Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

BPI Real Estate z nową szefową marketingu

Published

on

BPI Real Estate Poland powiększa zespół. Deweloper wybrał Dominikę Bombik na nową szefową marketingu i komunikacji, fot. mat. prasowe

Belgijski deweloper umacnia swoją pozycję na polskim rynku nieruchomości i powiększa zespół. Teraz, funkcję dyrektora marketingu i komunikacji powierzył Dominice Bombik, która ma odpowiadać za kreowanie i realizację działań marketingowych oraz wizerunkowych BPI Real Estate Poland.

Dominika Bombik będzie zarządzać działem marketingu odpowiedzialnym za działania promocyjne realizowanych inwestycji w Polsce oraz komunikację korporacyjną firmy. Jak informuje spółka, nowa szefowa marketingu ma 14-letnie doświadczenie na rynku nieruchomości. Przed dołączeniem do BPI Real Estate Poland była dyrektorem marketingu i sprzedaży w Real Invest. Ponadto, pełniła funkcję dyrektora komercjalizacji i sprzedaży oraz marketingu w Apricot Capital Group. Dodatkowo, wcześniej była związana zawodowo z agencją nieruchomości Greenfields Real Estate Agency.

— Wiedza i doświadczenie Dominiki obejmują kompetencje, które są dla nas kluczowe w zakresie komunikacji i marketingu. Cenię jej umiejętność szerokiego spojrzenia i dostrzegania możliwości oraz potencjału projektów deweloperskich. Wierzę, że powierzenie Dominice zarządzania tym obszarem pozwoli BPI Real Estate Poland na dalszy dynamiczny rozwój na rynku nieruchomości w Polsce — przekazał Béranger Dumont, dyrektor generalny dewelopera.

Advertisement

Belgijski deweloper na polskim rynku

Deweloper należy do belgijskiej grupy kapitałowej CFE, założonej w 1880 roku. Spółka prowadzi działalność m.in. w obszarach nieruchomości, rozwiązań technicznych dla budynków i przemysłu czy budownictwa i renowacji. BPI Real Estate Poland jest obecne w naszym kraju od 2009 roku. W tym czasie firma zrealizowała 7 inwestycji. Natomiast oddała łącznie ponad 2 tys. mieszkań.

W 2022 roku, deweloper uruchomił 4 nowe projekty w Polsce. Są to inwestycje Chmielna Duo w Warszawie, Czysta 4 we Wrocławiu, Panoramiqa w Poznaniu oraz Bernadovo w Gdyni. Dodatkowo we współpracy z Revive Poland, spółka realizuje inwestycję Cavallia na poznańskim Łazarzu.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Heimstaden poszerzył ofertę najmu o 170 mieszkań

Published

on

By

Heimstaden wprowadza do oferty 170 mieszkań na wynajem w Warszawie, fot. mat. prasowe

Szwedzka spółka Heimstaden, która w Polsce inwestuje w mieszkania pod wynajem, wprowadza do oferty osiedle Żupnicza w Warszawie. Tym samym, powiększyła swoje portfolio o 170 nowych mieszkań. Pierwsi najemcy wprowadzą się na przełomie grudnia br. i stycznia 2024 roku. Docelowo, powstanie tu 396 lokali na wynajem.

Wprowadzona właśnie do oferty inwestycja to pierwszy etap projektu. Heimstaden udostępni najemcom 170 zróżnicowanych lokali. Wśród nich znajdują się mieszkania dwu-, trzy- i czteropokojowe o powierzchni od 31 do 95 mkw. Wszystkie z nich zostały wyposażone zarówno w meble, jak i w sprzęt AGD. Ponadto, mieszkańcy mają zagwarantowany dostęp do Internetu, obsługę wynajmowanych lokali i pomoc w razie sytuacji awaryjnych.

— Osiedle przy ul. Żupniczej to piąty projekt, który w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy dołączył do oferty Heimstaden. Nasze portfolio obejmuje już niemal tysiąc wysokiej jakości mieszkań, które sukcesywnie przekazujemy najemcom lub których umowy najmu przedłużamy na kolejne okresy. Widzimy niezmiennie wysokie zapotrzebowanie na dobrej jakości mieszkania w doskonale skomunikowanych lokalizacjach, wynajmowane w sposób długoterminowy, stabilny i bezpieczny. Jako operator najmu instytucjonalnego nie tylko zwiększamy dostępność takich lokali dla osób z różnych grup społecznych, w tym rodzin z dziećmi, ale też wzmacniamy standardy obowiązujące na całym rynku najmu. Cieszymy się, że nasze kolejne osiedle będzie wkrótce tętnić pełnią życia — przekazała Izabela Stańczak, Head of Letting w Heimstaden Poland.

Advertisement

Żupnicza 28 to osiedle położone na warszawskiej Pradze Południe. W sąsiedztwie znajduje się m.in. Park Skaryszewski – jeden z największych obszarów rekreacyjnych w Warszawie, a także Park Obwodu Praga Armii Krajowej. Sprawną komunikację umożliwi mieszkańcom m.in. bliska odległość Dworca Wschodniego.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

ERBUD z kontraktem na kwotę niemal 90 mln zł

Published

on

By

ERBUD zrealizuje Europejskie Centrum Filmowe Camerimage w Toruniu, fot. Baumschlager Eberle Architekten

ERBUD rozpoczyna budowę Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage w Toruniu. Wartość zlecenia na realizację pierwszego etapu inwestycji to 89,9 mln zł netto. Spółka, która została generalnym wykonawcą, ma 22 miesiące na finalizację obiektu. Od początku roku, spółka podpisała kontrakty kubaturowe o wartości ponad 1 mld zł.

W ostatnim czasie odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage. Tym samym, spółka ERBUD rozpoczyna budowę pierwszego etapu inwestycji. ECFC jest państwową instytucją kultury, którą powołali Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Urząd Miasta Torunia i Fundacja Tumult. Jej celem jest rozwijanie i promocja sztuki filmowej oraz szeroko pojętej kultury audiowizualnej. ERBUD, jako generalny wykonawca, ma 22 miesiące na realizację projektu.

Ten kontrakt jest dla nas wyjątkowy z wielu powodów. Jako grupa chcemy uczestniczyć we wszelkich inicjatywach ważnych społecznie, a powstanie tak imponującej instytucji kulturalnej z pewnością do takich należy. Jest to też piękny i odważny projekt architektoniczny, który zmieni na zawsze oblicze Torunia oraz przyciągnie do miasta zainteresowanie turystów z całej Europy. To dla nas dodatkowy powód do dumy, bo mimo że jesteśmy firmą międzynarodową, to pochodzimy z Torunia, a patriotyzmy lokalny jest w nas mocno zakorzeniony przekazał Jacek Leczkowski, wiceprezes ERBUD, odpowiedzialny za rozwój kubatury.

Advertisement

Kontrakty na ponad 1 mld zł

Umowa na realizację ECFC to kolejny kontrakt kubaturowy podpisany w ostatnim czasie przez ERBUD. Jak wiadomo, spółka ma już w swoim portfolio budowę wielu instytucji kultury. Na przykład siedzibę warszawskiego Domu Aukcyjnego DESA. Ponadto, oddane w zeszłym roku do użytku Morskie Centrum Nauki w Szczecinie. A także Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu w Toruniu, które mieści się na działce sąsiadującej z planowanym centrum filmowym. Przetarg na realizację inwestycji, którego zwycięzcą został ERBUD, został ogłoszony w styczniu br. Pierwszy etap projektu zakłada budowę studia filmowego, a wartość umowy wynosi blisko 90 mln zł netto.

Cieszy nas kolejny już w ostatnich tygodniach duży kontrakt, dołączający do naszego backlogu. Łączna wartość umów podpisanych od początku września przekroczył już znacząco 300 mln zł poinformował Jacek Leczkowski. Od stycznia tego roku ERBUD podpisał kontrakty kubaturowe o wartości ponad 1 mld zł.

ERBUD podpisał umowę na realizację pierwszego etapu Europejskiego Centrum Filmowego Camerimage w Toruniu, fot. ERBUD
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Dobre wyniki finansowe grupy INPRO

Published

on

Krzysztof Maraszek, prezes zarządu INPRO, fot. mat. prasowe

Grupa INPRO, prowadząca działalność deweloperską na rynku trójmiejskim, podsumowała wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2023 roku. Spółka uzyskała w tym czasie 199,5 mln zł skonsolidowanych przychodów netto ze sprzedaży. Oznacza to 18% wzrost względem analogicznego okresu z poprzedniego roku.

Wyniki dewelopera za okres od stycznia do września 2023 roku, kształtują się następująco. INPRO zanotowało przychody ze sprzedaży na poziomie 199,5 mln zł. W tym okresie, spółka wypracowała 25,4 mln zł zysku netto. Ponadto, grupa wydała łącznie 350 lokali. Tym samym, osiągnęła wzrost o 19% w porównaniu z 293 lokalami przekazanymi w ubiegłym roku. Natomiast w samym III kwartale br., spółka przekazała łącznie 64 lokale. W tym przypadku, wynik oznacza 47% spadek w zestawieniu z analogicznym okresem 2022 roku. Wówczas deweloper przekazał 120 mieszkań.

INPRO ze wzrostem sprzedaży

W III kwartale br., spółka zanotowała przedsprzedaż na poziomie 286 umów (w rozumieniu umów przedwstępnych netto). To oznacza wzrost 262% r/r. Natomiast w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku, INPRO sprzedało łącznie 642 lokale. Czyli o 130% więcej niż w tym samym czasie roku poprzedniego.

Advertisement

—W minionym kwartale br. mieliśmy do czynienia z dość wysokim popytem na mieszkania oferowane na rynku pierwotnym. Na zwiększenie sprzedaży w porównaniu do III kwartału 2022 r. wpływ miał przede wszystkim spadek stóp procentowych, złagodzenie rekomendacji KNF oraz wprowadzenie programu Bezpieczny kredyt 2%. W efekcie największym zainteresowaniem cieszyły się mieszkania, których cena pozwalała nabywcom na skorzystanie z subsydiowanych kredytów. Z uwagi na wzrost kosztów i jednoczesnej ograniczonej podaży, ceny mieszkań na rynku wzrosły — podsumował Krzysztof Maraszek, prezes zarządu INPRO.

W okresie od stycznia do września br., grupa uzyskała pozwolenie na użytkowanie dla inwestycji: Leszczynowy Park budynek 2 (50 lokali), #Na Swoim budynek 1 (72 lokale) oraz budynku A biurowca Matarnia Office Park.

Dalsze plany dewelopera

INPRO zapowiada dalszy rozwój działalności deweloperskiej i poszerzenie oferty. Jeszcze do końca roku, spółka planuje wprowadzić do sprzedaży kolejne inwestycje. Tym samym, w Gdańsku zaoferuje m.in. 123 lokale na osiedlu przy ul. Bulońskiej, Polanę Kampinoską oraz osiedle Urzeka z 55 lokalami. Ponadto, deweloper uruchomi III etap inwestycji Atut oraz I etap projektu Rumia Centralna obejmujący 96 lokali mieszkań. Podsumowując, łącznie w 2023 roku, grupa wprowadzi do sprzedaży 983 lokale.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze