NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Wybór zarządcy nieruchomości kluczem do efektywnej sprzedaży

Published

on

Osiedle MOTTO Wojnów koło Wrocławia, fot. DOM.developer

Sukces dewelopera nie kończy się na zrealizowaniu wyniku sprzedaży. O postrzeganiu jego marki przez klientów decyduje m.in. to, jak inwestycje będą wyglądać po kilku latach od oddania. Zadbane budynki i otoczenie to wizytówka na lata. Brak odpowiedniej opieki zarządcy nieruchomości skutkuje brakiem komfortu mieszkania. I oczywiście negatywnymi opiniami na temat inwestycji oraz dewelopera.

Dlaczego w ogóle powołany zostaje zarządca i jaka jest jego rola?

— Zarządca ma zadbać o bezpieczne użytkowanie i właściwą eksploatację budynków i osiedla. Zajmować się zapewnieniem najlepszej gospodarki ekonomiczno-finansowej i energetycznej budynków. A także prowadzić bieżącą obsługą administracyjną. Dobrze gospodarować budżetem, analizować koszty, negocjować z dostawcami mediów — tłumaczy Edyta Koczwara, ekspert rynku nieruchomości

Advertisement

To właśnie zarządca, po upływie rękojmi, odpowiada za stan elewacji, dachu, ogrodzenia, szlabanów, czy nawet domofonów. Ma także przeprowadzać remonty i przeglądy budynków. Powinien troszczyć się nie tylko o stan obecny, ale również przyszły osiedla. Tak więc dobry zarządca decyduje czy wizytówka, a więc inwestycja dewelopera, po latach nadal będzie powodem do dumy.

Każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. Dlatego ważny jest dobry zarządca nieruchomości

— Nasze inwestycje zarządzane są przez zewnętrzne podmioty, specjalizujące się w tego typu działalności. Jest dla nas ważne, by były to firmy zatrudniające wysoko wykwalifikowany zespół profesjonalistów. Zależy nam na tym, aby osiedla, które budujemy i oddajemy w ręce naszych klientów, były kompleksowo i jak najlepiej zarządzane i administrowane. Mamy świadomość, że każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. To, jak osiedle będzie wyglądać po latach, może zależeć m.in. od działań zarządcy. Od tego, czy przeprowadza rzetelne, okresowe kontrole stanu technicznego budynków, czy właściwie planuje i rozporządza budżetem wspólnot, jak współpracuje z innymi podmiotami zaangażowanymi w pracę na osiedlach. Równie istotne jest prowadzenie działalności zorientowanej na dbałość o zadowolenie i wygodę mieszkańców — mówi Mariusz Jędrzejczak, dyrektor działu obsługi posprzedażowej i komercjalizacji usług Lokum Deweloper.

To, na co wskazuje Mariusz Jędrzejczak, podnoszą wszyscy deweloperzy. Chodzi właśnie o zadowolenie mieszkańców. Nie do przecenienia jest przecież polecenie mieszkania na danej inwestycji przez rodzinę czy znajomych. Dlatego rola zarządcy, który na co dzień kontaktuje się i pomaga mieszkańcom jest tak istotna.

Advertisement

— Bez wątpienia wybór odpowiedniego zarządcy nieruchomości jest ostatnim punktem styku klienta z naszą marką. Zadowolenie klienta jest dla nas nadrzędną wartością. Dlatego staramy się z uwagą decydować o wyborze zarządcy, tak by spełniał on nie tylko nasze oczekiwania, ale przede wszystkim oczekiwania mieszkańców. Stale monitorujemy rynek i analizujemy propozycje wszystkich firm profesjonalnie zajmujących się zarządzaniem. Zarówno tych funkcjonujących na rynku jak i zupełnie nowych — opowiada Justyna Hamrol-Wasielewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Eiffage Immobilier Polska.

