Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

OKAM przeznaczy 25 lat na zbudowanie Miasta Przyszłości (GALERIA)

Published

on

OKAM zbuduje Miasto Przyszłości na terenach dawnych zakładów FSO w Warszawie

25 lat. Tyle potrzebuje deweloper, aby zrealizować wyjątkową wizję Miasta Przyszłości. OKAM przedstawił właśnie Master Plan na zagospodarowanie terenu po dawnych fabrykach FSO w Warszawie. Na 700 tys. mkw. powstanie zrównoważone osiedle obejmujące budynki mieszkalne, część handlowo-usługową, obiekty edukacyjne oraz 10 ha centralny park.

OKAM, deweloper specjalizujący się w budownictwie mieszkaniowym i komercyjnym, ma plan na zagospodarowanie 62 ha terenu po dawnej Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. Powstanie tam wielofunkcyjne i zrównoważone Miasto Przyszłości. F.S.O. PARK to osiedle, które ma opierać się na wartościach: ekologia, edukacja, wspólnota i zdrowy styl życia.

OKAM zbuduje ekologiczne osiedle z poszanowaniem historii

Deweloper zakupił pofabryczny teren w 2021 r. Zaczynając pracę nad koncepcją Master Planu, dwa lata temu, spółka podjęła decyzję o zachowaniu wybranych budynków i historycznych fragmentów. Poza poszanowaniem historii, dla dewelopera równie ważne są kwestie ekologiczne. Dlatego w projekcie przeznaczono 20 ha na tereny zielone, w tym 10 ha na centralny park. Powstaną tu nowoczesne mieszkania, placówki edukacyjne, a także przestrzenie handlowo-usługowe czy biurowe.

Advertisement

— Zgodnie z ideą “od wysokiej jakości pracy do wysokiej jakości życia” z terenu, będącego niegdyś miejscem pracy, pragniemy stworzyć wyjątkową, otwartą przestrzeń do życia. Dla osób, które są świadome siebie, swoich oczekiwań oraz wartości. Za główny cel postawiliśmy sobie zwrócenie uwagi na wyzwania współczesnego świata. W tym: zwiększający się poziom zanieczyszczenia środowiska, wzrost emisji CO2, izolację społeczną, hałas czy niewystarczającą edukację w tych tematach. Zacznijmy te zmiany razem w F.S.O. PARK, w miejscu, które ma łączyć. Dzięki naszemu doświadczeniu oraz skali projektu wierzymy, że jest to jak najbardziej realne. A dzięki temu ta część Warszawy zmieni się nie do poznania dla obecnych i przyszłych pokoleń. Inwestycję łączącą przestrzenie: mieszkaniową, edukacyjno-sportową, handlowo-usługową czy biurową, w całości w duchu ekologii, chcemy prowadzić przy współpracy z partnerami, którzy wyznają wartości podobne do naszych i patrzą w tym samym kierunku, co my w duchu zrównoważonego rozwoju — przekazała Anna Watkowska, Członek Zarządu OKAM City i Lider Projektu F.S.O. PARK.

Wizualizacja części wspólnych na osiedlu F.S.O. PARK, fot. OKAM

12 tys. mieszkań i 13 tys. miejsc pracy

Powierzchnia użytkowa całego terenu wynosi ok. 700.000 mkw. Natomiast PUM blisko 440.000 mkw. Deweloper zaplanował start realizacji I etapu osiedla na I kwartał 2025 r. Prace rozpoczną się na działce przy ul. Jagiellońskiej 88. Poza budynkami mieszkalnymi z częścią handlowo-usługową, w tym etapie powstanie również pierwszy fragment parku. Do tego, docelowo w całej inwestycji powstanie ok. 12 tys. mieszkań oraz ok. 13 tys. nowych miejsc pracy. Realizacja całego F.S.O. PARK przewidziana jest na ok. 25 lat.

Miejsce otwarte dla lokalnej społeczności

Według przedstawionych założeń, Miasto Przyszłości będzie dostępne nie tylko dla mieszkańców. Osiedle to nie będzie ogrodzone. Zaprojektowano tu przestrzenie publiczne i miejsca otwarte dla lokalnej społeczności. To wszystko w celu budowania wspólnoty. Co więcej, architekci zaplanowali przestrzeń pod eko-targ oraz strefy przeznaczone pod organizację wydarzeń kulturowych. A zielony park ciągnący się przez całą długość terenu, ma być również ogólnodostępny.

W Master Planie ujęto także placówki oświatowe. W I etapie inwestycji, OKAM zbuduje szkołę podstawową dla ponad 650 uczniów. Ponadto, spółka planuje zagospodarowanie terenów rekreacyjno-sportowych, publicznego skateparku, ścieżek biegowych i rowerowych. To wpisuje się w koncepcję ujmującą m.in. promowanie zdrowego stylu życia.

Advertisement
Deweloper zaplanował na osiedlu przestrzeń pod stworzenie eko-targu, fot. OKAM

Ekologia przede wszystkim. Brak samochodów na terenie kompleksu

Kluczowym elementem F.S.O. PARK mają być tereny zielone, które zajmą ok. 20 ha całego terenu. Zielono ma być również wokół i na budynkach. Natomiast według deklaracji dewelopera, przy budowie osiedla używane będą materiały przyjazne środowisku.

OKAM nawiązuje współpracę w partnerami biznesowymi reprezentującymi podobne wartości. W celu zagwarantowania ekologicznych rozwiązań, deweloper planuje fotowoltaikę, kolektory słoneczne i pompy ciepła. Według planu, na osiedlu ma powstać także system całkowitej retencji wody opadowej oraz wewnętrzna sieć niskotemperaturowa. Według prognoz ekspertów, zastosowane rozwiązania pozwolą o 100% zmniejszyć w miesiącach letnich zapotrzebowanie na energię cieplną z sieci potrzebną do grzania wody i klimatyzacji. Natomiast w sezonie zimowym o 34%.

Zgodnie z ekologiczną koncepcją, na terenie kompleksu będzie wyłączony ruch samochodów spalinowych (także osobowych). Deweloper zaplanował parkingi zbiorcze oraz punkty dla aut dostawczych i kurierów. Co więcej, do dyspozycji mieszkańców OKAM ma przekazać pojazdy elektryczne czy rowery. Plan jest ambitny. Bo przewiduje zmniejszenie zapotrzebowania na transport własnym samochodem aż o 70%.

Brak samochodów na terenie kompleksu to część założeń Master Planu, fot. OKAM

F.S.O. PARK powstanie przy wsparciu władz Warszawy

Projekt został stworzony przez OKAM, we współpracy z pracowniami WXCA oraz SAWAWA. Ponadto, nawiązuje on do Master Planu opracowanego przez firmę Dawos na zlecenie Urzędu m. st. Warszawy w 2019 r. Jak podkreśla spółka, bez wsparcia władz miasta oraz partnerów biznesowych nie byłoby szansy na zrealizowanie tej wizji.

— Aby tak rewolucyjna koncepcja F.S.O. PARK miała szansę urzeczywistnić się, niezbędna jest dobra wola i zaangażowanie wszystkich, od instytucji samorządowych, organizacji lokalnych, aż po partnerów i ekspertów, a także lokalnej społeczności, sami nie będziemy w stanie tego osiągnąć. Wierzymy, że tylko wspólnymi siłami możemy odmienić oblicze postindustrialnych terenów na Pradze-Północ i nadać im nowe życie. Mamy nadzieję, że wspólnie możemy zmienić ten mały kawałek świata na lepsze a inni pójdą w nasze ślady — podkreślił Arie Koren, założyciel OKAM Capital i CEO OKAM City, spółki realizującej inwestycję.

Advertisement

Deweloper pracował z władzami Warszawy, partnerami oraz ekspertami, przez 2 lata od zakupu terenu, aby wspólnie wypracować najlepszą wizję Miasta Przyszłości.



NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Skanska rusza ze sprzedażą plastycznych mieszkań

Published

on

By

Skanska rusza ze sprzedażą ostatniego etapu Holm House w Warszawie, fot. Skanska

Ruszyła sprzedaż ostatniego etapu osiedla Holm House w Warszawie. Budynek będzie zlokalizowany przy ul. Zdziechowskiego, tuż obok Domaniewskiej. Projekt zakłada powstanie 78 lokali o szczególnym rozkładzie pomieszczeń. Dzięki temu Skanska da klientom możliwość podziału mieszkań.

Skanska Residential Development Poland rozpoczyna sprzedaż czwartego i ostatniego etapu inwestycji, która od lat stanowi element miejskiej tkanki Mokotowa. Holm House to 78 funkcjonalnych lokali o powierzchni od 27 do 110 mkw. Co ciekawe, dzięki planom rozkładu pomieszczeń, mają tu powstać wyjątkowo plastyczne mieszkania. To rozwiązanie ma stworzyć klientom możliwość podziału lokalu na dwa niezależne mieszkania ze wspólnym wejściem. Nabywcy będą mogli wykorzystać tę opcję decydując się na wynajem nieruchomości lub w sytuacji, gdy pojawi się potrzeba wygospodarowania oddzielnego mieszkania dla dorosłych dzieci albo opieki nad starszym członkiem rodziny.

Skanska planuje mieszkania bez barier architektonicznych

Deweloper planuje co najmniej 40% mieszkań przystosować do wymogów certyfikatu Obiekt bez barier, wydawanego przez Fundację Integracja. Oznacza to, że lokale zostaną przystosowane dla osób z różnymi stopniami niepełnosprawności ruchu, wzroku i słuchu. Ale także będą odpowiednie dla potrzeb rodziców z małymi dziećmi oraz seniorów. Skanska planuje również zastosować rozwiązania dotyczące m.in.: odpowiedniej szerokości bramki i drzwi do budynków, bezprogowych wejść na balkon, domofonów i włączników świateł na właściwej wysokości. Ponadto, zadba o dużą przestrzeń manewrową na korytarzach.

Advertisement

Holm House to osiedle, które ma posiadać także szereg ekologicznych rozwiązań. Deweloper planuje odzysk wody szarej, zbiornik na deszczówkę wykorzystywaną do podlewania terenów zielonych, poidełka dla ptaków, czy domki dla owadów. Dla wygody mieszkańców pojawi się również system smart home Appartme. Dzięki czemu, przy pomocy aplikacji, będą mogli kontrolować zużycie energii i ciepła.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Modern Mokotów zmieni oblicze warszawskiego Mordoru

Published

on

By

Modern Mokotów od Echo Investment i Archicom na warszawskim Mordorze, fot. Archicom

Trzy budynki. 500 mieszkań w dwóch z nich. I trzeci, w wyższym standardzie, z 40 apartamentami. Ogólnodostępne ogrody, otwarte place zabaw i strefa handlowo-usługowa. Tak zapowiada się osiedle Modern Mokotów od Echo Investment i Archicom.

— Z biurowego Mordoru w dzielnicę bliższą życia — tak deweloper opisuje swoje plany na rozbudowę biurowego krajobrazu. W Warszawie, między ulicami Wołoską, Domaniewską i Postępu, spółka wybuduje nowe osiedle mieszkaniowe z ogólnodostępnymi terenami zielonymi i usługami.

Modern Mokotów: mieszkania w dwóch standardach

W pierwszym etapie projektu powstaną trzy budynki. Pierwszy z 356 mieszkaniami oraz dwoma dziedzińcami. Natomiast w drugim przewidziano 144 lokale oraz jeden dziedziniec. Deweloper zaprojektował również trzeci, kameralny budynek w wyższym standardzieApartamenty przy Kwitnącej Wiśni. A w nim 40 apartamentów o powierzchni nawet do 142 mkw. Do apartamentowca przylegać będzie teren zielony z placem zabaw.

Advertisement

Na terenie inwestycji Modern Mokotów zaplanowano również podziemny garaż, lokale handlowo-usługowe na parterze oraz klub mieszkańca i warsztat dla pasjonatów majsterkowania.

Wizualizacja części wspólnych na terenie inwestycji Modern Mokotów, fot. Archicom

Archicom nieustannie podkreśla chęć tworzenia projektów służących lokalnej społeczności, a także propagujących ekologiczne rozwiązania. Dlatego, na nowym osiedlu ma dominować zieleń, którą zaplanowano nie tylko w zewnętrznych przestrzeniach wspólnych, ale także na budynkach. Roślinność przyzdobi budynki od parterów aż po tarasy na dachach. Łącznie znajdzie się tu ponad 3,5-ha zieleni wokół budynków, w tym sześć ogrodów z nasadzeniami tematycznymi. Deweloper zastąpi także betonowy parking rozbudowanym ekosystemem. A ten zadba o odzysk wody deszczowej niezbędnej do podlewania drzew, krzewów i traw. Modern Mokotów ma służyć okolicznym mieszkańcom. W tym celu, pomiędzy nową zabudową powstanie publiczny plac do publicznych spotkań.

Za projekt odpowiadają architekci z pracowni BBGK. Budynki będą mieć regularny rytm fasad nawiązujący do konstrukcji fabrycznych hal oraz kratownicową elewację z prefabrykowanego betonu w odcieniach beżu i szarości. Natomiast zastosowane detale i elementy wykończeniowe mają nawiązywać do stylistyki urządzeń elektronicznych, które były niegdyś produkowane w tej części miasta.

Pierwszy etap osiedla będzie gotowy w pierwszej połowie 2025 roku.

Advertisement
Osiedle Modern Mokotów ma być otoczone restauracjami, kawiarniami i butikami, fot. Archicom
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE

Dolce&Gabbana wchodzi na rynek nieruchomości

Published

on

Wizualizacja Design Hills, luksusowej inwestycji, którą zrealizować ma Dolce&Gabbana we współpracy z hiszpańskim deweloperem w Marbelli, fot. D&G

Luksusowe marki odzieżowe zaczęły interesować się sektorem nieruchomości. Szczególnie przypadła im do gustu hiszpańska Marbella, znana jako ekskluzywny kurort dla bogaczy. To tu, pojawiły się już projekty mieszkaniowe od Karla Lagerfelda, Elie Saab czy Fendi. Teraz na rynku nieruchomości zadebiutuje Dolce&Gabbana. Włoska firma odzieżowa zamierza zbudować trzy kompleksy mieszkalne w różnych częściach świata. A jeden z nich powstanie na Costa del Sol. — Tutaj ekskluzywne domy są sprzedawane za miliony euro — mówi Edyta Koczwara, Chief Marketing Officer w ¡HOLA DALI!.

Złota Mila czyli adres dla bogaczy

Design Hills, luksusowy kompleks mieszkalny od Dolce&Gabbana, powstanie na prestiżowym obszarze zwanym Złotą Milą. To wyjątkowa promenada licząca ok. 6 km długości. Teren ciągnie się wzdłuż wybrzeża Marbelli, od Puerto Banus w kierunku centrum miasta. Golden Mile przypomina kalifornijskie ulice. Znajdują się tu najlepsze 5-gwiazdkowe hotele, jak kultowy Marbella Club Hotel czy Puente Romano Resort. A więc i najbogatsi ludzie świata chętnie inwestują w nieruchomości w tej lokalizacji. Na Golden Mile mieści się m.in. posiadłość zmarłego króla Fahda z Arabii Saudyjskiej, zbudowana na wzór Białego Domu w Waszyngtonie.

Wizualizacja apartamentu w Design Hills w Marbelli, fot. Dolce&Gabbana

Pierwszy projekt mieszkaniowy Dolce&Gabbana w Europie, ma powstać we współpracy z deweloperem Sierra Blanca Estates. Spółka posiada siedzibę w Marbelli, a jej portfolio obejmuje 35-letnie doświadczenie w budowie luksusowych domów na Costa del Sol. W tym także realizacje we współpracy z największymi modowymi markami, jak wspomniane Fendi czy Karl Lagerfeld.

Dolce&Gabbana na nowo zdefiniuje luksusowy styl życia

W ramach inwestycji powstaną 92 apartamenty o naprawdę luksusowych powierzchniach. Bowiem metraże ich mają liczyć od 280 do 900 mkw. Rezydencje mają posiadać do pięciu sypialni wyposażonych przez Dolce&Gabbana Casa. Design Hills to projekt przewidujący sypialnie z garderobami i prywatnymi łazienkami z widokiem na morze. Co więcej, na terenie osiedla zaplanowano wysokiej klasy obiekty sportowe, odkryte baseny bez krawędzi, siłownie, sale do medytacji i jogi oraz symulatory golfa. Ponadto, mieszkańcy będą mieć do dyspozycji tarasy na dachu z basenami bez krawędzi oraz ekskluzywną automatykę domową, która zapewni im nieustanne połączenie z konsjerżem i personelem hotelowym.

Advertisement

— Marbella nie jest jedynie wypoczynkowym kurortem. To miejsce, które szczególnie upodobała sobie światowa śmietanka towarzyska. Osoby, mające zamiłowanie do ekskluzywnego stylu życia, chętnie tu przyjeżdżają i nabywają nieruchomości. Nic więc dziwnego, że światowe, luksusowe marki inwestują tu równie chętnie jak np. w Miami. Te firmy bazują na gwarantowaniu klientom określonego stylu życia, przynależności do pewnych grup społecznych, a przede wszystkim najlepszych doświadczeń życiowych. Koncept Design Hills ma zgodnie z zamysłem Dolce&Gabbana na nowo zdefiniować luksusowy poziom życia w Europie. To osiedle samowystarczalne, które według pomysłodawców ma konkurować z najlepszymi hotelami na świecie. Mieszkańcy będą mieć do dyspozycji szereg prywatnych klubów, które są podstawą dla elitarnych socjet na terenach luksusowych osiedli. Przy basenie z widokiem na morze, podczas gry w golfa czy pobytu w spa, będą nie tylko odpoczywać, ale przede wszystkim prezentować obrany styl życia, nawiązując nowe przyjaźnie i relacje biznesowe — mówi mieszkająca w Marbelli, Edyta Koczwara, ekspert ds. marketingu nieruchomości.

Projekt części wspólnych w inwestycji Design Hills w hiszpańskim kurorcie Marbella, fot. Dolce&Gabbana

Design Hills z klubami dla elit i włoską lodziarnią

Luksusowy adres na Golden Mile zobowiązuje. Modowy koncern we współpracy z deweloperem, zaoferują mieszkańcom nie tylko to, co niezbędne do życia, ale też obiecują szereg ekskluzywnych udogodnień. Dlatego, na terenie kompleksu powstanie m.in. SPA z centrum odnowy biologicznej, salonem kosmetycznym i fryzjerskim.

Prywatne kluby z salą kinową, barem, winiarnią i piwniczką z cygarami zapewnią mieszkańcom całoroczny relaks. Ponadto, powstaną przestrzenie Pool Club, z basenem bez krawędzi i widokiem na morze, podgrzewanym krytym basenem i lodziarnią we włoskim stylu. Natomiast dla najmłodszych, zaprojektowano Kids Club z placami zabaw oraz z polem namiotowym.

Design Hills to niezwykle imponujący projekt, którego ukończenie zaplanowano na 2026 rok. Aby zdążyć,deweloper rozpocznie prace już pod koniec br., a pilotażowy dom zostanie zaprezentowany w 2025 roku.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze