Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Zarządzanie nieruchomościami z korzyścią dla dewelopera

Published

on

Sukces dewelopera nie kończy się na wyniku sprzedaży. Na pozytywny wizerunek może wpłynąć również odpowiednie zarządzanie nieruchomościami, fot. Unsplash

Wspólnota mieszkaniowa powstaje z chwilą podpisania pierwszego aktu przenoszącego własność. Zanim do tego dojdzie, nabywcy mieszkań już często zaczynają wykańczać swoje lokale. I tu ważne jest odpowiednie zarządzanie nieruchomościami. W tym czasie ktoś musi zadbać o nieruchomość i rozliczenie mediów. Inwestycją powinien zająć się profesjonalny podmiot, który zapewni bezpieczeństwo, właściwy stan części wspólnych oraz skuteczne zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. Bo właśnie wtedy najczęściej dochodzi do zalań, awarii i zniszczeń spowodowanych przez ekipy wykończeniowe.

Na tym etapie jednak, właściciele nie mają wpływu na to, kto zarządza nieruchomością. Deweloperzy sami zajmują się obowiązkami związanymi z administrowaniem budynku lub zatrudniają podmiot zarządzający, który odciąża ich z szeregu obowiązków. Tym samym zapewnia sprawne działanie obiektu. Niezależny zarządca jest również bardziej pozytywnie oceniany przez samych mieszkańców.

Profesjonalne zarządzanie nieruchomościami kluczem do sprawnego działania wspólnoty

Jedną z kluczowych korzyści zarządzania przez profesjonalny podmiot jest specjalistyczna wiedza i doświadczenie, jakie zarządca wnosi na osiedle. Zarządcy nieruchomości często posiadają wieloletnie doświadczenie w administrowaniu i są dobrze zaznajomieni z wszelkimi aspektami związanymi z utrzymaniem osiedla. Dzięki temu mogą skutecznie rozwiązywać problemy, zarządzać infrastrukturą i finansami wspólnoty, a także koordynować różne usługi dla mieszkańców, takie jak konserwacja urządzeń, sprzątanie, utrzymanie czy zapewnienie ochrony.

Advertisement

Ponadto, na etapie formowania się wspólnoty mieszkaniowej, podmiot zarządzający ma niezwykle wiele zadań niewidocznych na pierwszy rzut oka. Jak podkreśla Anna Wojsław, prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami, pracownicy jej firmy zajmują się szeregiem spraw na zlecenie deweloperów, takich jak:

  • przygotowanie modelu zarządzania nieruchomością oraz pierwszego planu gospodarczego,
  • uczestniczenie w odbiorach części wspólnej nieruchomości,
  • analiza kosztów administrowania na początku projektu oraz opracowanie planu działań optymalizacyjnych, dopasowanych do standardów nieruchomości,
  • rozliczanie użytkowników lokali z mediów od dnia protokolarnego przejęcia lokalu do dnia powstania wspólnoty mieszkaniowej,
  • prowadzenie konsultacji w zakresie zapisów w aktach notarialnych,
  • rejestracja wspólnoty i wystąpienie o nadanie numerów NIP oraz REGON,
  • założenie konta bankowego dla wspólnoty mieszkaniowej,
  • przygotowanie uchwał, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania wspólnoty,
  • czy ubezpieczenie nieruchomości wspólnej.

Deweloperzy doceniają wsparcie podmiotów zarządzających

– Przez lata obecności w branży, pomogliśmy deweloperom w zawiązaniu wielu wspólnot mieszkaniowych. I żadna z nich nie zdecydowała się z biegiem czasu na zmianę i wybór innego zarządcy. To nasz wielki sukces i duma dla całego zespołu. Deweloperzy widząc, iż dobrze wywiązujemy się ze swoich zadań, a użytkownicy i właściciele zarządzanych przez nas obiektów są zadowoleni, zapraszają nas do współpracy przy kolejnych inwestycjach. Cedują na nas kolejne obowiązki, aby w jak najlepszy sposób uformować nowo powstającą wspólnotę. W zespołach deweloperów coraz więcej jest świadomych managerów poszukujących najlepszych rozwiązań. Poszukują zarządcy, który będzie dbał o nową nieruchomość, aby była wizytówką dewelopera przez długie lata – mówi Anna Wojsław z Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Kolejną korzyścią, którą podkreślają mieszkańcy, jest większa transparentność i profesjonalne podejście do zarządzania. Według właścicieli nieruchomości, zewnętrzni zarządcy często stosują najlepsze praktyki w swojej pracy, co oznacza, że procesy zarządzania są bardziej przejrzyste i skuteczne. Mieszkańcy mają dostęp do szczegółowych informacji na temat kosztów, budżetu i działań podejmowanych na rzecz osiedla. To z kolei pomaga w budowaniu zaufania między mieszkańcami a zarządcą, a także umożliwia mieszkańcom aktywny udział w decyzjach dotyczących ich wspólnoty.

– Dokładamy wszelkich starań, by współpraca była na profesjonalnym poziomie i opierała się na wzajemnej komunikacji i zrozumieniu. Przede wszystkim uważnie słuchamy każdego klienta i odpowiedzialnie podchodzimy do zlecanych nam projektów. Dzięki wieloletniej pracy związanej z nieruchomościami i dużej wiedzy merytorycznej, do każdego klienta podchodzimy indywidualnie. Po dokładnej analizie, proponujemy optymalne rozwiązanie przy zachowaniu naszych wartości i  wysokiego standardu świadczonych przez nas usług. Współpraca z nami opiera się na jasnych i przejrzystych zasadach, wyrażonych w procedurach, stosowanych w codziennej pracy. To z kolei owocuje zadowoleniem i satysfakcją dla wszystkich z naszego otoczenia – opowiada prezes wspomnianej firmy zarządzającej.

Advertisement

Zarządzanie nieruchomościami to nie tylko standardowa administracja

Zewnętrzni zarządcy często mają również większą skalę i możliwości negocjacyjne w prowadzeniu negocjacji z różnymi dostawcami usług. Dzięki temu mogą uzyskać korzystniejsze warunki umów na dostawy wody, energii elektrycznej, usługi konserwatorskie itp. Skala ich działalności pozwala także na skorzystanie z potencjału ekonomicznego, co może prowadzić do obniżenia kosztów dla mieszkańców. Dodatkowo, zewnętrzni zarządcy mają także większe doświadczenie w negocjacjach z firmami świadczącymi usługi utrzymania i konserwacji, co pozwala na zapewnienie wysokiej jakości usług dla mieszkańców.

Kiedy osiedlem zarządza zewnętrzna firma, mieszkańcy mogą również skorzystać z lepszej organizacji i koordynacji działań. Zewnętrzni zarządcy mają wypracowane procedury i systemy, które pozwalają na skuteczne zarządzanie różnymi aspektami osiedla, takimi jak konserwacja, naprawy, utrzymanie czystości itp. Dzięki temu wszystkie te działania są lepiej zsynchronizowane i efektywne, co przekłada się na wyższy standard życia dla mieszkańców.

Wreszcie, zewnętrzni zarządcy często oferują również usługi dodatkowe, takie jak organizacja wydarzeń społecznych czy wsparcie administracyjne dla mieszkańców. Te dodatkowe usługi pomagają w budowaniu więzi społecznych między mieszkańcami, tworzeniu wspólnoty i poprawie jakości życia na osiedlu.

Advertisement

Podsumowując, zarządzanie nieruchomością przez zewnętrzną firmę ma wiele korzyści nie tylko dla mieszkańców, ale i dla dewelopera. Specjalistyczna wiedza i profesjonalna opieka nad nieruchomością przyczyniają się do zapewnienia wyższego standardu życia. Ponadto, w momencie przejęcia inwestycji przez profesjonalnego zarządcę, to on wspiera dewelopera w budowaniu pozytywnych emocji u klientów, związanych z zakupem nowego mieszkania. Dzięki profesjonalnej opiece nad nowo powstałym osiedlem, marka dewelopera jest pozytywnie oceniana przez klientów. A inwestycje z biegiem lat nie tracą na wartości.

materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Grupa Arche. Grochowski: 5 milionów zł na pomoc powodzianom

Published

on

By

Lena i Władysław Grochowscy, fot. mat. prasowe

Sztab Pomocy Powodzianom. Koordynacja działań poprzez Fundację Leny Grochowskiej. Zaangażowanie dyrektorów hoteli z całej Polski. Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, przedstawia strategię pomocy powodzianom.

Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.

„To, co mamy w sobie wyjątkowego do zaoferowania, to nasza baza hotelowa oraz doświadczenie organizacyjne i budowlane. W pierwszych dniach kryzysu zrobiliśmy zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy. Teraz realizujemy najpilniejsze potrzeby, ale docelowo chcemy, aby było to wsparcie długofalowe. Zabezpieczyliśmy już 5 milionów zł na pomoc powodzianom, chociaż trudno to obecnie dokładnie zaplanować. Liczę, że kwotę zwielokrotnimy wraz z naszymi kontrahentami i sponsorami. Mam nadzieję, że na tym się nie skończy, bo czeka kilka ważnych projektów, a niektóre z nich są dużo bardziej kapitałochłonne.

Advertisement

Włączyliśmy się do programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Zielone szkoły”. Przygotowywane są już pobyty pierwszych grup w Zamku Arche w Janowie Podlaskim, a wkrótce dojdą kolejne. Na razie na tę część wsparcia wydzieliłem milion złotych, ale zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie i gdzie będą największe potrzeby. Do akcji włączamy lokalnych nauczycieli, wolontariuszy, mniejsze firmy czy samorządy.

Nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka

Wewnętrznie przewidujemy również organizację turnusów dla dzieci i młodzieży z zalanych terenów w ferie zimowe oraz wakacje w 2025 r. Bardzo nam zależy na międzyludzkiej integracji, bo w takich sytuacji nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka. Każda pomoc jest cenna, bo wówczas wspólnie będziemy mogli zwiększać jej skalę. Wszyscy mogą się przyłączyć i wesprzeć.

Nasze hotele oczywiście pracują i muszą zarabiać, aby można było się dzielić z innymi ludźmi, ale podobnie jak przy kryzysie związanym w wojną w Ukrainie były otwarte dla uchodźców, teraz są dostępne dla powodzian. Po prostu wydzielamy część lub wykorzystujemy obiekty z niepełnym obłożeniem.

Advertisement

Chcemy integrować ludzi, a nasi goście, będąc blisko powodzian, też mogą włączyć się do ich wsparcia. Kolejna grupa, o którą zadbamy, to seniorzy. Chcemy, aby mogli się choć na trochę oderwać od wielkiego dramatu.I na przykład część rodziny wysłać na grupowe wycieczki czy dłuższe bezpłatne turnusy wypoczynkowe do naszych hoteli — w co można włączyć np. lekarza, aby przeprowadził najpotrzebniejsze badania.

Fundacja Leny Grochowskiej pomoże przystosować pustostany do zamieszkania

Ponadto, jeśli lokalne sztaby kryzysowe wyrażą zapotrzebowanie, to deklarujemy gotowość zorganizowania im pobytów w naszych hotelach miejskich w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Tu też każdy będzie mógł się włączyć, przygotować jakieś atrakcje lub wspólnie spędzić czas. A jeśli ktoś zechce relokować się na dłuższy czas, to w Siedlcach mamy mieszkania zastępcze w dobrze wyposażonym, prowadzonym przez fundację akademiku, który pełni rolę Domu Uchodźcy.

Dysponujemy również w pełni wyposażonymi kontenerami mieszkalnymi wykorzystywanymi jako baza noclegów w Siedliskach Arche, które – o ile tak zdecydują władze – mogą być użyte dla powodzian. Oczywiście jest tu kilka kwestii technicznych dot. logistyki, transportu i przyłączeń, które są obecnie analizowane. Zobaczymy, jak to się ułoży. Sytuacja się zmienia – ostatnio lepszym pomysłem wydaje się wykorzystanie istniejącej w okolicach lokalnej bazy hotelowej.

Advertisement

Z kolei w ramach tegorocznej kampanii związanej z Nagrodą Nansena przyznaną nam przez ONZ — “Każdy człowiek ma prawo do godnego życia” i projektu “Mieszkanie dla wykluczonych”, jeśli ktoś, kto stracił dobytek, chciałby się przeprowadzić, to wspólnie z władzami Bytomia — których prezydent Mariusz Wołosz wyszedł z pomysłem, aby bez zbędnych procedur wyremontować i przygotować do zamieszkania tamtejsze pustostany. A Fundacja Leny Grochowskiej pomoże w krótkim czasie takie lokale przystosować, aby wspólnie wdrożyć ten projekt.

Tyle na teraz, sytuacja jest bardzo rozwojowa i zadecyduje o naszych kolejnych ruchach pomocowych.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Fabryka i magazyn. Sika z największą inwestycją w Polsce

Published

on

By

Jacek Olszewsk, dyrektor operacyjny i Wojciech Ziemliński, prezes zarządu Sika

Zaawansowana technologicznie fabryka. Nowoczesny magazyn. Farma fotowoltaiczna zasilająca wózki jezdne. Koncern Sika zainwestuje koło Włocławka.

Sika to międzynarodowy koncern, który powstał w 1910 r. w Szwajcarii. Jest obecny w ponad 100 krajach na całym świecie, zatrudnia ponad 33 tys. pracowników. Specjalizuje się m.in. w tworzeniu systemów i produktów do klejenia, uszczelniania, tłumienia, wzmacniania oraz ochrony w sektorze budowlanym. W Polsce Sika obecna jest od 1991 r.

Obiekty powstaną w Brześciu Kujawskim koło Włocławka, w obszarze Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Największa jak do tej pory inwestycja Sika w Polsce ma wzmocnić pozycję firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Advertisement

Sika buduje koło Włocławka. To jej największa inwestycja

W pierwszym etapie największej w Polsce inwestycji spółka planuje budowę zaawansowanej technologicznie fabryki. Do tego nowoczesnego magazynu, w którym obsługę zapewnią wózki jezdne zasilane energią elektryczną pochodzącą z instalacji fotowoltaicznej. Natomiast w drugim etapie prac powstaną z kolei centrum szkoleniowe dla klientów oraz centrum badań i rozwoju (R&D). Łączna powierzchnia obiektów wyniesie 11 tys. mkw. Fabryka Sika w Machnaczu, w gminie Brześć Kujawski, będzie produkowała produkty sypkie oraz domieszki na nowoczesnych liniach produkcyjnych wysokiej jakości oraz efektywności. 

Projekt nowej fabryki spółki Sika, fot. mat. prasowe

– Jesteśmy w trakcie uzyskiwania decyzji środowiskowej. Przed nami wiele pracy – w tym wyłonienie  generalnego wykonawcy. Opracowaliśmy ambitny plan działania, zgodnie z którym planujemy otwarcie fabryki i rozpoczęcie produkcji w czwartym kwartale 2026 roku. Nowa fabryka to strategiczna inwestycja Sika w Polsce – największa jak do tej pory. Również w skali działalności naszego koncernu w Europie Środkowo-Wschodniej będzie to infrastruktura o największej powierzchni. Nowy Zakład Produkcyjny na terenie gminy Brześć Kujawski wpłynie na dostępność produktów koncernu Sika na mapie Europy – zaznacza Wojciech Ziemliński, prezes zarządu firmy Sika.

Fabryka, magazyn i farma fotowoltaiczną powstaną w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej

– Lokalizacja inwestycji przy szlakach komunikacyjnych północ-południe i zachód-wschód oraz w pobliżu złóż surowców niezbędnych do wytwarzania produktów sypkich i domieszek nie jest przypadkowa. Nie bez wpływu pozostaje bliskość portów morskich. Dla Sika znaczenie ma również możliwość działania w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej i współpraca z lokalnymi władzami. Wspólnie dążymy do tego, żeby inwestycja wsparła lokalna gospodarkę. A także otworzyła nowe możliwości dla lokalnych partnerów, wzmacniając ekosystem regionu – dodaje Jacek Olszewski, dyrektor operacyjny w firmie Sika.