Według deweloperów, rola zarządcy nieruchomości jest niepodważalna

Osoby na co dzień zajmujące się sprzedażą nieruchomości za każdym razem podkreślają, że transakcja nie kończy się na przekazaniu kluczy. Opieka posprzedażowa jest równie ważna. Mówimy tutaj o klientach indywidualnych, ale również inwestycyjnych. Wiadomo, że nawet najlepsza reklama nie przekona do kolejnego zainwestowania pieniędzy kogoś, kto już nabył lokal, ale nie jest zadowolony z obsługi po wpłaceniu całej kwoty. Wykorzystanie tego, jako atut spółki deweloperskiej jest nie do przecenienia. I rola zarządcy jest tutaj bardzo istotna.

— Naturalnie tak, to okres posprzedażowy kształtuje nastroje i opinie konsumenckie. Zarówno o jakości zrealizowanej inwestycji jak i samym deweloperze. Rola zarządcy, jako ogniwa komunikacji między lokatorem a deweloperem, jest niepodważalna. I w większości przypadków kluczowa dla budowania wizerunku — twierdzi Rafał Półtorak, pełnomocnik zarządu oraz kierownik działu sprzedaży i marketingu DOM.developer.

Advertisement

Od jakości usług świadczonych przez zarządcę, zależeć będzie wartość nieruchomości

Jak to wygląda z drugiej strony, a więc firmy, która zarządza nieruchomościami? Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami, ma w tej dziedzinie bogate doświadczenie. Wskazuje również na istotę dobrej opieki nad osiedlami. A mianowicie na współdziałaniu z deweloperem.

— Dla nas, dla zarządcy, który według wielu pozytywnie wyróżnia się na rynku, świadomie budowana relacja z deweloperem ma bardzo duże znaczenie. Cykl życia budynków nie kończy się z chwilą zakończenia procesu inwestycyjnego, czyli otrzymaniem pozwolenia na użytkowania. Inwestycja zaczyna tętnić życiem w momencie, kiedy stery przejmuje nowo powstała wspólnota, a wszystkie lokale zostaną przekazane. Wówczas na horyzoncie pojawia się zarządca nieruchomości, od którego będzie zależało mnóstwo bardzo ważnych, często złożonych problemów, a w konsekwencji standard budynku, bezpieczeństwo mieszkańców i ich komfort jako użytkowników obiektu. Od jakości świadczonych przez zarządcę usług zależy również wartość nieruchomości, jej opinia i kosztochłonność jej utrzymania, itp. Imperium Zarządzanie Nieruchomościami wyznacza nowe, zdecydowanie wyższe standardy w każdym obszarze za który odpowiada zarządca — opowiada Anna Wojsław.

— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy.  Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — dodaje prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

Po latach budynki powinny być wizytówką dewelopera

Anna Wojsław zauważa również, że zdarzają się sytuacje konfliktowe i od momentu przekazana kluczy klientom, pojawiają się różne problemy. Najważniejsze jest wtedy, aby zapewnić poczucie zaopiekowania mieszkańcom. Temu może zaradzić doskonała komunikacja i skuteczność w działaniu, czas naprawy usterki oraz jej jakość.

— Na każdym obiekcie zdarzają się usterki lub wady. Naszą rolą jest szybkie podjęcie działań w celu jej usunięcia. I sposób w jaki proces się odbywa ma gigantyczne znaczenie, Zarówno dla mieszkańca, jak i dewelopera. Jak my to robimy? Problemy, które dla innych są wyzwaniem, my rozwiązujemy szybko i skutecznie.  Odpowiedni branżyści z naszego zespołu w pierwszej kolejności weryfikują i klasyfikują usterki, wskazując odpowiedzialność i koordynując proces jaj usunięcia. Wszystko w stałej komunikacji ze zgłaszającym, deweloperem lub serwisantem. Profesjonalizm, standaryzacja pracy, fachowe doradztwo i kompleksowy nadzór nad budynkiem, wywodzą się z naszych wartości i fundamentów, które przyświecały nam zakładając te spółkę. Efektem współpracy z nami jest kontynuowanie budowania pozytywnych emocji klientów, którzy zakupili nowe lokum, po to by za kilkanaście lat budynek był wciąż wspaniałą wizytówką dewelopera i przyjaznym miejscem dla mieszkańców do którego wracają z dumą — mówi Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami

najpopularniejsze

Exit mobile version