NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
Luksusowe nieruchomości. Jak nimi zarządzać?
Strefa wellnes, piwniczka na wina, pokój kąpielowy dla psów czy całodobowa obsługa konsjerża – to nie opis ekskluzywnego hotelu. Luksusowe nieruchomości to nowy wymiar inwestycji, realizowanych przez deweloperów w ostatnim czasie.
Rynek nieruchomości najwyższej klasy i ich klientów sukcesywnie rośnie w naszym kraju. Wraz z postępującymi udogodnieniami, wzrosły także wymagania świadomych nabywców. I tak jak sama inwestycja wymagają szczególnej opieki. Jak zarządzać luksusowymi nieruchomościami i jak zadbać o najbardziej wymagających mieszkańców? Opowiadają deweloperzy, którzy specjalizują się w realizacji tego typu inwestycji.
Prestiżowa lokalizacja, historyczna wartość obiektu i standard wykończenia najwyższej klasy. Tym wyróżniają się luksusowe nieruchomości. Takie inwestycje prezentują określony styl życia i system wartości. Po apartamenty premium sięga grupa klientów z wysokimi wymaganiami i mocno sprecyzowanymi oczekiwaniami. Dla nich znaczenie ma nie tylko sama nieruchomość, ale sposób jej funkcjonowania w późniejszym czasie, który odzwierciedla ich status.
Zarządzanie nieruchomościami luksusowymi a segmentem popularnym. Czym się różni?
— Przede wszystkim produktem oraz oczekiwaniami właścicieli. W nieruchomościach luksusowych, takich jak krakowski Angel Wawel czy wrocławski Angel City, oprócz standardowych procesów wynikających z zarządzania budynkiem spotykamy się z szeregiem udogodnień dla mieszkańców (np. spa, całodobowa recepcja, ochrona, co-working, kluby dla mieszkańców, zielone części wspólne, concierge). Utrzymanie takich nieruchomości wymaga odpowiedniego doświadczenia oraz planu, który pozwala na konsekwentne podnoszenie ich wartości, a właścicielom pozwala czuć się wyjątkowo — mówi Małgorzata Nowodworska, Sales and Marketing Director – South w Angel Poland Group, członek zarządu Angel Management.
W tym wypadku kluczowa jest tu rola odpowiedniego podmiotu zarządzającego.
— Zarządca nieruchomościami luksusowymi jest podmiotem, który nie tylko odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie obiektu, ale także za całe spektrum niestandardowych usług dedykowanych mieszkańcom, które wyróżniają inwestycję premium na tle innych inwestycji na rynku. Rola takiego zarządcy jest wieloaspektowa. Wykracza poza standardowy zakres obowiązków i wymaga specjalistycznego doświadczenia. Dzięki temu mieszkaniec będzie miał zapewnioną najwyższą jakość obsługi i życia — komentuje Dawid Sporysz, dyrektor zarządzający NOHO Investment.
Luksusowe nieruchomości. Zarządzanie nimi to specjalistyczna dziedzina. Wymaga unikalnego zestawu umiejętności i wiedzy
Zarówno deweloperzy realizujący inwestycje premium, jak i właściciele tych nieruchomości, mają wysokie oczekiwania względem podmiotu zarządzającego. A powierzyć je mogą jedynie profesjonalistom, którzy mają lata doświadczenia i doskonale wiedzą jak wychodzić naprzeciw wysokim wymaganiom klientów. Czy polscy zarządcy nieruchomości zdają sobie sprawę z tego?
— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy. Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — tłumaczy Anna Wojsław, prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami. Jej spółka ma 17 lat doświadczenia w zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi oraz komercyjnymi.
Nowodworska: Doskonały zarządca wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych
— Warto podkreślić, że zarządca jest nie tylko osobą reprezentującą markę i jej filozofię, w naszym przypadku NOHO Premium Lifestyle, ale również kluczową osobą, która nawiązuje i buduje silne relacje z klientem, zapewniając mu komfort życia i odpowiadając na jego potrzeby — dodaje Dawid Sporysz.
O tym jak istotne są zaangażowanie i doświadczenie podmiotu zarządzającego, doskonale wie Angel Poland Group. Deweloper od 20 lat kształtuje rynek luksusowych nieruchomości w Polsce.
— Zrozumienie rynku i wartości obiektów, które zarządca przejmuje to podstawa. Aby we właściwy sposób skoordynować funkcjonowanie obiektów luksusowych, należy zadbać o odpowiednio wykwalifikowany personel i zainwestować w nowoczesne systemy do zarządzania, które zapewnią mieszkańcom najwyższy komfort korzystania z budynku. W naszych inwestycjach wdrożyliśmy innowacyjną platformę MyTower, która służy m.in. właśnie do komunikacji z mieszkańcami. Doskonały zarządca to nie tylko administrator, to manager, który wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych. Musi doskonale poznać potrzeby właścicieli i wychodzić im naprzeciw: usługi concierge, organizowanie celowanych eventów, ułatwianie komunikacji – wielu klientów z zagranicy wymusza dziś komunikację w językach obcych np. angielskim — podsumowuje Małgorzata Nowodworska.
materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami