Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Wybór zarządcy nieruchomości kluczem do efektywnej sprzedaży

Published

on

Osiedle MOTTO Wojnów koło Wrocławia, fot. DOM.developer

Sukces dewelopera nie kończy się na zrealizowaniu wyniku sprzedaży. O postrzeganiu jego marki przez klientów decyduje m.in. to, jak inwestycje będą wyglądać po kilku latach od oddania. Zadbane budynki i otoczenie to wizytówka na lata. Brak odpowiedniej opieki zarządcy nieruchomości skutkuje brakiem komfortu mieszkania. I oczywiście negatywnymi opiniami na temat inwestycji oraz dewelopera.

Dlaczego w ogóle powołany zostaje zarządca i jaka jest jego rola?

— Zarządca ma zadbać o bezpieczne użytkowanie i właściwą eksploatację budynków i osiedla. Zajmować się zapewnieniem najlepszej gospodarki ekonomiczno-finansowej i energetycznej budynków. A także prowadzić bieżącą obsługą administracyjną. Dobrze gospodarować budżetem, analizować koszty, negocjować z dostawcami mediów — tłumaczy Edyta Koczwara, ekspert rynku nieruchomości

Advertisement

To właśnie zarządca, po upływie rękojmi, odpowiada za stan elewacji, dachu, ogrodzenia, szlabanów, czy nawet domofonów. Ma także przeprowadzać remonty i przeglądy budynków. Powinien troszczyć się nie tylko o stan obecny, ale również przyszły osiedla. Tak więc dobry zarządca decyduje czy wizytówka, a więc inwestycja dewelopera, po latach nadal będzie powodem do dumy.

Każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. Dlatego ważny jest dobry zarządca nieruchomości

— Nasze inwestycje zarządzane są przez zewnętrzne podmioty, specjalizujące się w tego typu działalności. Jest dla nas ważne, by były to firmy zatrudniające wysoko wykwalifikowany zespół profesjonalistów. Zależy nam na tym, aby osiedla, które budujemy i oddajemy w ręce naszych klientów, były kompleksowo i jak najlepiej zarządzane i administrowane. Mamy świadomość, że każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. To, jak osiedle będzie wyglądać po latach, może zależeć m.in. od działań zarządcy. Od tego, czy przeprowadza rzetelne, okresowe kontrole stanu technicznego budynków, czy właściwie planuje i rozporządza budżetem wspólnot, jak współpracuje z innymi podmiotami zaangażowanymi w pracę na osiedlach. Równie istotne jest prowadzenie działalności zorientowanej na dbałość o zadowolenie i wygodę mieszkańców — mówi Mariusz Jędrzejczak, dyrektor działu obsługi posprzedażowej i komercjalizacji usług Lokum Deweloper.

To, na co wskazuje Mariusz Jędrzejczak, podnoszą wszyscy deweloperzy. Chodzi właśnie o zadowolenie mieszkańców. Nie do przecenienia jest przecież polecenie mieszkania na danej inwestycji przez rodzinę czy znajomych. Dlatego rola zarządcy, który na co dzień kontaktuje się i pomaga mieszkańcom jest tak istotna.

Advertisement

— Bez wątpienia wybór odpowiedniego zarządcy nieruchomości jest ostatnim punktem styku klienta z naszą marką. Zadowolenie klienta jest dla nas nadrzędną wartością. Dlatego staramy się z uwagą decydować o wyborze zarządcy, tak by spełniał on nie tylko nasze oczekiwania, ale przede wszystkim oczekiwania mieszkańców. Stale monitorujemy rynek i analizujemy propozycje wszystkich firm profesjonalnie zajmujących się zarządzaniem. Zarówno tych funkcjonujących na rynku jak i zupełnie nowych — opowiada Justyna Hamrol-Wasielewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Eiffage Immobilier Polska.

Według deweloperów, rola zarządcy nieruchomości jest niepodważalna

Osoby na co dzień zajmujące się sprzedażą nieruchomości za każdym razem podkreślają, że transakcja nie kończy się na przekazaniu kluczy. Opieka posprzedażowa jest równie ważna. Mówimy tutaj o klientach indywidualnych, ale również inwestycyjnych. Wiadomo, że nawet najlepsza reklama nie przekona do kolejnego zainwestowania pieniędzy kogoś, kto już nabył lokal, ale nie jest zadowolony z obsługi po wpłaceniu całej kwoty. Wykorzystanie tego, jako atut spółki deweloperskiej jest nie do przecenienia. I rola zarządcy jest tutaj bardzo istotna.

— Naturalnie tak, to okres posprzedażowy kształtuje nastroje i opinie konsumenckie. Zarówno o jakości zrealizowanej inwestycji jak i samym deweloperze. Rola zarządcy, jako ogniwa komunikacji między lokatorem a deweloperem, jest niepodważalna. I w większości przypadków kluczowa dla budowania wizerunku — twierdzi Rafał Półtorak, pełnomocnik zarządu oraz kierownik działu sprzedaży i marketingu DOM.developer.

Advertisement

Od jakości usług świadczonych przez zarządcę, zależeć będzie wartość nieruchomości

Jak to wygląda z drugiej strony, a więc firmy, która zarządza nieruchomościami? Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami, ma w tej dziedzinie bogate doświadczenie. Wskazuje również na istotę dobrej opieki nad osiedlami. A mianowicie na współdziałaniu z deweloperem.

— Dla nas, dla zarządcy, który według wielu pozytywnie wyróżnia się na rynku, świadomie budowana relacja z deweloperem ma bardzo duże znaczenie. Cykl życia budynków nie kończy się z chwilą zakończenia procesu inwestycyjnego, czyli otrzymaniem pozwolenia na użytkowania. Inwestycja zaczyna tętnić życiem w momencie, kiedy stery przejmuje nowo powstała wspólnota, a wszystkie lokale zostaną przekazane. Wówczas na horyzoncie pojawia się zarządca nieruchomości, od którego będzie zależało mnóstwo bardzo ważnych, często złożonych problemów, a w konsekwencji standard budynku, bezpieczeństwo mieszkańców i ich komfort jako użytkowników obiektu. Od jakości świadczonych przez zarządcę usług zależy również wartość nieruchomości, jej opinia i kosztochłonność jej utrzymania, itp. Imperium Zarządzanie Nieruchomościami wyznacza nowe, zdecydowanie wyższe standardy w każdym obszarze za który odpowiada zarządca — opowiada Anna Wojsław.

— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy.  Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — dodaje prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

Po latach budynki powinny być wizytówką dewelopera

Anna Wojsław zauważa również, że zdarzają się sytuacje konfliktowe i od momentu przekazana kluczy klientom, pojawiają się różne problemy. Najważniejsze jest wtedy, aby zapewnić poczucie zaopiekowania mieszkańcom. Temu może zaradzić doskonała komunikacja i skuteczność w działaniu, czas naprawy usterki oraz jej jakość.

— Na każdym obiekcie zdarzają się usterki lub wady. Naszą rolą jest szybkie podjęcie działań w celu jej usunięcia. I sposób w jaki proces się odbywa ma gigantyczne znaczenie, Zarówno dla mieszkańca, jak i dewelopera. Jak my to robimy? Problemy, które dla innych są wyzwaniem, my rozwiązujemy szybko i skutecznie.  Odpowiedni branżyści z naszego zespołu w pierwszej kolejności weryfikują i klasyfikują usterki, wskazując odpowiedzialność i koordynując proces jaj usunięcia. Wszystko w stałej komunikacji ze zgłaszającym, deweloperem lub serwisantem. Profesjonalizm, standaryzacja pracy, fachowe doradztwo i kompleksowy nadzór nad budynkiem, wywodzą się z naszych wartości i fundamentów, które przyświecały nam zakładając te spółkę. Efektem współpracy z nami jest kontynuowanie budowania pozytywnych emocji klientów, którzy zakupili nowe lokum, po to by za kilkanaście lat budynek był wciąż wspaniałą wizytówką dewelopera i przyjaznym miejscem dla mieszkańców do którego wracają z dumą — mówi Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

BPI Real Estate oddaje Bernardovo. Powalczy o BREEAM (wideo)

Published

on

18 budynków. Po 6 lokali w każdym. Największe o powierzchni. 146 mkw. Deweloper BPI Real Estate uzyskał PnU na inwestycję Bernardovo w Gdyni.

Bernadovo znajduje się w Gdyni przy ulicy Wzgórze Bernadowo 12, w dzielnicy Mały Kack. Osiedle tworzy 18 dwupiętrowych budynków, a w każdym z nich mieści się jedynie 6 lokali. Inwestycję wyróżnia kameralna atmosfera i stylowa architektura.

W inwestycji znajduje się 108 gotowych do zamieszkania mieszkań o metrażach od 43 do 146 mkw. Można je odebrać już we wrześniu. Posiadają ogródki od 105 do 215 mkw. Dodatkowo duże, panoramiczne okna wykonane z naturalnego drewna zapewniają doświetlenie pomieszczeń światłem dziennym.

Advertisement

Deweloper BPI Real Estate zakończył inwestycję Bernardovo w Gdyni

inwestycja bernardovo dewelopera bpi real estate

Lokalizacja osiedla zapewnia spokój, a bliskość Gdyni i Sopotu daje dostęp do atutów życia w mieście. W zasięgu ręki mieszkańców jest transport publiczny, placówki edukacyjne i ochrony zdrowia czy centra handlowe. Inwestycja znajduje się zaledwie 10 minut do morza.

Bernadovo to pierwszy projekt mieszkaniowy w portfolio BPI Real Estate Poland, w którym założono uzyskanie certyfikacji BREEAM na poziomie „Very Good”. Dlatego na osiedlu wdrożono liczne proekologiczne rozwiązania. Są zielone dachy, linia kroplująca do podlewania roślin, rowerownie i profesjonalne myjki dla rowerów oraz zewnętrzna ładowarka dla samochodów elektrycznych. Natomiast inwestycję charakteryzuje także wysoka efektywność energetyczna dzięki odnawialnym źródłom energii, jak np. panele fotowoltaiczne. Projektowane zapotrzebowanie osiedla na energię jest o ponad 15 proc. niższe niż wytyczne krajowe. Co istotne, około 75 proc. terenu Bernadova pokryto zielenią. Natomiast blisko 50 proc. działki stanowi prywatny las graniczący z Trójmiejskim Parkiem Krajobrazowym.

Projekt został zrealizowany w duchu zrównoważonego rozwoju i w pełni koncentruje się na dobrostanie mieszkańców. Na osiedlu znajdują się zagospodarowane tereny do odpoczynku na świeżym powietrzu z obiektami rekreacyjnymi jak plac zabaw dla dzieci, tyrolka, czy zjeżdżalnia. Do tego także sala fitness z widokiem na las położonej w sąsiedztwie sali klubowej, z wyłącznym dostępem dla mieszkańców.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Hillwood & LCube Wrocław East gotowe. 50 proc. już wynajęte

Published

on

60 tys. mkw. 15 km do centrum Wrocławia. Ponad 50 proc. powierzchni już skomercjalizowane. Centrum magazynowe Hillwood & LCube Wrocław East już wybudowane.

Inwestycję przy wschodniej obwodnicy Wrocławia, w Dobrzykowicach zrealizowały Hillwood Polska oraz LCube. Park Logistyczny Hillwood & LCube Wrocław East ma dobrą komunikację z lokalną oraz ogólnopolską siecią dróg. Bliskość Wschodniej Obwodnicy Wrocławia umożliwia wjazd na prowadzącą do Warszawy, drogę ekspresową S8 oraz autostradę A8.

– Dolny Śląsk to kluczowy region na magazynowej mapie Polski. Sprzyja dynamicznemu rozwojowi firm z sektora e-commerce, logistyki oraz lekkiej produkcji, które obsługują zarówno rynek krajowy, jak i Zachodnią Europę. Hillwood nieustannie rozwija swoje inwestycje w tej lokalizacji, a park magazynowy w Dobrzykowicach doskonale wpisuje się w naszą strategię rozwoju. Przy tym projekcie, warto też podkreślić bardzo dobrą współpracę z władzami lokalnymi. To pozytywnie wpłynęło na przebieg procesu inwestycyjnego – opowiada Hubert Michalak, prezes zarządu Hillwood Polska.

Advertisement

Powstało Hillwood & LCube Wrocław East powstało pod Wrocławiem

Inwestycja uzyskała certyfikat BREEAM na poziomie Excellent. Podczas procesu budowlanego aż 95% odpadów budowlanych przygotowano do recyclingu i ponownego wykorzystania. 

– Kwestie związane z ochroną środowiska i odpowiedzialnością społeczną biznesu są dla nas bardzo ważne. W ostatnim czasie jako organizacja podjęliśmy liczne działania w tym kierunku. To podejście widać także przy projekcie Hillwood & LCube Wrocław East. Zaprojektowano rozwiązania, które ułatwiają wyliczenie śladu węglowego oraz ograniczają jego wytwarzanie – podkreśla Dominik Łoś Head of Leasing w LCube.

Wykorzystano ponad 10 produktów, które posiadały certyfikaty EPD (Environmental Product Declaration). To umożliwiło łatwiejsze i dokładniejsze policzenie śladu węglowego obiektu. Natomiast roczne zapotrzebowania na nieodnawialną energię pierwotną będzie w przypadku tego budynku wyraźnie niższe niż wymagania dla nowego budynku. Różnica na plus w tym przypadku ma wynieść znacznie powyżej 10 proc.

Advertisement

Hillwood Polska informował także w kwietniu br. o podpisaniu umowy kredytowej z mBankiem., która miała sfinansować budowę w Dobrzykowicach.

– Bardzo dobre parametry projektu oraz perspektywy rynku pozwoliły nam na pozyskanie korzystnego finansowania i szybkie procedowanie umowy kredytowej, co pozytywnie wpłynęło także na czas przeznaczony na przygotowanie i realizację inwestycji – podsumowuje Damian Słaby, członek zarządu Hillwood Polska.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Szanajca odchodzi. Oto nowy prezes dewelopera Dom Development

Published

on

By

Mikołaj Konopka, nowy prezes Dom Development, fot. mat. prasowe

Jarosław Szanajca, jeden z założycieli i wieloletni szef Dom Development, z końcem roku zrezygnuje z pełnienia funkcji prezesa zarządu. Dołączy do rady nadzorczej dewelopera.

Nowym prezesem od początku 2025 roku zostanie Mikołaj Konopka, obecny członek zarządu Dom Development. Jest również współzałożycielem oraz prezesem spółki Euro Styl, realizującej projekty Grupy w Trójmieście.

Jarosław Szanajca jest prezesem Dom Development od początku funkcjonowania spółki, czyli od 1996 roku.

Advertisement
Jarosław Szanajca rezygnuje z funkcji prezesa w Dom Development, fot. mat. prasowe

– Od tamtych początków minęły niemal trzy dekady. A my w tym czasie doszliśmy do pozycji lidera na rynku mieszkaniowym w Polsce, działającego w czterech największych aglomeracjach i sprzedającego około 4 tys. lokali rocznie. Naszym klientom przekazaliśmy już ok. 50 tys. mieszkań. Mówię w liczbie mnogiej, ponieważ to wszystko nie byłoby możliwe bez budowanego od lat doświadczonego zespołu ponad 800 pracowników Grupy – opowiada Jarosław Szanajca, prezes zarządu Dom Development– Z końcem roku chciałbym przekazać bieżące zarządzanie firmą w zaufane ręce. A jednocześnie zamierzam wspierać dalszy rozwój Dom Development, dołączając do rady nadzorczej spółki. Z początkiem przyszłego roku funkcję prezesa zarządu przejmie Mikołaj Konopka, który od 2018 roku jest członkiem zarządu naszej spółki. Znając jego kompetencje menedżerskie i doświadczenie na rynku deweloperskim i budowlanym. Jestem przekonany, że jest właściwą osobą, aby dalej poprowadzić z sukcesem i rozwijać naszą Grupę – dodaje Szanajca.

Mikołaj Konopka nowym prezesem Dom Development

Zgodnie z rekomendacją dotychczasowego prezesa, Groupe Belleforêt, większościowy akcjonariusz Spółki, powołał Mikołaja Konopkę na funkcję prezesa zarządu Dom Development, ze skutkiem na dzień 1 stycznia 2025 roku.

– Powierzenie mi od przyszłego roku funkcji prezesa zarządu jest dla mnie ogromnym zaszczytem. Jestem wdzięczny za zaufanie, którym mnie obdarzono. Do Grupy Dom Development dołączyłem w 2017 roku, kiedy współtworzony i zarządzany przeze mnie Euro Styl stał się jej integralną częścią, odpowiedzialną za realizację inwestycji w Trójmieście. Od tego czasu skokowo rozwinęła się zarówno gdańska spółka, jak i cała Grupa. Praca u boku Jarosława Szanajcy jest dla mnie nieocenionym doświadczeniem. W naszej branży jest on absolutnym autorytetem, a jego doświadczenie menedżerskie i wyczucie rynku są imponujące. Jestem przekonany, że dzięki jego wsparciu, wraz z całym zarządem Dom Development, będziemy kontynuować z sukcesem dalszy rozwój Grupy – mówi Mikołaj Konopka, członek zarządu Dom Development S.A.

Mikołaj Konopka karierę zawodową rozpoczął w 1993 roku, tworząc firmę z branży budownictwa drogowego. W latach 2001-2005 pełnił funkcję członka zarządu oraz dyrektora handlowego w Przedsiębiorstwie Produkcji Betonów Kombet w Gdyni. W latach 2005-2007 zajmował stanowisko członka zarządu oraz dyrektora handlowego w Semmelrock Stein + Design, odpowiadając za obszar północnej Polski. Od 2007 roku działa w spółce Euro Styl, początkowo jako wiceprezes zarządu i dyrektor zarządzający. W 2017 roku objął funkcję prezesa zarządu Euro Stylu. Rok później powołano go na stanowisko członka zarządu Dom Development odpowiedzialnego. Odpowiadał m.in. za nadzór nad działalnością generalnego wykonawstwa w Grupie, za rozwój działalności deweloperskiej w Krakowie. A także za stworzenie i realizację strategii ESG firmy. Mikołaj Konopka jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego na kierunku Ekonomika Transportu Morskiego. Od 2018 roku wykłada na Wydziale Zarządzania UG i na studiach podyplomowych Zarządzanie Nieruchomościami i Projektami Deweloperskimi

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze