NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Powstaje sztuczna wyspa

Published

on

Przekop Mierzei Wiślanej, fot. NDI

Prace na Mierzei Wiślanej minęły półmetek. Zamknięty ma zostać niedługo obwód sztucznej wyspy. Spółka NDI chwali się rekordami.

– Prace na przekopie Mierzei minęły już półmetek i idą zgodnie z harmonogramem. To przedsięwzięcie jest jednym z wielu dowodów, że w trudnym momencie epidemii inwestycje publiczne napędzają gospodarkę i przyczyniają się do dobrej kondycji polskiego rynku – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Przekop Mierzei Wiślanej, fot. NDI

W połowie marca pogoda pozwoliła wznowić roboty budowlane w rejonie sztucznej wyspy. Po ustąpieniu zalodzenia, nie stwierdzono żadnych uszkodzeń na wykonanej wcześniej konstrukcji.

– Początek wiosny to dla nas czas bicia rekordu. Okazało się, że w marcu, mimo że pracowaliśmy tylko dwa tygodnie (przy sztucznej wyspie), udało nam się zamontować 136 podwodnych ściągów – mówi Paweł Śpiewak, kierownik robót hydrotechnicznych z konsorcjum NDI/Besix. – Poza tym, pogrążyliśmy 570 metrów bieżących ściany szczelnej grodzy, co też jest naszym nowym rekordem. Łączne zaangażowanie robót kafarowych wynosi ok. 66 procent. Zbliżamy się do pełnego zamknięcia obwodu sztucznej wyspy.

Advertisement
Przekop Mierzei Wiślanej, fot. NDI

Oprócz tego, prowadzone są roboty czerpalne i refulacyjne oraz ziemne wewnątrz grodzy. Na drugą połowę kwietnia zaplanowano rozpoczęcie prac narzutowych. Kamień hydrotechniczny będzie transportowany drogą wodną z Elbląga.

Przekop Mierzei Wiślanej, fot. NDI

– Budowa nowej drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną już na tym etapie aktywizuje Port Elbląg. Jego terminale wykorzystywane są do składowania i lada chwila do transportu materiałów niezbędnych do realizacji inwestycji. Całość kamienia hydrotechnicznego, potrzebnego do obudowy sztucznej wyspy, zostanie dostarczona drogą wodną, barkami, właśnie z elbląskiego portu – powiedział kpt.ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

najpopularniejsze

Exit mobile version