Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Budimex przekazał kolejny Dom z serca

Published

on

Kolejna edycja Domu z serca zakończona sukcesem, fot. Budimex

Iwona i Krzysztof wraz z szóstką dzieci mają już nowy dom. Wielka akcja spółki Budimex i zaprzyjaźnionych firm zakończyła się sukcesem. Drugi już Dom z serca został przekazany po zaledwie 7 miesiącach.

Dom z Serca 2 to kontynuacja głośnej medialnie akcji sprzed roku, w ramach której Budimex we współpracy z innymi firmami wybudował, wyposażył i przekazał do użytku dom dla 16-osobowej, potrzebującej rodziny pani Magdy z Radomska.

Tym razem Budimex postanowił pomóc rodzinie, która zmaga się z chorobą dwójki dzieci i zapewnieniem im specjalnej opieki. Do tego ma trudną sytuacją finansową. Pani Iwona i Pan Krzysztof, aby zapewnić szóstce swoich dzieci lepsze warunki do życia, postanowili wybudować własny dom na odziedziczonej działce. Prace zostały rozpoczęte, lecz ze względu na trudną sytuację materialną rodziny, budowa musiała zostać wstrzymana.

Advertisement

Spełnione marzenia rodziny. Budimex po raz drugi z akcją Dom z serca

Dom z serca edycja druga, fot. Budimex

Budimex we współpracy z innymi firmami pomógł im zrealizować marzenie i dokończył budowę. Dom ma powierzchnię ok. 150 m2. Parter zajmują salon z kuchnią, łazienka, pokój sypialny i pomieszczenia gospodarcze, natomiast piętro mieści pokoje dla dzieci, a także dodatkową łazienkę.

— Do końca nie wierzyliśmy w to, jak ogromne szczęście nas spotkało. Od przekazania domu Budimeksowi do dnia odbioru domu minęło 7 miesięcy. To wspaniałe uczucie móc wejść do swojego domu, móc zapewnić naszym dzieciom odpowiednie warunki do życia, nauki i leczenia. Chcielibyśmy serdecznie podziękować organizatorom, sponsorom, dostawcom oraz wszystkim zaangażowanym osobom za udział w akcji oraz pomoc. Za to, że budowa naszego domu została dokończona pod sam klucz. Naprawdę z całego serca, razem ze mężem i dziećmi dziękujemy – opowiada szczęśliwa pani Iwona.

Wielkiego szczęścia z powodu działań swojej spółki nie krył także Artur Propko, prezes Budimexu.

— Czuję ogromną radość i dumę z naszych pracowników oraz wdzięczność wobec partnerów akcji. Postawa wszystkich firm zaangażowanych w ukończenie tego domu była bardzo budująca. Wszystko po to, aby osobiście móc się włączyć do pomocy i zrealizować marzenie kolejnej rodziny. Wierzę w to, że ten dom pomoże Pani Iwonie i Panu Krzysztofowi w zapewnieniu ciepła i komfortu dla ich dzieci. Staraliśmy się zrobić wszystko, żeby każde dziecko dostało własny pokój, aby komfortowo i  w dobrych warunkach funkcjonować – mówi Artur Popko.

Advertisement
Wnętrze Domu z serca, fot. Budimex

Wiele firm pomogło wybudować i wykończyć dom dla potrzebującej rodziny

Do akcji „Dom z Serca 2” dołączyła m.in. firma Keller Polska, która zaangażowała się w sfinansowanie wyposażenia domu.

— Czujemy odpowiedzialność za otoczenie, w którym pracujemy i  w miarę naszych możliwości staramy się wspierać lokalne społeczności. Jeśli swoim wsparciem możemy poprawić warunki życia choćby kilku osób, to staramy się to robić. Po otrzymaniu informacji od kolegów z Budimeksu, że zamierzają ufundować nowy dom dla innej potrzebującej rodziny i jednocześnie propozycję wsparcia tej budowy, długo się nie zastanawialiśmy. Zdecydowaliśmy się zostać jednym z fundatorów – dodał Artur Gaszewski, dyrektor naczelny Keller Polska.

Pokój dla dzieci w akcji Budimexu i zaprzyjaźnionych firm, fot. Budimex

Kolejną firmą, która zdecydowała się wesprzeć akcję jest Daikin

— Jako Daikin doskonale zdajemy sobie sprawę, że oprócz świata biznesu, w którym jako lider w branży działamy na co dzień, istnieje również zupełnie inny świat. Ten zwyczajny życiowy, w którym osoby samodzielnie walczą nie o zyski i profity, tylko o własne dobro. O spokój i godne życie w komfortowych warunkach. Właśnie dlatego jesteśmy dumni, że możemy przyczynić się do współtworzenia takiego domu i jego ciepła.  Wierzymy, że nasz skromny wkład w postaci pompy ciepła Daikin Altherma wraz z jej uruchomieniem, będzie służył rodzinie przez długie lata.– mówi Agnieszka Pióro, koordynator marketingu w firmie Daikin.

W akcję włączyła się także Castorama Polska.

Advertisement

— Historia Pani Iwony oraz Pana Krzysztofa bardzo nas poruszyła. Postanowiliśmy dołączyć do akcji i pomóc spełnić marzenie o własnym i bezpiecznym domu. Zaangażowanie się w projekty, takie jak „Dom z Serca” pozwala nam realizować naszą strategię odpowiedzialnego biznesu. Decydując się na zaangażowanie w projekt, postanowiliśmy pomóc w sposób, w jaki potrafimy najlepiej –komentuje udział w akcji Paweł Świętochowski, kierownik ds. relacji biznesowych i projektów społecznych w Castorama Polska.

8-osobowa rodzina w końcu może zamieszkać w nowym domu. Akcja Budimexu zakończona sukcesem

Wobec rodziny w potrzebie nie pozostała obojętna także firma Porta Drzwi, która przekazała do domu nowoczesne drzwi wewnętrzne.

— Przede wszystkim się cieszę, że to już jest ten dzień. Cieszę się, że mogliśmy pomóc w budowie „Domu z Serca”. Ale najważniejsze jest to, że będziecie Państwo mogli od dzisiejszego dnia wejść do swojego własnego domu i tu zamieszkać – kierował te słowa do rodziny Kacper Michalik, Szef Inwestycji w firmie Porta Drzwi.

Advertisement
Kolejna edycja Domu z serca zakończona sukcesem, fot. Budimex

Pomoc w akcji zaoferowała również firma Wiśniowski, która zapewniła bramę garażową, drzwi wejściowe i drzwi techniczne.

— Jesteśmy dumni jako firma Wiśniowski, że mogliśmy uczestniczyć w realizacji tak szczytnego celu, jakim jest wybudowanie domu dla rodziny. Mamy nadzieję, że wszystkie urządzenia, nasze i kolegów z innych firm będą służyć rodzinie przez długie lata – mówi Tomasz Borowicz, Regionalny Manager Sprzedaży firmy Wiśniowski.

Wiele firm pomogą w akcji Dom z serca. Współpraca pozwoliła zakończyć akcję sukcesem

Kolejnym Partnerem budowy nowego domu dla Pani Iwony i Pana Krzysztofa oraz szóstki ich dzieci jest firma Polbram, która zapewniła system ogrodzeń. Za ułożenie nawierzchni z kostki brukowej, którą dostarczyła firma Ginter odpowiedzialna była natomiast spółka FBSerwis SA. Firma pomogła także w wykonaniu przeróbki studni do wodomierza i rur spustowych rynien. Ogrodzenie tymczasowe i agregaty prądotwórcze zapewniła firma Atut Rental.

Pełne zadaszenie domu to zasługa firmy Creaton, która przekazała doskonałej jakości dachówkę.

Advertisement

— Cieszymy się niezmiernie, że mogliśmy wziąć udział w realizacji tego pięknego przedsięwzięcia. Wraz z małżonką jesteśmy z Brus. Jedna z naszych fabryk jest w Chojnicach, więc nie mogliśmy nie uczestniczyć w tym projekcie. Gdy tylko się o nim dowiedzieliśmy, od razu został złożony wniosek do Prezesa naszej firmy. Decyzja o pomocy była podjęta w 15 minut. Dziękujemy bardzo też Budimeksowi, że zostaliśmy zaproszeni do tego projektu. Wszystkiego najlepszego dla rodziny, aby Wam się tutaj dobrze mieszkało – mówił podczas finału akcji Rafał Ziółtkowski, doradca handlowo-techniczny Creaton.

Pokrycie dachu z zachowaniem najwyższych standardów zostało wykonane przez generalnego wykonawcę – firmę Budhaus, która wyposażyła dom również w instalację odgromową. Decyzję o wsparciu akcji Budimeksu podjęła też firma Drutex, fundując okna PVC. Wykonaniem kompleksowej budowy instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kWp zajęła się firma SunSol. Udało się to przy wsparciu firmy Corab, która to dostarczyła kompletną konstrukcję montażową. W inicjatywę spółki SunSol zaangażowały się również firmy Keno i Goodwe.

Budimex i przyjaciele wybudowali Dom z serca

Sprzęt RTV i AGD przekazała natomiast firma RTV EURO AGD. Dom z Serca nabrał kolorów dzięki marce Magnat (Grupa Śnieżka) która zapewniła farby Magnat On-Reflex i Magnat Ceramic. Tynk zewnętrzny oraz farbę elewacyjną zawdzięczamy marce Foveo-Tech (Grupa Śnieżka). 30 sztuk oświetlenia domu przekazała firma Sigma Lighting.

Advertisement

Już po raz drugi do akcji przyłączyła się także firma Blue Energy, która przekazała rodzinie sprzęt IT.

— Bardzo się cieszę, że takie inicjatywy jak ta mogą spełniać marzenia. Mam nadzieję, że sprzęt komputerowy, który oferujemy rodzinie Pani Iwony i Pana Krzysztofa pomoże ich dzieciom w rozwoju – mówił podczas finału Paweł Tomys, przedstawiciel firmy Blue Energy.

Podobnie, kolejny raz w akcji „Dom z Serca” wzięła udział Fundacja iSowa. Zapewniła mieszkańcom nowego domu „Magiczny Dywan” – interaktywną pomoc dydaktyczną.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Lokum Deweloper z 42% spadkiem sprzedaży

Published

on

By

Inwestycja Lokum Salsa w Krakowie, fot. Lokum Deweloper

Grupa Lokum Deweloper, działająca na dolnośląskim i małopolskim rynku nieruchomości, w 2022 roku zakontraktowała 435 lokali. To oznacza o 42% mniej sprzedanych mieszkań w stosunku do roku poprzedniego. Deweloper przekazał również klientom 727 lokali.

W 2022 roku, Lokum Deweloper przekazał o 28% więcej lokali niż rok wcześniej. Tym samym odnotował wzrost przychodu o 18% (do 366,7 mln zł). Jednak odnotowany zysk netto przypisany akcjonariuszom podmiotu dominującego wzrósł zaledwie o 3%, do wysokości 57,3 mln zł. Deweloper odczuł wzrost ponoszonych kosztów realizacji i finansowania inwestycji. Przychody minionego roku Grupa uzyskała głównie z wrocławskich inwestycji Lokum Porto i Lokum Verde. Poza tym z krakowskich osiedli Lokum Vista i Lokum Salsa.

Bartosz Kuźniar, prezes Lokum Deweloper: Musieliśmy ograniczyć produkcję

— Zeszły rok był bardzo trudny, naznaczony napaścią Rosji na Ukrainę, bardzo wysoką inflacją i podwyżkami stóp procentowych. Dotknęły one wszystkich uczestników rynku mieszkaniowego. Rosnące koszty życia i wprowadzenie rygorystycznych wymogów badania zdolności kredytowej sprawiły, że duża część potencjalnych nabywców mieszkań musiała zrezygnować z marzeń o własnym lokum, a przynajmniej odłożyć ich realizację w czasie. W ubiegłym roku sprzedawaliśmy głównie klientom dysponującym gotówką lub o bardzo wysokich dochodach. Rosnące ceny materiałów i transportu, odpływ pracowników na Ukrainę, presja płacowa wywołana wysoką inflacją, jak też wysokie koszty finansowania działalności przełożyły się na ogólny wzrost kosztów realizacji mieszkań. Doświadczając jednocześnie spadku sprzedaży zmuszeni byliśmy podjąć trudną decyzję o ograniczeniu produkcji — podsumował 2022 rok Bartosz Kuźniar, prezes zarządu Lokum Deweloper.

Advertisement

W zeszłym roku, Grupa zakończyła budowę blisko 1000 lokali. Deweloper przekazał klientom 727 mieszkań, jednak uruchomił budowę zaledwie 133. W tym roku, Lokum Deweloper dysponuje ofertą, na którą składają się mieszkania gotowe i z bliskim terminem realizacji – w ciągu najbliższych miesięcy.

Deweloperzy z nadzieją na ożywienie rynku nieruchomości

Rynek nieruchomości wyhamował w zeszłym roku. Jednak na horyzoncie widać ożywienie zarówno wśród klientów, jak i deweloperów. Obie grupy liczą na poprawę i ustabilizowanie sytuacji w branży w ciągu najbliższych miesięcy.

— Wraz ze stabilizacją wysokości stóp procentowych i złagodzeniem rekomendacji S przez KNF, w pierwszych miesiącach 2023 roku odnotowujemy rosnącą aktywność klientów wspomagających zakupy kredytem hipotecznym. Kolejnym impulsem zakupowym może być start programu Pierwsze Mieszkanie, do którego kwalifikuje się blisko 80% mieszkań z naszej oferty. Mamy przekonanie, że odrodzenie popytu będzie trwałe, zważywszy na duży deficyt mieszkań we Wrocławiu i Krakowie, gdzie działamy. Jesteśmy na to dobrze przygotowani. Dysponujemy dużym bankiem ziemi i projektami gotowymi do uruchomienia. Gdy tylko sytuacja finansowa klientów będzie wystarczająco dobra, by zrealizować swoje plany mieszkaniowe. Dlatego z nadzieją patrzymy na bieżący rok, spodziewając się poprawy wyników sprzedaży i efektywności spółki — skomentował prezes Grupy Lokum.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

125 milionów zł dla Real Management na realizację osiedla Neo Natolin

Published

on

Osiedle Neo Natolin powstaje w Warszawie. Inwestorem jest Real Management, fot. mat. prasowe

Realizacja projektu Neo Natolin w Warszawie jest w pełni zabezpieczona finansowo. Real Management wybuduje ponad 300 domów w Wilanowie.

Osiedle Neo Natolin powstaje w Warszawie przy ul. Stefana Korbońskiego. Budynki mają się wyróżniać minimalizmem, jakościowymi materiałami i dużymi przeszkleniami.

— Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Santander Bank Polska S.A. docenił naszą wieloletnią współpracę, doświadczenie w branży i wyjątkowe atuty projektu Neo Natolin. To finansowanie, razem z wkładem własnym inwestora pokrywa pełne zapotrzebowanie budżetu i pozwala skupić się na dalszej realizacji inwestycji. W I etapie tego przedsięwzięcia budujemy 84 nowoczesne domy w zabudowie bliźniaczej. Działki pod każdy lokal mają powierzchnię między 580 a 990 mkw., co zapewni wszystkim naszym klientom komfort oraz prywatność. Docelowo, w ramach projektu Neo Natolin, na 36,5-hektarowej wybudujemy 300 lokali mieszkalnych wraz z infrastrukturą rekreacyjną. I etap osiedla będzie gotowy na przyjęcie pierwszych mieszkańców już w trzecim kwartale 2024 roku — opowiada Marcin Malka, prezes zarządu Real Management.  

Advertisement

Domy w Warszawie na osiedlu Neo Natolin powstaną w zabudowie bliźniaczej. Połączono je ze sobą jedynie garażami. To, według dewelopera, zapewni maksimum prywatności mieszkańcom. Natomiast każdy z nich będzie posiadał  działkę o powierzchni od ok. 580 mkw. do 990 mkw. 70 proc. powierzchni działki każdego budynku będzie biologicznie czynne. Dlatego też na terenie osiedla zaplanowano liczne zielone przestrzenie, wspólne skwery, staw czy zakątki z małą architekturą.

Inwestor Neo Natolin, Real Management, koncentruje się na sektorze nieruchomości produkcyjno-przemysłowych i mieszkaniowych. Od początku działalności spółka zrealizowała projekty komercyjne i mieszkaniowe o powierzchni  265 000 mkw. Wśród nich znajdują się m.in. kompleks biurowy Bolero Office Park, osiedla domów jednorodzinnych premium Rezydencje Pałacowa i Rezydencje Chojnów, centra produkcyjno-przemysłowe Good Point oraz parki convenience Przyczółkowska Vis a Vis i Point.44.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Waldemar Olbryk: 110 milionów złotych zysku Archicomu

Published

on

By

Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom, fot. materiały prasowe

827 sprzedanych mieszkań. Zysk na poziomie 110 mln zł i pozycja lidera na wrocławskim rynku. Archicom, choć skromnie w komunikacie, całkiem nieźle podsumował 2022 rok.

Ponad 35 lat obecności na rynku nieruchomości i 16% udział w sprzedaży mieszkań na rynku wrocławskim. Deweloper sprawnie dostosował się do nowych okoliczności. Natomiast zmniejszony popyt na mieszkania czy też inne wyzwania z zeszłego roku, nie uniemożliwiły spółce efektywnego funkcjonowania. Strategiczna współpraca z Echo Investment oraz know-how wypracowane w ciągu ostatnich lat, przełożyły się na większą zwinność organizacji. Archicom usprawnił digitalizację procesów, postawił na rozwój nowych kompetencji oraz zdolność adaptacji do wszelkich zmian realiów gospodarczych.

— Choć mijający rok był pewnego rodzaju niewiadomą, mieliśmy pełną świadomość cykliczności rynku mieszkaniowego. W związku z tym, bazując na wypracowanych solidnych fundamentach finansowych, niezmiennie realizowaliśmy naszą wieloletnią strategię stawiając czoła pojawiającym się wyzwaniom. Okres zmiennej sytuacji rynkowej wykorzystaliśmy na optymalizację procesów, a także doprowadzanie kolejnych inwestycji do statusu pełnej gotowości przed wprowadzeniem do sprzedaży. Odnotowaliśmy przy tym stabilne tempo sprzedaży, które pozwoliło nam zarówno na zabezpieczenie finansowe spółki, jak i konsekwentny, zrównoważony rozwój. W mojej ocenie możemy spodziewać się, że rozbudzenie rynku kredytowego już wkrótce doprowadzi do ponownego wzrostu zainteresowania nieruchomościami mieszkaniowymi wśród nabywców. Zapewniam, że jesteśmy na ten moment doskonale przygotowani — mówi Waldemar Olbryk, prezes zarządu w Archicom.

Advertisement

Archicom liderem wrocławskiego rynku

Deweloper ugruntował pozycję rynkowego lidera we Wrocławiu, osiągając 16% udział w rynku tutejszych nieruchomości. W 2022 roku, spółka przekazała klucze do mieszkań aż 928 klientom. Ponadto, Archicom osiągnął 500 mln przychodu ze sprzedaży. Z pewnością do osiągnięcia wspomnianych wyników przyczyniły się m.in. renoma marki, portfolio inwestycji oraz zaangażowanie środowiskowe oraz społeczne dewelopera. Nabywcy indywidualni oraz inwestorzy dostrzegają powyższe czynniki podczas procesu decyzyjnego.

Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa

W minionym roku, Archicom opublikował pierwsze wydanie raportu ESG. Dokument podsumowuje zrealizowane do tej pory działania związane z troską o środowisko, społeczności oraz ład korporacyjny. Co więcej, wkrótce swoją premierę będzie miała kolejna edycja publikacji. Wierność zasadzie, która stawia człowieka i środowisko w centrum działań  doprowadziła m.in. do zacieśnienia współpracy ze Stowarzyszeniem Aktywności Lokalnej – Rewir Twórczy, w ramach której długofalowego wsparcia udzielono wielu uchodźcom z Ukrainy. Poczucie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej to jedne z głównych filarów strategii firmy. Deweloper zorganizował również wydarzenie PlayFair, którego celem była międzybranżowa dyskusja na temat zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa poskutkowała m.in. uruchomieniem pierwszego Ubraniomatu na osiedlu mieszkaniowym w ramach inwestycji Olimpia Port. Projekt jest możliwy dzięki współpracy Archicomu z markami 4F oraz Ubrania do Oddania. Deweloper angażuje się w kwestie środowiskowe, tym samym wykonując ukłon w stronę mieszkańców, którzy chcą uczestniczyć w ekologicznych działaniach.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze