Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Wybór zarządcy nieruchomości kluczem do efektywnej sprzedaży

Published

on

Osiedle MOTTO Wojnów koło Wrocławia, fot. DOM.developer

Sukces dewelopera nie kończy się na zrealizowaniu wyniku sprzedaży. O postrzeganiu jego marki przez klientów decyduje m.in. to, jak inwestycje będą wyglądać po kilku latach od oddania. Zadbane budynki i otoczenie to wizytówka na lata. Brak odpowiedniej opieki zarządcy nieruchomości skutkuje brakiem komfortu mieszkania. I oczywiście negatywnymi opiniami na temat inwestycji oraz dewelopera.

Dlaczego w ogóle powołany zostaje zarządca i jaka jest jego rola?

— Zarządca ma zadbać o bezpieczne użytkowanie i właściwą eksploatację budynków i osiedla. Zajmować się zapewnieniem najlepszej gospodarki ekonomiczno-finansowej i energetycznej budynków. A także prowadzić bieżącą obsługą administracyjną. Dobrze gospodarować budżetem, analizować koszty, negocjować z dostawcami mediów — tłumaczy Edyta Koczwara, ekspert rynku nieruchomości

Advertisement

To właśnie zarządca, po upływie rękojmi, odpowiada za stan elewacji, dachu, ogrodzenia, szlabanów, czy nawet domofonów. Ma także przeprowadzać remonty i przeglądy budynków. Powinien troszczyć się nie tylko o stan obecny, ale również przyszły osiedla. Tak więc dobry zarządca decyduje czy wizytówka, a więc inwestycja dewelopera, po latach nadal będzie powodem do dumy.

Każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. Dlatego ważny jest dobry zarządca nieruchomości

— Nasze inwestycje zarządzane są przez zewnętrzne podmioty, specjalizujące się w tego typu działalności. Jest dla nas ważne, by były to firmy zatrudniające wysoko wykwalifikowany zespół profesjonalistów. Zależy nam na tym, aby osiedla, które budujemy i oddajemy w ręce naszych klientów, były kompleksowo i jak najlepiej zarządzane i administrowane. Mamy świadomość, że każda inwestycja jest wizytówką dewelopera. To, jak osiedle będzie wyglądać po latach, może zależeć m.in. od działań zarządcy. Od tego, czy przeprowadza rzetelne, okresowe kontrole stanu technicznego budynków, czy właściwie planuje i rozporządza budżetem wspólnot, jak współpracuje z innymi podmiotami zaangażowanymi w pracę na osiedlach. Równie istotne jest prowadzenie działalności zorientowanej na dbałość o zadowolenie i wygodę mieszkańców — mówi Mariusz Jędrzejczak, dyrektor działu obsługi posprzedażowej i komercjalizacji usług Lokum Deweloper.

To, na co wskazuje Mariusz Jędrzejczak, podnoszą wszyscy deweloperzy. Chodzi właśnie o zadowolenie mieszkańców. Nie do przecenienia jest przecież polecenie mieszkania na danej inwestycji przez rodzinę czy znajomych. Dlatego rola zarządcy, który na co dzień kontaktuje się i pomaga mieszkańcom jest tak istotna.

Advertisement

— Bez wątpienia wybór odpowiedniego zarządcy nieruchomości jest ostatnim punktem styku klienta z naszą marką. Zadowolenie klienta jest dla nas nadrzędną wartością. Dlatego staramy się z uwagą decydować o wyborze zarządcy, tak by spełniał on nie tylko nasze oczekiwania, ale przede wszystkim oczekiwania mieszkańców. Stale monitorujemy rynek i analizujemy propozycje wszystkich firm profesjonalnie zajmujących się zarządzaniem. Zarówno tych funkcjonujących na rynku jak i zupełnie nowych — opowiada Justyna Hamrol-Wasielewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Eiffage Immobilier Polska.

Według deweloperów, rola zarządcy nieruchomości jest niepodważalna

Osoby na co dzień zajmujące się sprzedażą nieruchomości za każdym razem podkreślają, że transakcja nie kończy się na przekazaniu kluczy. Opieka posprzedażowa jest równie ważna. Mówimy tutaj o klientach indywidualnych, ale również inwestycyjnych. Wiadomo, że nawet najlepsza reklama nie przekona do kolejnego zainwestowania pieniędzy kogoś, kto już nabył lokal, ale nie jest zadowolony z obsługi po wpłaceniu całej kwoty. Wykorzystanie tego, jako atut spółki deweloperskiej jest nie do przecenienia. I rola zarządcy jest tutaj bardzo istotna.

— Naturalnie tak, to okres posprzedażowy kształtuje nastroje i opinie konsumenckie. Zarówno o jakości zrealizowanej inwestycji jak i samym deweloperze. Rola zarządcy, jako ogniwa komunikacji między lokatorem a deweloperem, jest niepodważalna. I w większości przypadków kluczowa dla budowania wizerunku — twierdzi Rafał Półtorak, pełnomocnik zarządu oraz kierownik działu sprzedaży i marketingu DOM.developer.

Advertisement

Od jakości usług świadczonych przez zarządcę, zależeć będzie wartość nieruchomości

Jak to wygląda z drugiej strony, a więc firmy, która zarządza nieruchomościami? Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami, ma w tej dziedzinie bogate doświadczenie. Wskazuje również na istotę dobrej opieki nad osiedlami. A mianowicie na współdziałaniu z deweloperem.

— Dla nas, dla zarządcy, który według wielu pozytywnie wyróżnia się na rynku, świadomie budowana relacja z deweloperem ma bardzo duże znaczenie. Cykl życia budynków nie kończy się z chwilą zakończenia procesu inwestycyjnego, czyli otrzymaniem pozwolenia na użytkowania. Inwestycja zaczyna tętnić życiem w momencie, kiedy stery przejmuje nowo powstała wspólnota, a wszystkie lokale zostaną przekazane. Wówczas na horyzoncie pojawia się zarządca nieruchomości, od którego będzie zależało mnóstwo bardzo ważnych, często złożonych problemów, a w konsekwencji standard budynku, bezpieczeństwo mieszkańców i ich komfort jako użytkowników obiektu. Od jakości świadczonych przez zarządcę usług zależy również wartość nieruchomości, jej opinia i kosztochłonność jej utrzymania, itp. Imperium Zarządzanie Nieruchomościami wyznacza nowe, zdecydowanie wyższe standardy w każdym obszarze za który odpowiada zarządca — opowiada Anna Wojsław.

— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy.  Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — dodaje prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

Po latach budynki powinny być wizytówką dewelopera

Anna Wojsław zauważa również, że zdarzają się sytuacje konfliktowe i od momentu przekazana kluczy klientom, pojawiają się różne problemy. Najważniejsze jest wtedy, aby zapewnić poczucie zaopiekowania mieszkańcom. Temu może zaradzić doskonała komunikacja i skuteczność w działaniu, czas naprawy usterki oraz jej jakość.

— Na każdym obiekcie zdarzają się usterki lub wady. Naszą rolą jest szybkie podjęcie działań w celu jej usunięcia. I sposób w jaki proces się odbywa ma gigantyczne znaczenie, Zarówno dla mieszkańca, jak i dewelopera. Jak my to robimy? Problemy, które dla innych są wyzwaniem, my rozwiązujemy szybko i skutecznie.  Odpowiedni branżyści z naszego zespołu w pierwszej kolejności weryfikują i klasyfikują usterki, wskazując odpowiedzialność i koordynując proces jaj usunięcia. Wszystko w stałej komunikacji ze zgłaszającym, deweloperem lub serwisantem. Profesjonalizm, standaryzacja pracy, fachowe doradztwo i kompleksowy nadzór nad budynkiem, wywodzą się z naszych wartości i fundamentów, które przyświecały nam zakładając te spółkę. Efektem współpracy z nami jest kontynuowanie budowania pozytywnych emocji klientów, którzy zakupili nowe lokum, po to by za kilkanaście lat budynek był wciąż wspaniałą wizytówką dewelopera i przyjaznym miejscem dla mieszkańców do którego wracają z dumą — mówi Anna Wojsław, prezes zarządu Imperium Zarządzanie Nieruchomościami.

Advertisement

materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Spadek o 47%. Victoria Dom podsumowuje III kwartały 2024 roku

Published

on

By

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Victoria Dom sprzedała 862 mieszkania, co stanowi spadek o 47 proc. w stosunku do ubiegłego roku, w którym deweloper sprzedał 1619 mieszkań. 

W samym trzecim kwartale firma sprzedała 224 mieszkania, co oznacza spadek o 70 proc. w stosunku do rekordowego roku 2023, w którym sprzedano 736 mieszkań.

– Nasza ubiegłoroczna rekordowa sprzedaż napędzana była programem Bezpieczny Kredyt 2%. Bez tego wsparcia dla nabywców sprzedaż mieszkań w segmencie popularnym będzie ograniczona. Wpływają na to bardzo wysokie koszty finansowania nieruchomości, które są skutkiem wciąż wysokich stóp procentowych utrzymywanych przez Narodowy Bank Polski – mówi Waldemar Wasiluk, wiceprezes Zarządu Victorii Dom. 

Advertisement

– Potrzeby mieszkaniowe Polaków są bardzo duże, jednak możliwości finansowe ograniczone. Dlatego liczymy na zapowiadaną w nieodległej przyszłości serię obniżek stóp procentowych, która powinna zaktywizować osoby, które szukają dostępnych cenowo mieszkań. Rynek nadal jest zrównoważony, mimo wyzwań związanych z kosztami budowy i presją inflacyjną. Ogólnie, branża deweloperska w Polsce po III kwartałach 2024 r. pozostaje w dobrej kondycji, z perspektywą dalszego wzrostu w ostatnich miesiącach roku – dodaje Wasiluk.

Victoria Dom to deweloper z 26-letnim doświadczeniem. Posiada rozbudowany bank ziemi i systematycznie wprowadza do oferty w Warszawie kolejne projekty w już wykorzystywanych oraz nowych lokalizacjach zgodnie z planem na 2024 r. W Polsce aktualnie realizuje projekty na terenie Warszawy, Krakowa oraz przygotowuje się do wejścia z ofertą mieszkaniową do Trójmiasta. Spółka rozwija także działalność w Niemczech, prowadząc inwestycje w Berlinie i Lipsku.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

NDI. 105 milionów w 500 dni

Published

on

5,5 kilometra dlugości. 7 metrów szerokości drogi. Do tego chodniki, ścieżki rowerowe czy oświetlenie. Konsorcjum NDI zbuduje drogę Borówiec–Koninko–lotnisko Poznań-Krzesiny. 

Za budowę odpowiedzialne jest konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. oraz NDI S.A. Wykonają ją dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu budowę dróg

Zadanie obejmuje budowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 2489P do skrzyżowania z łącznicą drogi ekspresowej S11 oraz budowę nowo projektowanej drogi powiatowej w Koninku. Całość prac drogowych obejmie odcinek o łącznej długości prawie 3,5 km. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy okolicznych miejscowości zyskają szybki i wygodny dojazd do drogi S11.

Advertisement

Powstaną drogi o najwyższym standardzie: 7-metrowa jezdnia wraz ze wzmocnioną nawierzchnią, chodniki i ścieżki rowerowe, pełne odwodnienie czy oświetlenie. Rozbudowana zostanie cała infrastruktura towarzysząca, łącznie ze skrzyżowaniami i infrastrukturą podziemną. Konsorcjum wykona również nowy wiadukt nad linią kolejową 272 Kluczbork – Poznań Główny, oraz dwa obiekty mostowe nad rzeką Koplą. Inwestycja znacząco poprawi sytuację komunikacyjną w regionie gmin Kórnik czy Mosina. Rozbudowa dróg powiatowych znacznie skróci czas podróży oraz odciąży inne drogi w regionie.

– Zrealizujemy historycznie największe zadanie dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. Bardzo nas cieszy pozyskanie tak istotnego kontraktu drogowego. Przyczynimy się do poprawy płynności ruchu, co zwiększy też atrakcyjność inwestycyjną południowo-wschodnich rejonów powiatu poznańskiego – opowiada Cezary Chruściński, Prezes Zarządu NDI Energy.

Konsorcjum NDI będzie miało na realizację zadania 500 dni od podpisania umowy. Inwestycja będzie kosztować ponad 105 mln zł brutto.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Grupa Arche. Grochowski: 5 milionów zł na pomoc powodzianom

Published

on

By

Lena i Władysław Grochowscy, fot. mat. prasowe

Sztab Pomocy Powodzianom. Koordynacja działań poprzez Fundację Leny Grochowskiej. Zaangażowanie dyrektorów hoteli z całej Polski. Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, przedstawia strategię pomocy powodzianom.

Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.

„To, co mamy w sobie wyjątkowego do zaoferowania, to nasza baza hotelowa oraz doświadczenie organizacyjne i budowlane. W pierwszych dniach kryzysu zrobiliśmy zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy. Teraz realizujemy najpilniejsze potrzeby, ale docelowo chcemy, aby było to wsparcie długofalowe. Zabezpieczyliśmy już 5 milionów zł na pomoc powodzianom, chociaż trudno to obecnie dokładnie zaplanować. Liczę, że kwotę zwielokrotnimy wraz z naszymi kontrahentami i sponsorami. Mam nadzieję, że na tym się nie skończy, bo czeka kilka ważnych projektów, a niektóre z nich są dużo bardziej kapitałochłonne.

Advertisement

Włączyliśmy się do programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Zielone szkoły”. Przygotowywane są już pobyty pierwszych grup w Zamku Arche w Janowie Podlaskim, a wkrótce dojdą kolejne. Na razie na tę część wsparcia wydzieliłem milion złotych, ale zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie i gdzie będą największe potrzeby. Do akcji włączamy lokalnych nauczycieli, wolontariuszy, mniejsze firmy czy samorządy.

Nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka

Wewnętrznie przewidujemy również organizację turnusów dla dzieci i młodzieży z zalanych terenów w ferie zimowe oraz wakacje w 2025 r. Bardzo nam zależy na międzyludzkiej integracji, bo w takich sytuacji nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka. Każda pomoc jest cenna, bo wówczas wspólnie będziemy mogli zwiększać jej skalę. Wszyscy mogą się przyłączyć i wesprzeć.

Nasze hotele oczywiście pracują i muszą zarabiać, aby można było się dzielić z innymi ludźmi, ale podobnie jak przy kryzysie związanym w wojną w Ukrainie były otwarte dla uchodźców, teraz są dostępne dla powodzian. Po prostu wydzielamy część lub wykorzystujemy obiekty z niepełnym obłożeniem.

Advertisement

Chcemy integrować ludzi, a nasi goście, będąc blisko powodzian, też mogą włączyć się do ich wsparcia. Kolejna grupa, o którą zadbamy, to seniorzy. Chcemy, aby mogli się choć na trochę oderwać od wielkiego dramatu.I na przykład część rodziny wysłać na grupowe wycieczki czy dłuższe bezpłatne turnusy wypoczynkowe do naszych hoteli — w co można włączyć np. lekarza, aby przeprowadził najpotrzebniejsze badania.

Fundacja Leny Grochowskiej pomoże przystosować pustostany do zamieszkania

Ponadto, jeśli lokalne sztaby kryzysowe wyrażą zapotrzebowanie, to deklarujemy gotowość zorganizowania im pobytów w naszych hotelach miejskich w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Tu też każdy będzie mógł się włączyć, przygotować jakieś atrakcje lub wspólnie spędzić czas. A jeśli ktoś zechce relokować się na dłuższy czas, to w Siedlcach mamy mieszkania zastępcze w dobrze wyposażonym, prowadzonym przez fundację akademiku, który pełni rolę Domu Uchodźcy.

Dysponujemy również w pełni wyposażonymi kontenerami mieszkalnymi wykorzystywanymi jako baza noclegów w Siedliskach Arche, które – o ile tak zdecydują władze – mogą być użyte dla powodzian. Oczywiście jest tu kilka kwestii technicznych dot. logistyki, transportu i przyłączeń, które są obecnie analizowane. Zobaczymy, jak to się ułoży. Sytuacja się zmienia – ostatnio lepszym pomysłem wydaje się wykorzystanie istniejącej w okolicach lokalnej bazy hotelowej.

Advertisement

Z kolei w ramach tegorocznej kampanii związanej z Nagrodą Nansena przyznaną nam przez ONZ — “Każdy człowiek ma prawo do godnego życia” i projektu “Mieszkanie dla wykluczonych”, jeśli ktoś, kto stracił dobytek, chciałby się przeprowadzić, to wspólnie z władzami Bytomia — których prezydent Mariusz Wołosz wyszedł z pomysłem, aby bez zbędnych procedur wyremontować i przygotować do zamieszkania tamtejsze pustostany. A Fundacja Leny Grochowskiej pomoże w krótkim czasie takie lokale przystosować, aby wspólnie wdrożyć ten projekt.

Tyle na teraz, sytuacja jest bardzo rozwojowa i zadecyduje o naszych kolejnych ruchach pomocowych.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze