NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
Grupo Lar reaguje na wymagania rynku. Wzmacnia strategiczne obszary
Utworzenie nowego stanowiska i zmiana w roli Country Managera. Grupo Lar odpowiada na dynamicznie zmieniający się rynek mieszkaniowy w Polsce.
Grupo Lar jest hiszpańskim koncernem deweloperskim. Działa od ponad 50 lat. W Polsce marka obecna jest od 2006 roku. Natomiast dotychczasowe realizacje Grupo Lar Polska obejmowały głównie Warszawę i liczą 2500 mieszkań.
Hiszpański deweloper chce zdywersyfikować sposób działania. Dlatego też podjęto decyzję o wzmocnieniu w dwóch strategicznych sektorach. Pierwszy z nich to zarządzanie, drugim są inwestycje.
Zmiany w Grupo Lar Polska. Deweloper stworzył m.in. nowe stanowisko
Dlatego też utworzono stanowisko Country Investment Officer. Objął je Janusz Kraszewski. Do tej pory od wielu lat prowadzący Grupo Lar Polska, jako Country Manager.
— Bardzo dziękuję Grupo Lar za szansę kierowania działaniami w Polsce przez ponad 16 lat. Cieszę się, że będę mógł kontynuować pracę w strukturach Grupo Lar Polska. Tym razem już jako Country Investment Manager. To nowa rola, dająca szansę pogłębienia ekspertyzy w obszarach, które są obecnie szczególnym wyzwaniem dla rynku deweloperskiego. Atrakcyjna inwestycja to przede wszystkim atrakcyjny grunt, a tych wraz z rozwojem miast znacząco ubywa. Znalezienie i pozyskanie działki wymagają teraz pełnego zaangażowania — opowiada Janusz Kraszewski, nowy Country Investment Officer.
Natomiast na zwolnionym przez niego stanowisku zastąpi go Renata Mc Cabe-Kudła. Do tej pory była dyrektorem finansowym i członkiem zarządu dewelopera. Za to teraz zajmie się nadzorem nad działaniami operacyjnymi spółki oraz wytyczaniem kierunków rozwoju na polskim rynku.
— Country Manager to dla mnie nowa rola. Cieszę się, że wspólnie z Januszem Kraszewskim będziemy pracować nad rozwojem Grupo Lar Polska. Obecna struktura to szansa na nowe otwarcie spółki na rynku deweloperskim w momencie kumulacji wyzwań, które obserwujemy już od dłuższego czasu. Zawirowania gospodarcze, przekładające się na wzrost cen surowców budowlanych czy całościowe zaangażowanie, którego wymaga tworzenie inwestycji, spełniających oczekiwania klientów to rzeczywistość, w której bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy współpracy i przestrzeni do skupienia — podkreśla Renata Mc Cabe-Kudła.
Jak tłumaczy deweloper, rozdzielenie obowiązków Contry Managera pozwoli na precyzyjne analizowanie potrzeb otoczenia i inwestycje w projekty, które w przyszłości będą służyły naturze i człowiekowi.