W ramach inwestycji spółka planuje budowę farmy fotowoltaicznej o mocy 750 kWP. Natomiast nie będzie to jedyny element mający wpływ na działania Sika w kierunku redukowania negatywnego wpływu na środowisko. Także kolejnym rozwiązaniem związanym ze zrównoważonym gospodarowaniem zasobami w fabryce koło Włocławka ma być instalacja do oczyszczania ścieków przemysłowych. Natomiast to możliwi ponowne wykorzystanie wody niezbędnej w procesach produkcyjnych oraz do celów gospodarczych. 

Advertisement

– Zrównoważony rozwój jest istotnym elementem strategii biznesowej. Stawiamy na rozwiązania zapewniające lepszą efektywność energetyczną. I ponowne wykorzystywanie zasobów naturalnych. Nie tylko w procesie produkcyjnym, ale również w ramach strategii inwestycyjnej. Budowa nowej fabryki w Polsce pozwoli równocześnie obniżyć generowany ślad węglowy dzięki zoptymalizowanemu łańcuchowi dostaw. To kolejna korzyść dla środowiska – podsumowuje Wojciech Ziemliński.

Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

AFI Home oddaje 311 mieszkań w Krakowie, jako PRS

Published

on

By

W inwestycji AFI Home Czyżewskiego znajduje się w sumie 311 w pełni umeblowanych lokali. Zlokalizowane są w krakowskiej dzielnicy Krowodrza. Do końca 2024 roku portfolio AFI Home obejmie 1,7 tys. mieszkań PRS. Natomiast w 2025 powiększy się o ponad 550. 

W trzech budynkach AFI Home Czyżewskiego znajduje się łącznie 311 mieszkań w formule PRS (private rented sector) o układach od 1 do 3 pokoi. Wszystkie z balkonem oraz wyposażonymi łazienkami, kuchniami, sypialniami i pokojami dziennymi. Dla klientów przewidziano 147 miejsc parkingowych w podziemnym garażu, a poruszający się na dwóch kółkach mają do dyspozycji stojaki rowerowe. Bezpieczeństwo zapewnia ochrona oraz monitoring. Na parterach budynków znajduje się też ok. tysiąca metrów kwadratowych powierzchni handlowo-usługowej.

AFI Home z kolejnym projektem PRS w Krakowie

– To już czwarty projekt pod marką AFI Home w Krakowie z alternatywną ofertą dla młodych profesjonalistów, rodzin i studentów. Dogodne położenie w sercu tętniącej życiem dzielnicy, bliskość historycznego centrum miasta sprawiają, że AFI Home Czyżewskiego stanowi znakomite poszerzenie naszej dotychczasowej oferty. Zakończenie tej inwestycji to także potwierdzenie ambitnych planów rozwojowych AFI Home w Polsce, które zamierzamy kontynuować w kolejnych miesiącach – zapowiada Michał Stępień, Deputy CEO, AFI Europe Poland, Head of AFI Home.

Advertisement

Wcześniej pod marką AFI Home w stolicy Małopolski powstały inwestycje AFI Home Bagry, AFI Home Dajwór i AFI Home Osiedle Europejskie. Po oddaniu do użytku budynków przy ul.  Czyżewskiego, oferta AFI Home w ramach kompleksowej usługi zakwaterowania wzrosła w Krakowie do 685 lokali. A w całej Polsce do ponad 1,3 tys. 

Ogólnopolski portfel operatora jeszcze w tym roku powiększy się o gotową inwestycję przy stacji metra Szwedzka na warszawskiej Pradze-Północ. Z kolei we wrześniu br. AFI Home zadebiutowało we Wrocławiu wraz z oddaniem do użytku projektu AFI Home Długa z 232 lokalami.

W 2025 r. firma planuje oddanie do użytku ponad pół tysiąca lokali w kolejnym projekcie w Warszawie – AFI Home Metro Zachód. 

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze