NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
E-commerce napędza wyniki MLP Group
MLP Group opublikowało skonsolidowane wyniki finansowe za I półrocze 2021 r. W tym okresie Grupa osiągnęła przychody w wysokości 97,6 mln zł (+16% r./r.). Zysk netto wyniósł 166,5 mln zł, co oznacza poprawę o 38% w ujęciu r./r. Z kolei wartość kapitałów własnych (aktywów netto) wzrosła przez pierwszych sześć miesięcy roku o 24% do poziomu 1,5 mld zł, a wartość nieruchomości inwestycyjnych brutto zwiększyła się o 16% do 2,7 mld zł.
– Rynek magazynowy jest rozpędzony i bardzo dobrze sobie radzi w obecnych warunkach gospodarczych. Popyt, po chwilowemu wstrzymaniu w okresie pandemii, na nowo się odrodził i jest obecnie bardzo silny. Na rynku mamy rekordową wielkość powierzchni w budowie. Motorem napędowym najmu powierzchni magazynowych pozostaje sektor e-commerce, logistyki oraz lekkiej produkcji. Dodatkowo na generowany popyt wpływ mają również klienci przenoszących produkcję z krajów azjatyckich do Europy w celu skrócenia łańcucha dostaw. Pierwsza połowa roku była także dla nas bardzo udanym okresem. Znacznie poprawiliśmy wyniki finansowe na wszystkich poziomach rachunku wyników. Dzięki inwestycjom w rozbudowę parków oraz zwiększeniu banku ziemi mocno wzrosła również wartość posiadanych aktywów. W kolejnych latach spodziewamy się dalszego długofalowego i stabilnego rozwoju rynku magazynowego. Widzimy też rosnące zapotrzebowanie na powierzchnie ad hoc. Dlatego poza inwestycjami popartymi umowami pre let chcemy więcej budować także na zasadach spekulacyjnych – opowiada Monika Dobosz, dyrektor finansowa w MLP Group.