NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Archicom z 93 mln zł zysku. Olbryk: Możemy spokojnie czekać na okazje

Published

on

Waldemar Olbryk, prezes dewelopera Archicom, fot. mat. prasowe

W dziewięć miesięcy deweloper Archicom wypracował 93 mln zł zysku netto. Trzeci kwartał to natomiast 113 sprzedanych mieszkań i 293 przekazane lokale klientom.

Wrocławski deweloper opublikował informacje dotyczące III kwartału 2022 roku. Wynika z nich, że zawarł 113 umów sprzedaży lokali. To o ponad połowę mniej, niż w analogicznym okresie w 2021 roku. Wtedy Archicom sprzedał 235 mieszkań. Natomiast od początku roku znaleźli się chętni na 645 lokale dewelopera. To również, w porównaniu do poprzedniego roku spory spadek, ponieważ wtedy zawarto 1 048 umów.

Analizując raport wyników widać, że podobny spadek dotyczy również przekazań lokali. 293 przekazano w III kwartale 2022 r., w porównaniu do 590 w III kwartale 2021 r. Za to od początku tego roku w sumie klienci odebrali 675 mieszkania. Rok wcześniej 1067.

Advertisement

Archicom z gwarancją bezpieczeństwa finansowego

— Funkcjonujemy na rynku nieruchomości od ponad 35 lat. Dzięki nabytej wiedzy i doświadczeniu potrafimy poradzić sobie w różnych fazach cyklu koniunkturalnego, zdając sobie sprawę z ich przemijalności. W trzecim kwartale 2022 r. sprzedaliśmy 113 i przekazaliśmy 293 mieszkania. Ale przede wszystkim skupiliśmy się na rozwijaniu naszej koncepcji zakładającej wypracowanie pełnej gotowości do wprowadzenia do sprzedaży. To nowy status inwestycji, która pozwala nam optymalnie wykorzystać okres spowolnienia na rynku nieruchomości. A także kontrolować cały proces deweloperski – opowiada Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom.

— Jednocześnie posiadamy blisko 291 mln zł środków pieniężnych oraz dodatkowo dostępne linie kredytowe. Dzięki temu możemy spokojnie oczekiwać na atrakcyjne okazje dotyczące zakupu gruntów, a także zagwarantować interesariuszom i spółce bezpieczeństwo finansowe. Musimy mieć przy tym świadomość, że rynek nieruchomości dziś ewoluuje. A powolna stabilizacja na niższym niż dotychczas poziomie utrudni nam porównywanie do poprzednich lat, które w analogicznych okresach charakteryzowały się ponadprzeciętnymi wynikami – twierdzi Waldemar Olbryk.

Deweloper liczy, że zdobyte do tej pory doświadczenie oraz jego stabilna sytuacja finansowa przełoży się na sukcesy w najbliższym czasie. Dzięki zgromadzonej gotówce będzie mógł decydować się na rozwój mimo trudnych czasów.

Advertisement

— Potrzeby mieszkańców od zawsze stanowiły priorytet wszelkich podejmowanych przez Archicom działań. Kreowanie przestrzeni doskonałej do życia, a także przedkładanie jakości realizowanych inwestycji ponad ich liczbę to główne wyznaczniki wieloletniej strategii dewelopera. Budowa długofalowych relacji z nabywcami mieszkań polega m.in. na stałym utrzymywaniu kontaktu ze wspólnotami mieszkaniowymi oraz zarządcami nieruchomości. Osiedla konsekwentnie budowane są w myśl koncepcji miasta 15-minutowego, które zamieszkuje dziś nawet 63% wszystkich mieszkańców inwestycji Archicom. Firma stawia na rozwój i dostarczanie nabywcom wysokiej jakości produktu, wspierającego realizację zobowiązań środowiskowych. A także motywowanie do zmiany nawyków na bardziej ekologiczne oraz stymulowanie budowy więzi społecznych – czytamy w komunikacie spółki Archicom.

najpopularniejsze

Exit mobile version