Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Ależ tydzień spółki Warbud. Trzy wielkie wydarzenia

Published

on

Nicolas Dépret, prezes spółki Warbud podpisuje kontrakt na przebudowę wiaduktów, fot. mat. prasowe

Wiecha na szczycie aquaparku. Finalizacja budowy nowego skrzydła szpitala. Kontrakt na modernizację wiaduktów drogowych. Mocną końcówkę 2022 roku zaplanował sobie Warbud.

Warbud to jedna z największych firm budowlanych w Polsce. Działa na rynku od 1989 roku, a jej kapitał zakładowy to 60 milionów złotych. Zatrudnia ponad 1100 pracowników. Zrealizowała już 600 obiektów.

Teraz natomiast może się pochwalić, że na szczycie budowanego aquaparku w Płocku zawisła wiecha. Zaraz po tym mają ruszyć prace instalacyjne. Zakończenie budowy zaplanowano na 2024 rok. Aquapark w Centrum Sportowo-Rekreacyjnym, które realizuje Warbud, ma powierzchnię 2700 mkw.

Advertisement

— Za nami wyburzenie dawnego budynku szkoły podstawowej, roboty fundamentowe oraz realizacja skomplikowanej, nietypowej konstrukcji żelbetowej obiektu. Zamontowaliśmy konstrukcję drewnianą dachu z dźwigarami o długościach przekraczających 31m i pokrycie z blachy trapezowej. Prowadzimy roboty wykończeniowe. Murujemy ściany działowe, trwa montaż ślusarki aluminiowej zewnętrznej i elewacji wentylowanych, a także montaż niecek basenowych ze stali nierdzewnej oraz zbiorników przelewowych i filtrów w podbaseniu — mówi Marcin Krzykwa, kierownik kontraktu Warbud.

Powstaje nowy aquapark w Płocku

Aquapark w Płocku będzie miał wiele atrakcji. Sześciotorowy basen sportowy 25×16 m, basen rekreacyjny, czterotorowy basen do nauki pływania 10×15 m, wanny z hydromasażem, a także brodzik dla dzieci o głębokości 0,3 m i plac zabaw na plaży basenowej o powierzchni 100 mkw. W lecie będzie można skorzystać z zewnętrznego wodnego placu zabaw o pow. 500 mkw.

Budowa aquaparku w Płocku, fot. Warbud

— Historię tej budowy rozpoczął dialog techniczny, oferta i wstępna koncepcja projektowa. Po zawarciu umowy powstała właściwa koncepcja projektowa i rozpoczęła się realizacja projektu budowlanego. Uzyskanie pozwolenia na budowę, następnie wykonanie projektu technicznego i wykonawczego. Oczywiście nie możemy zapomnieć także o aspekcie projektowym. Choć jest skomplikowany dla obiektów basenowych, to dodatkowo w naszym przypadku musiał jeszcze uwzględniać odpowiedzialność finansową za zużycie mediów. Do tego zapewnienie dostępności obiektu przez 20 lat. Powstaje on bowiem w formule partnerstwa publiczno-prywatnego – opisuje Marcin Krzykwa.

Otwarcie nowego skrzydła budynku Szpitala Matki Bożej Nieustającej Pomocy

Za to w tym samym czasie, w Wołominie, trwają ostatnie przygotowania do otwarcia nowego skrzydła budynku Szpitala Matki Bożej Nieustającej Pomocy. Znajdą się w nim Podstawowa Opieka Zdrowotna, Przychodnia Specjalistyczna, w tym komfortowa Poradnia ginekologiczno-położnicza z oddzielnym wyjściem. Są także przestronne pomieszczenia dla Poradni dzieci chorych i zdrowych, Zakładu Rehabilitacji oraz Administracji.

Realizacja skrzydła budynku Szpitala Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Wołominie, fot. Warbud

Zgodnie z zapisami umowy Warbud był również odpowiedzialny za wybudowanie trzykondygnacyjnego budynku A w stanie surowym zamkniętym. Projekt przygotowała pracownia AB-Projekt z Krakowa. Łączna powierzchnia całkowita dwóch wybudowanych obiektów /A i B/ to 13 082,88 m2 oraz 50 556,29 m3 kubatury.

— Pomimo trudnych warunków związanych z panującą pandemią oraz wojną w Ukrainie udało się zakończyć budowę przed terminem . Korzystając z okazji dziękuję i gratuluję całej ekipie oraz osobom decyzyjnym za aktywność i zaangażowanie, bo to nasza wspólna zasługa. W dwa lata zbudowaliśmy nie tylko szpital, ale poczucie bezpieczeństwa i komfort życia wśród mieszkańców Wołomina i okolic — tłumaczy Marcin Papiernik, kierownik kontraktu w Warbud.

Advertisement

Warbud podpisał kontrakt na przebudowę wiaduktów drogowych

Budowa aquaparku w Płocku i szpitala w Wołominie trwa. Natomiast coś, co dopiero się wydarzy to modernizacja wiaduktów drogowych nad ulicą Paryską na warszawskiej Saskiej Kępie. Warbud właśnie podpisał na to umowę ze Stołecznym Zarządem Rozbudowy Miasta Warszawy.

– To dla nas wyjątkowy dzień i kolejny ważny kontrakt w naszym portfolio. Realizacja inwestycji drogowych jest szczególnie uciążliwa dla mieszkańców i bezpośredniego sąsiedztwa inwestycji. Zwłaszcza, gdy, tak jak w tym przypadku, Generalny Wykonawca zobligowany jest do zachowania przejazdu Trasą Łazienkowską przez cały czas prowadzenia robót. Dlatego w trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów, przejazd będzie możliwy po drugim obiekcie. Następnie ruch skierujemy na nowo wybudowany wiadukt i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części drogi – opowiada Nicolas Dépret, prezes Warbudu.

Celem inwestycji jest umożliwienie montażu ekranów akustycznych w Al. Stanów Zjednoczonych, na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej, które ograniczą emisję hałasu. Powstanie także nowa, cicha nawierzchnia jezdni. Aleja Stanów Zjednoczonych stanowiąca odcinek Trasy Łazienkowskiej, to droga dwujezdniowa, rozdzielona pasem zieleni, z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Z powodu złego stanu technicznego rozebrane, a następnie odbudowane zostaną dwa wiadukty o długości 210 m każdy, przebiegające właśnie nad ul. Paryską. 

Advertisement

W ramach zamówienia Warbud przebuduje także pobliskie sieci: energetyczne, teletechniczne, kanalizacyjne, wodociągowe, c.o., gazowe oraz fragmenty ulic Bajońskiej i Paryskiej.

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Echo Investment koncentruje się na zrównoważonym rozwoju

Published

on

Echo Investment działa na rynku nieruchomości komercyjnych i mieszkaniowych, fot. mat. prasowe

Grupa Echo Investment zaprezentowała raport podsumowujący swoje działania w obszarze ESG za 2023 rok. Deweloper po raz pierwszy przygotował dokument zgodnie z nowym standardem wprowadzonym przez unijną dyrektywę CSRD. Nowością są również dane na temat śladu węglowego, które uwzględniają emisje pośrednie w wybranych kategoriach.

Echo Investment prowadzi swoją działalność deweloperską w oparciu o strategię ESG, która określa jej zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju w perspektywie do 2030 roku. Celem spółki jest budowanie obiektów zeroemisyjnych.

— Już po raz czwarty prezentujemy nasze działania w obszarze środowiskowym, społecznym i ładu korporacyjnego. Najnowszy raport ESG ukazuje postęp, jakiego dokonaliśmy przez ostatnie lata. Realizując ambitne projekty, które zmieniają oblicze polskich miast, czujemy się zobowiązani prezentować pełen obraz naszej działalności, zasobów i celów, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom interesariuszy. Kluczową kwestią środowiskową jest dla nas redukcja emisji pochodzących z naszej działalności. Zarówno emisji własnych, jak i tych związanych z łańcuchami dostaw  – dlatego w tym roku rozpoczynamy pracę nad strategią dekarbonizacji. Ze względu na spodziewany wpływ na łagodzenie zmian klimatu, najważniejszym działaniem będzie dla nas strategia dekarbonizacji dotycząca zakresu 3, która odnosi się przede wszystkim do budowanych przez nas inwestycji, stosowanych materiałów i technologii — podsumował Maciej Drozd, wiceprezes ds. finansowych w Echo Investment.

Advertisement

Przeczytaj także: Nowy biurowiec Echo Investment we Wrocławiu

Grupa zamierza oprzeć swoje raportowanie zgodnie z nowym standardem, na podstawie tzw. analizy podwójnej istotności. To badanie wpływu firmy na otoczenie. Ponadto, obejmuje też trendy społeczne i ekologiczne na jej kondycję finansową. Pozwala ona wdrażać zmiany w modelu biznesowym w sposób przemyślany, odpowiadający na realne wyzwania oraz oczekiwania otoczenia.

Czwarty raport Echo Investment w obszarze ESG

Spółka ograniczyła o 35% ślad węglowy w 2023 roku z zakresu 1 i 2. To bezpośrednie emisje, które wynikają ze spalania paliw kopalnych przez firmę lub powstają w skutek procesów technologicznych. A także emisje pośrednie ze zużywania energii dostarczonej z zewnątrz. Deweloper po raz pierwszy ujął w raporcie informację na temat śladu węglowego w zakresie 3, który uwzględnia emisje pośrednie Grupy powstałe w łańcuchu wartości. Wynikają one m.in. z podróży służbowych, dojazdów pracowników do pracy, zakupionych dóbr kapitałowych i materiałów czy produkcji odpadów.

Advertisement

Jednym z głównych filarów wśród zagadnień społecznych był rozwój kompetencji pracowników, ich bezpieczeństwa oraz warunki pracy. Grupa zmniejszyła o 4% różnicę płacową pomiędzy kobietami a mężczyznami. Natomiast kolejne miesiące przyniosą prace nad rozwiązaniami, które będą wspierać transparentne ustalanie wynagrodzeń.

Ponadto, firma wykonała szereg działań w kierunku wzmocnienia ładu korporacyjnego i kultury organizacyjnej. Wśród nich znalazły się szkolenia promujące etyczne zachowania w biznesie oraz promocja Kodeksu Postępowania wśród pracowników.

Cały raport Echo Investment dotyczący zrównoważonego rozwoju i działań podjętych w 2023 roku można przeczytać TUTAJ.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Victoria Dom po spadku sprzedaży liczy na nowy program rządowy

Published

on

Olchowy Park w Warszawie, fot. Victoria Dom

Deweloper Victoria Dom zakończył I kwartał br. z liczbą 332 sprzedanych mieszkań. To oznacza spadek sprzedaży o około 9% względem analogicznego okresu 2023 roku. Zarząd dewelopera ma nadzieję, że nowy program mieszkaniowy rządu przyczyni się do lepszych wyników w II połowie roku.

— Z optymizmem patrzymy na nowy program rządowy wspierający zakup mieszkania, który ma zostać uruchomiony w II połowie tego roku. Oraz perspektywę pierwszych obniżek stóp procentowych. Dlatego planujemy w najbliższych miesiącach wprowadzać kolejne projekty w nowych oraz istniejących lokalizacjach, które zwiększą naszą ofertę mieszkaniową — skomentował I kwartał br. Waldemar Wasiluk, wiceprezes Victoria Dom.

Zobacz także: Victoria Dom publikuje wynik finansowy za 2023 rok

Advertisement

Spółka aktualnie realizuje projekty na terenie aglomeracji warszawskiej i krakowskiej. Ponadto, deweloper planuje wejść z ofertą mieszkaniową również do Trójmiasta. Dodatkowo, w marcu Victoria Dom wprowadziła do sprzedaży 5. etap inwestycji Olchowy Park na warszawskiej Białołęce. W ofercie znalazło się 106 mieszkań. Ceny lokali zaczynają się od 353 600 zł. 

— Rynek obecnie pozostaje w fazie oczekiwania na nowy program rządowy. Jednocześnie wysokie koszty budowy, rosnące ceny gruntów, bardzo długi proces administracyjny oraz wysokie stopy procentowe przy projektowanej śródrocznej inflacji na poziomie 5-6% powodują, że kupujący mają ograniczoną zdolność kredytową. Czynniki te wpływają na aktualny poziom sprzedaży —dodał Waldemar Wasiluk.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Karimpol zmienia dyrektora. Michał Orłowski z nową funkcją

Published

on

Już nie Jarosław Prawicki, a Michał Orłowski będzie pełnił funkcję Director, Head of Leasing and Asset Management w Karimpol Polska. Zmiana nastąpiła w tym miesiącu.

Karimpol działa na naszym rynku od 1997 roku. Obecnie posiada inwestycje w pięciu krajach, oprócz Polski również w Czechach, Austrii, na Słowacji i Węgrzech. Deweloper buduje oraz wynajmuje powierzchnie komercyjne.

W Warszawie spółka zrealizowała dziewięć projektów. Stratos, Mistral, Passat, Taifun, Equator I, II, III i IV są wymieniane jednym tchem. Natomiast największy i najbardziej prestiżowy projekt Grupy Karimpol, to biurowiec Skyliner. Łączna powierzchnia najmu wszystkich inwestycji w Polsce wynosi blisko 200 tys. mkw.

Advertisement

Michał Orłowski miał duży udział w sukcesie spółki.

— Obszar jego dotychczasowej działalności obejmował m.in. zarządzanie wynajmem ponad 50 budynków biurowych.W  tym obiektów klasy A i B oraz finalizację umów wynajmu na ponad 200,000 mkw. Jego strategiczne podejście i przywództwo były kluczowe w zapewnieniu pełnej komercjalizacji tak znaczących projektów, jak m.in. warszawskie biurowce SEZAM, Atrium Tower czy Mokotowska Square. Michał Orłowski, warszawiak o polsko-kanadyjskich korzeniach, wnosi ze sobą bogate, ponad 18-letnie doświadczenie zdobyte na polskim rynku nieruchomości — informuje deweloper.

Przed dołączeniem do Grupy Karimpol, Orłowski pełnił funkcję Dyrektora ds. Wynajmu w Revetas, nadzorując projekty biurowe w Krakowie i Katowicach. Wcześniej pracował również w BBI Development, DTZ, Cushman & Wakefield oraz w Banku BNP Paribas.

Advertisement

Nowy Director, Head of Leasing and Asset Management uzyskał tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Warszawskiem. Zdobył dyplom z prawa amerykańskiego na Levin College of Law na Florydzie. A także z prawa brytyjskiego i europejskiego na Uniwersytecie Cambridge. Jest posiadaczem tytułu Dyplomowanego Specjalisty Inwestycji Komercyjnych (CCIM – Certified Commercial Investment Member). Był członkiem RICS (Royal Institute of Chartered Surveyors).

W spółce zastąpił Jarosława Prawickiego, który pracował w Karimpolu ponad 6 lat.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze