Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Grupa PHN i Hillwood zbudują park logistyczny w Zgorzelcu

Published

on

Kompleks magazynów zrealizowany przez Grupę PHN i Hillwood w Parzniewie, fot. PHN

Najnowszy projekt to 220 tys. mkw. powierzchni magazynowej i biurowej. Tuż przy granicy z Niemcami, w Zgorzelcu. Grupa PHN i Hillwood już zrealizowały wspólnie dwa projekty w innych miastach.

Umowa joint venture pomiędzy Polskim Holdingiem Nieruchomości a spółką Hillwood została podpisana. Teraz, aby zrealizować nowoczesny park logistyczny trzeba uzyskać niezbędne decyzje administracyjne, m.in. zgodę UOKiK. I taki właśnie jest kolejny krok.

Grupa PHN to jeden z największych w Polsce podmiotów w sektorze nieruchomości komercyjnych pod względem wartości portfela. Obejmuje on około 155 wydzielonych biznesowo aktywów nieruchomościowych. Ich wartość wynosi ok. 3,2 mld zł. Swoją działalność PHN skoncentrował w Warszawie oraz największych regionalnych miastach, m.in. w Poznaniu, Trójmieście, Łodzi i Wrocławiu.

Advertisement

— Od kilku lat Grupa PHN konsekwentnie prowadzi działalność w sektorze logistycznym. Dysponujemy atrakcyjnymi gruntami z potencjałem logistycznym zlokalizowanymi w całej Polsce. Mając na uwadze dotychczasową owocną współpracę, postanowiliśmy po raz kolejny połączyć z Hillwood naszą wiedzę i doświadczenie w celu realizacji parku logistycznego w Zgorzelcu. Podpisanie umowy JV to pierwszy krok w procesie inwestycyjnym i liczymy na to, że przyszli najemcy docenią jego potencjał i atrakcyjną lokalizację — mówi Piotr Przednowek, członek zarządu ds. rozwoju Polskiego Holdingu Nieruchomości.

Grupa PHN i Hillwood z kolejną wspólną inwestycją. Tym razem w Zgorzelcu

Najnowsza inwestycja, a więc park logistyczny z powierzchnią biurową, ma się wyróżniać lokalizacją. Znajdzie się on przy zjeździe z autostrady A4, tylko dwa kilometry od granicy polsko-niemieckiej. Inwestycję dostosowano do potrzeb przyszłych najemców. Budowa projektu powinna rozpocząć się po uzyskaniu niezbędnych decyzji administracyjnych.

— Dolny Śląsk jest jednym z najważniejszych rynków na magazynowej mapie Polski. W regionie rozwijają się przede wszystkim firmy z sektora e-commerce oraz logistyki obsługujące dostawy – nie tylko krajowe, ale również na rynki zachodnie. To również jedna z ważniejszych lokalizacji dla Hillwood, gdzie stale powiększamy nasze portfolio. Jestem przekonany, że dzięki doskonałej lokalizacji planowanego parku, blisko granicy z Niemcami, oraz połączeniu sił i doświadczeń Hillwood z Grupą PHN, stworzymy doskonałe warunki do rozwoju biznesów naszych klientów — opowiada Hubert Michalak, prezes zarządu Hillwood Polska.

Advertisement

Spółka Hillwood, obecna jest w Polsce od 2014 roku. Dostarcza przestrzeń logistyczną i przemysłową. Firma zajmuje się również akwizycjami i zarządzaniem nieruchomościami logistycznym i przemysłowymi. Hillwood działa na terenie całego kraju. Jednak skupia się na rozwoju na głównych rynkach magazynowych w okolicach Warszawy, w Polsce centralnej, na Górnym i Dolnym Śląsku.

Park logistyczny w Zgorzelcu nie będzie pierwszym zrealizowanym przez Grupę PHN i Hillwood.  Obie spółki, także w formule joint venture, wybudowały projekty magazynowe w Parzniewie o powierzchni ok. 50 tys. mkw. i  w Świebodzinie o powierzchni ok. 10 tys. mkw.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Robyg debiutuje w Gdyni. Startuje sprzedaż inwestycji WENDY

Published

on

Pięć budynków o wysokości 50 metrów. Deweloper Robyg, po 15 latach budowania w Trójmieście, zrealizuje pierwszą inwestycję w Gdyni. Powstanie WENDY.

Nazwa, WENDY, nawiązuje do twórcy gdyńskiego portu. Pod względem stylistycznym nowoczesne apartamentowce będą utrzymane w estetyce portowej, przy jednoczesnym zachowaniu spójności z architekturą miasta.

Nowa inwestycja Robyga powstaje przy zbiegu ulic Wendy i Węglowej, na dolnym tarasie miasta powstanie 5 budynków o wysokości 50 metrów. Apartamentowce będą naturalną kontynuacją już istniejących w tej okolicy zabudowań.

Advertisement

– To wyjątkowa okolica, łącząca port z centrum miasta. Wiedzieliśmy, że projekt musimy powierzyć komuś, kto rozumie specyfikę takiej lokalizacji, a jednocześnie doskonale zna gdyński modernizm. Idealnym kandydatem okazał się Tomasz Janiszewski. To założyciel BJK Architekci, wielokrotnie nagradzanej pracowni architektonicznej z Gdyni – mówi Artur Czapliński, dyrektor projektu w spółce Robyg.

Nowy projekt dewelopera Robyg w Gdyni, inwestycja WENDY, fot. mat. prasowe

WENDY. Nowy projekt dewelopera Robyg w Gdyni

Projekty apartamentowców powstały zgodnie ze ściśle określonymi zasadami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Jednym z jego założeń jest wykorzystanie materiałów szlachetnych do wykonania elewacji każdego budynku.

– Ze względu na lokalizację WENDY będzie swoistym zaproszeniem do miasta, elementem przejściowym między portem i morzem a nowoczesną architekturą modernizmu. Zadbaliśmy o to, by projekt był spójny zarówno z Gdynią, jak i krajobrazem morskim. Przestrzeń między budynkami będzie otwarta, co dodatkowo wzmocni niepowtarzalny klimat nadbrzeża – opowiada Tomasz Janiszewski, architekt z BJK Architekci.

WENDY to inwestycja zaprojektowana zgodnie z ideą 15-minutowego miasta. Dlatego planowane przedłużenie istniejącego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż wszystkich pięciu budynków zapewni przyszłym mieszkańcom bezkolizyjne połączenie z centrum miasta i dworcem głównym PKP. Na parterach apartamentowców powstaną lokale usługowe.

Advertisement

Apartamenty z widokiem na port, morze, miasto i park. Powstaje WENDY

Inwestycja będzie wyposażona zgodnie ze standardami ROBYG, na który składają się m.in. zapewniający bezpieczeństwo i oszczędności inteligentny system zarządzania mieszkaniem ROBYG Smart House by Keemple w standardzie Gold, wysoka jakość wykończenia wnętrz, trójszybowe okna czy panele fotowoltaiczne obniżające koszty energii w częściach wspólnych.

Ponadto wewnątrz budynków znajdą się 2-poziomowe garaże samochodowe, parkingi rowerowe, duże i reprezentatywne lobby o wysokości 4 kondygnacji oraz cichobieżne windy. Natomiast dzięki niestandardowej lokalizacji na przyszłych mieszkańców WENDY czekają wyjątkowe widoki. Już od najniższych kondygnacji będzie można podziwiać port. Z kolei z wyższych pięter rozciągać się będą panoramy morza, miasta i Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.

– Naszą inspiracją był portowy rodowód Gdyni, relacja miasta z portem. Zależało nam na pokazaniu, że modernizm to nie tylko biel i określone schematy. Wszystkie budynki w inwestycji WENDY nawiązują do portu, ale każdy z budynków jest inny. Pierwszy apartamentowiec “zbudowany z kontenerów”, utrzymany w kolorach srebrzystym, białym i szampańskim. W kolejnych budynkach pojawią się odwołania m.in. do magazynów i sztaplowania – zapowiada architekt Tomasz Janiszewski.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Katowice. Powstaną dwa 17-piętrowe budynki

Published

on

Wizaulizacja osiedla Pierwsza Dzielnica, fot. mat. prasowe

Mieszkania z możliwością wykończenia w standardzie premium, bliskość oferty usługowej, przestrzenie wspólne sprzyjające integracji i lokalizacja w sąsiedztwie prestiżowej Strefy Kultury. Tak prezentuje się Pierwsza Dzielnica od TDJ, która powiększy się o kolejne budynki . Tym samym, Katowice zyskają dwie siedemnastopiętrowe wieże mieszczące 255 mieszkań.

W trzecim etapie Pierwszej Dzielnicy deweloper zaoferuje kawalerki (od ok. 30 mkw.), dwu-, trzy- i czteropokojowe mieszkania. Dodatkowo, na trzech ostatnich piętrach znajdą się apartamenty o większych metrażach, liczące do 145 mkw. Projekt zakłada także po cztery lokale usługowe na parterach budynków. Powstaną w nich między innymi kolejne przestrzenie wspólne dla mieszkańców.

– Pierwsza Dzielnica, jak inne projekty TDJ Estate, realizowana jest w oparciu o ideę mixed- use, która stawia na różnorodność i funkcjonalność. Mieszkańcy, oprócz komfortowych i nowoczesnych budynków mieszkalnych, w zasięgu ręki mają do swojej dyspozycji obiekty usługowe, restauracyjne i przestrzenie rekreacyjne skomponowane w taki sposób, by jak najlepiej zaspokajać ich codzienne potrzeby i sprzyjać międzysąsiedzkim spotkaniom – mówi Aleksandra Posmyk, managerka ds. sprzedaży w TDJ Estate. – Ulokowanie osiedla w samym sercu Katowic sprzyja oszczędności czasu, ponieważ wszystko, co najważniejsze i niezbędne do życia, znajduje się w tzw. walking distance. Pierwsza Dzielnica wpisuje się tym samym w trend poszukiwania mieszkań bliżej centrum miasta. Dodatkowo, nasze zorientowanie na współpracę z okolicą, kreowanie nowych eventów, tworzenie dobrosąsiedzkiej atmosfery, a przy tym dbałość o najmniejszy detal w sferze chociażby estetyki czy funkcjonalności, również decydują o ekskluzywności tej oferty – dodaje.  

Advertisement

TDJ Estate zrealizuje trzeci etap osiedla Pierwsza Dzielnica

Docelowo Pierwszą Dzielnicę będzie tworzyć dziewięć budynków. Do tej pory, deweloper zrealizował pięć budynków, łącznie oferujących 519 mieszkań o różnych metrażach. Ponadto, powstały tu lokale usługowe, a także parkingi podziemne z 562 miejscami postojowymi i stacjami ładowania pojazdów elektrycznych.

Inwestor zapowiada, że podobnie, jak w przypadku poprzednich etapów inwestycji, przestrzeń wokół budynków wypełni zieleń. Mieszkańcy mogą spodziewać się także kolejnego odcinka rolkostrady i nowego układu drogowego usprawniającego komunikację wokół osiedla.

Zobacz także: 120-metrowa wieża nad morzem. ALLCON buduje SKYCITY Gdynia

Advertisement

Oprócz ponadstandardowej wysokości pomieszczeń, ogrzewania podłogowego i klimatyzacji, TDJ obiecuje materiały wykończeniowe najwyższej jakości oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne. Należy do nich na przykład System Inteligentnego Domu. To rozwiązanie umożliwia zdalne sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem i innymi urządzeniami za pomocą aplikacji mobilnej. Ponadto, mieszkańcy mają do dyspozycji aplikację Blue Bolt, która pozwala na dostęp do budynków i ich infrastruktury przy użyciu smartfona. Tym samym, umożliwia otwieranie drzwi i bram garażowych z kilku metrów oraz bezdotykowe przywoływanie windy.

W trzecim etapie do użytku oddane zostaną także lobby recepcyjne oraz wózkownie, rowerownie i komórki lokatorskie. Podziemny parking będzie miał 262 miejsca postojowe oraz stacje ładowania samochodów elektrycznych.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

120-metrowa wieża nad morzem. ALLCON buduje SKYCITY Gdynia

Published

on

By

Dwa hektary terenu. 50 000 mkw. powierzchni użytkowej. Apartamenty, usługi i biura oraz widok na morze i Trójmiejski Park Krajobrazowy. Deweloper ALLCON w tym roku rusza z budową SKYCITY Gdynia.

SKYCITY Gdynia to docelowo cztery budynki z usługami w parterach. Trzy mieszkalne o 7, 17 i 35 kondygnacjach oraz jeden biurowy. Najwyższy z budynków osiągnie wysokość 120 metrów. Dzięki temu znajdzie się w czołówce polskich wysokościowców mieszkaniowych. ALLCON chce zrealizować zalecenia urbanistów w zakresie dogęszczania centrów miast.

– SKYCITY Gdynia w oczywisty sposób wpisuje się w popularny koncept miasta 15-minutowego, oferując jednak znacznie więcej. Analizując tę lokalizację, szybko można zweryfikować, jak wiele miejsc, ważnych z punktu widzenia codziennego życia znajduje się w sąsiedztwie. Możemy więc w tym przypadku mówić o idei miasta 5-minutowego – mówi Piotr Tarkowski, członek zarządu spółki deweloperskiej ALLCON.

Advertisement

Deweloper ALLCON zbuduje SKYCITY Gdynia

Deweloper ALLCON w tym roku rusza z budową SKYCITY Gdynia. fot. mat. prasowe

Projekt będzie sąsiadować z lasami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Urząd Miasta, ulica Świętojańska i prowadzący do morza nowopowstały Park Centralny znajdują się 
w odległości 5 minut spacerem od planowanej inwestycji. W bliskiej okolicy są również: centrum handlowe z kompleksem kinowym, klubem fitness oraz strefą foodhall. Do tego centra biurowe, miejskie centrum sportu, stacje SKM i PKM, przystanki autobusowe oraz liczne placówki edukacji.

– SKYCITY Gdynia  to inwestycja niezwykle wyczekiwana. Część miasta położona po zachodniej stronie torów całkowicie zmieni swoje oblicze. Koncepcja wpisująca się w modernistyczny charakter Gdyni doskonale wypełni tkankę miejską i ma szansę stać się gdyńską wizytówką. Jej atutem jest na pewno bliskość ważnych dla życia ośrodków usługowych, edukacyjnych, sportowych, węzłów transportowych czy w końcu bliskość terenów rekreacyjnych – mówi Bartłomiej Austen, wiceprezydent Gdyni.

SKYCITY Gdynia. Nowy projekt ze 120-metrową wieżą nad polskim morzem

SKYCITY Gdynia to docelowo cztery budynki z usługami w parterach. fot. mat. prasowe

Skalę przedsięwzięcia najlepiej oddają liczby. Na terenie blisko 2 ha przy skrzyżowaniu ulicy Kieleckiej z Drogą Gdyńską powstanie około 50 000 mkw. powierzchni użytkowej.  

– Ze względu na zrównoważony rozwój i wygodę mieszkańców, współczesne miasta dogęszczają się na terenach położonych w ich bezpośrednich granicach. Tendencję tę możemy zaobserwować zarówno w znanych europejskich stolicach, jak też w polskich miastach, np. Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku. Eliminacja zanieczyszczeń czy śladu węglowego, związanego między innymi z korkami samochodowymi i długim dojazdem jest tak samo ważna, jak obniżenie wydatków miejskich na nową infrastrukturę, niezbędną dla rozrastających się przestrzeni podmiejskich. Obecnie urbaniści zalecają wręcz zagęszczanie zabudowy miejskiej. Niesie to korzyści, zarówno pod kątem optymalnego rozwoju, jak i integracji społecznej nie tylko mieszkańcom realizowanego założenia, ale i gościom z zewnątrz – mówi architekt Rafał Zelent z pracowni Grupa 5 Architekci.

ALLCON poddał projekt wymagającej ocenie BREEAM w kategorii Communities. Tym samy stał się pierwszym w Trójmieście i województwie pomorskim, a piątym w Polsce projekt z tym certyfikatem.

Advertisement

– Projekt zakłada zastosowanie licznych rozwiązań charakteryzujących zrównoważone i nowoczesne budownictwo – mówi Łukasz Śledź, dyrektor Działu Przygotowania i Realizacji Inwestycji w ALLCON. – Wykonujemy niestandardowe analizy, m.in. badania tunelowe, sejsmiczne i akustyczne. Zastosujemy zautomatyzowane procesy związane z eksploatacją inwestycji, zarówno z perspektywy mieszkańców, jak i administratora. Poza tym planujemy zagospodarowanie wody szarej, jeszcze efektywniejsze wykorzystanie energii słonecznej oraz zmniejszenie zapotrzebowania na chłód latem, dzięki dobowej różnicy temperatur.

Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze