Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Budimex znowu pomaga. Drugi „Dom z serca” coraz bliżej ukończenia

Published

on

Pani Magda i jej piętnaścioro dzieci już mieszka w nowym domu. Teraz Budimex i imponująca liczba partnerów pomagają kolejnej rodzinie. Tym razem ośmioosobowej.

Pani Magda z Wierzbicy już mieszka w nowym domu. Wraz z nią szczęśliwa piętnastka, a więc jej dzieci. Dzięki akcji Budimexu mają bardzo dobre warunki do życia. Na tym jednak działania spółki się nie zakończyły, Dostrzegła ona bowiem, że pomocy potrzebuje Iwona i Krzysztof z sześciorgiem dzieci: Roksaną, Mariettą, Eweliną, Szymonem, Katarzyną i Adamem. Mieszkają w Borach Tucholskich, na Kaszubach.

— Niestety na życiu rodziny odcisnęła piętno choroba. W podobnym czasie u Eweliny i Szymona stwierdzono białaczkę. Oboje przeszli procedurę przeszczepu szpiku kostnego i pozostają pod stałą opieką lekarską. Rodzina oprócz wyzwań związanych z chorobą dzieci i zapewnieniem im specjalnej opieki zmaga się z trudną sytuacją finansową. Ze względu na konieczność sprawowania opieki nad niepełnosprawnymi dziećmi przez panią Iwonę, utrzymanie całej rodziny spoczywa na barkach pana Krzysztofa – informuje Budimex.

Advertisement

Dom z serca. Budimex pomaga ośmioosobowej rodzinie

Rodzina wynajmuje mieszkanie. Na odziedziczonej działce rozpoczęła budowę domu. Jednak funduszy wystarczyło jedynie na początek. Stąd niezbędna okazała się pomoc Budimexu i partnerów firmy. Dzięki temu marzenia staną staną się rzeczywistością, a historia będzie miała szczęśliwe zakończenie. W tym przypadku, to dom w stanie „pod klucz”.

Kolejna rodzina już niedługo zamieszka we własnym domu, fot. Budimex

— Budimex od lat działa w oparciu o społeczną odpowiedzialność realizując szereg działań na rzecz społeczności lokalnych. Zawsze po każdej budowie, którą realizujemy zostawiamy po sobie coś trwałego i dobrego dla społeczności, które żyją w jej sąsiedztwie. Historia pani Iwony i pana Krzysztofa bardzo nas poruszyła, dlatego postanowiliśmy pomóc rodzinie spełnić marzenia o własnym i bezpiecznym domu – przybliża kulisy decyzji jedna z najwiekszych grup budowlanych w Polsce.

Nie jest jednak w tym sama. Do akacji po raz kolejny włączyło się wielu partnerów. Między innymi Drutex.

— Od początku istnienia nasza spółka angażuje się w życie społeczne wspierając różnego rodzaju eventy czy akcje charytatywne. Dla nas niesienie pomocy innym jest po prostu zdrowym nawykiem. Można rzec, że mamy to we krwi. Z naszego doświadczenia mogę potwierdzić, że słowa nieznanego autora „Dobro. Im więcej go dajesz tym więcej dostajesz” są prawdziwe, sprawdzają się – opowiada Leszek Gierszewski założyciel i prezes Drutexu.

Advertisement

Wiele firm zaoferowało pomoc w akcji Dom z serca

Oprócz firm takich jak Keller, Porta Drzwi, Fundacja Sowa, Blue Energy, Creaton, Daiki, FBSerwis, RTV Euro Agd, Wiśniowski, czy Meblik zaangażowała się także spółka SunSol.

— Naszą misją jest pozostawienie czystego środowiska dla przyszłych pokoleń i zapewnienie bezpiecznego życia na Ziemi dla kolejnych pokoleń. Zdaję sobie sprawę z zagrożenia, jakim jest m.in. wysoka emisja CO2 do atmosfery. Chcę przyczynić się do ocalenia Ziemi, by nasze dzieci i wnuki mogły cieszyć się czystym powietrzem i zdrowym środowiskiem naturalnym. Gdy usłyszałem o akcji Budimeksu „Dom z Serca”, od razu poczułem, że chcę dołożyć swoją cegiełkę do tak szlachetnej inicjatywy. Nie ma nic cenniejszego niż ofiarowanie pomocy z potrzeby serca. Szczególnie tym, którzy tej pomocy najbardziej potrzebują. Wiem, że potrzeba domu jest jednym z najważniejszych ludzkich pragnień, a zapewnienie takiego bezpiecznego miejsca i w dodatku bezpiecznego energetycznie wpisuje się idealnie w moją życiową misję i w misję SunSol – mówi Michał Kitkowski prezes zarządu SunSol.

Z pewnością pokoje dzieciaków będą kolorowe, ponieważ do akcji włączyła się marka Magnat.

Advertisement

– Jesteśmy firmą z ponad 35-letnim doświadczeniem i od początku naszej działalności, angażujemy się w różnego rodzaju inicjatywy, które niosą realną, konkretną pomoc dla tych, którzy potrzebują wsparcia. Tak właśnie dzieje się w ramach tego ważnego społecznie projektu. Wierzymy, że nawet z pozoru niewielka zmiana, jaką jest pomalowanie wnętrz domu, przynosi niesamowity efekt i wywołuje kolejne, pozytywne metamorfozy. Dlatego jesteśmy dumni, że wspólnie z innymi firmami, możemy dzielić się dobrem, żeby stworzyć przytulny dom dla beneficjentów akcji – cieszy się Anna Szymaszek, Specjalista ds. Digital Marketingu z firmy Śnieżka Trade of Colours.

Teraz zostaje jedynie poczekać na zakończenie wszystkich prac. A po nich na radość rodziny w swoim nowym, bezpiecznym domu.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Jawność cen mieszkań. Komunikat PZFD

Published

on

By

Bartosz Guss, dyrektor generalny PZFD. Fot. mat. prasowe

Od 11 lipca 2025 r. zaczęła obowiązywać tzw. ustawa o jawności cen, która zobowiązuje deweloperów do publikowania na swoich stronach internetowych cen ofertowych mieszkań i domów. Choć zmiana zapowiada nową jakość na rynku, z punktu widzenia klientów rewolucja zacznie się stopniowo: wejście w życie ustawy przewidziano bowiem w dwóch etapach. To, kiedy klient zobaczy cenę na stronie, będzie zależało od tego, kiedy deweloper formalnie rozpoczął sprzedaż inwestycji. W większości przypadków na pełną przejrzystość cenową trzeba będzie poczekać do 11 września.

Nowe regulacje to efekt nowelizacji ustawy z 20 maja 2021 r. o ochronie nabywcy lokalu mieszkalnego i domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym. W praktyce oznaczają one obowiązek publikowania na stronie internetowej dewelopera ofert wraz ze szczegółowymi informacjami o cenach mieszkań i domów. Tak, by klienci nie mieli konieczności kontaktowania się ze sprzedawcą czy wysyłania dodatkowych zapytań. Cena ma być widoczna od razu.

– Polski Związek Firm Deweloperskich od początku popierał wprowadzenie obowiązku publikowania cen ofertowych mieszkań. Jesteśmy zwolennikami transparentności i uczciwej konkurencji – mówi Bartosz Guss, dyrektor generalny PZFD. – Klienci mają prawo znać pełne koszty zakupu nieruchomości, a jawność cen wspiera podejmowanie świadomych decyzji. Dobrze, że nowe przepisy zmierzają właśnie w tym kierunku. Aktywnie wspieramy branżę we wdrażaniu tych rozwiązań.

Advertisement

Na co powinien zwrócić uwagę każdy deweloper?

Nowe przepisy nakładają na deweloperów obowiązek informowania o:

  • cenie metra kwadratowego powierzchni użytkowej każdego oferowanego lokalu (mieszkania i domu),
  • cenie pomieszczeń przynależnych (np. komórek lokatorskich czy boksów rowerowych) lub miejsc postojowych,
  • wszystkich dodatkowych kosztach związanych z zakupem nieruchomości, które nabywca będzie zobowiązany ponieść na rzecz dewelopera.

Informacje te muszą być zamieszczane od momentu opublikowania ofert po rozpoczęciu sprzedaży. Natomiast w przypadku prowadzenia tzw. przedsprzedaży – przed zawarciem pierwszej umowy rezerwacyjnej. Wszystkie informacje muszą być publicznie dostępne na stronie internetowej firmy, w miejscu umożliwiającym ich łatwe odnalezienie przez klienta. Dopuszczalne są podstrony lub poddomeny, ale z głównej strony musi prowadzić do nich czytelny link czy odesłanie. Ważne jest również, by informacje były jednoznacznie powiązane z konkretnym deweloperem i możliwe do zidentyfikowania przez nabywcę.

Uwaga: jeśli ceny są publikowane wyłącznie na portalach ogłoszeniowych lub stronach pośredników, nie spełnia to wymogów ustawy. Deweloper nadal ma obowiązek prowadzenia własnej strony internetowej lub zarządzanej przez siebie witryny z informacjami o cenach.

– To istotna zmiana, która uporządkuje sposób komunikowania cen na rynku – mówi Przemysław Dziąg, zastępca dyrektora generalnego PZFD. – Już teraz wielu deweloperów prezentuje ceny na swoich stronach, ale nowe przepisy tworzą jednolity standard, zrozumiały dla wszystkich. To korzystne zarówno dla klientów, jak i dla firm, które chcą działać na jasnych zasadach.

Advertisement

Obowiązek prowadzenia i aktualizowania strony internetowej obowiązuje tak długo, jak długo w danej inwestycji dostępne są niesprzedane lokale mieszkalne lub domy. Deweloper musi utrzymywać stronę aż do momentu przeniesienia własności wszystkich nieruchomości na nabywców. Nowe przepisy nie obejmują natomiast lokali usługowych (przeznaczonych pod działalność handlową, usługową czy biurową). Nie dotyczą także lokali przeznaczonych pod najem krótkoterminowy (np. aparthotele, condo – hotele).

Dlaczego 11 lipca nie zobaczymy jeszcze wszystkich cen?

Choć przepisy formalnie wchodzą w życie 11 lipca, dla zdecydowanej większości inwestycji będzie obowiązywał dwumiesięczny okres przejściowy. Dotyczy to projektów, w których sprzedaż rozpoczęła się przed tą datą. W ich przypadku obowiązek publikacji cen zacznie obowiązywać dopiero od 11 września 2025 r.

PZFD rekomenduje, by deweloperzy, którzy nie są objęci obowiązkiem od 11 lipca, wyraźnie informowali o tym na stronie internetowej. Dzięki temu nabywcy unikną nieporozumień i zyskają pewność, że firma działa zgodnie z prawem.

Advertisement

Przewodnik dla deweloperów

Aby ułatwić firmom deweloperskim bezpieczne i spójne wdrożenie nowych obowiązków, Polski Związek Firm Deweloperskich przygotował szczegółowy przewodnik po ustawie, który wyjaśnia, jak interpretować przepisy, kiedy i jak publikować ceny oraz jakie dane muszą znaleźć się na stronie internetowej. Pełna wersja przewodnika wkrótce będzie dostępna na stronie internetowej.

Zobacz także: Działalność Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Śniadecki Development: Zamierzamy kontynuować ekspansję terytorialną

Published

on

By

Sylwester Śniadecki, prezes zarządu Śniadecki Development. Fot. mat. prasowe

Poznański deweloper, Śniadecki Development, planuje realizować inwestycje wielorodzinne i docelowo skalować działalność w siedmiu największych aglomeracjach w Polsce. Spółka wkrótce rozpocznie prace budowlane przy pierwszych projektach mieszkaniowych w Poznaniu, a równolegle przygotowuje projekt biurowo- mieszkalny w Szczecinie.

Deweloper, działający na rynku nieruchomości od ponad dekady, rozpoczął działalność od budowy osiedli domów w zabudowie bliźniaczej i szeregowej. Na swoim koncie ma łącznie 11 zrealizowanych inwestycji pod Poznaniem.

Obecnie Śniadecki Development jest na etapie rozpoczęcia prac przy dwóch inwestycjach mieszkaniowych. W Poznaniu powstaną osiedla Smart14 oraz Zawangarda, a w fazie przygotowania znajduje się wieloetapowy projekt w Szczecinie. Ten obejmie blisko 400 mieszkań oraz powierzchnie usługowe i przestrzeń społeczną.

Advertisement

Śniadecki Development chce realizować inwestycje w segmencie premium

Wstępne harmonogramy zakładają kolejne uruchomienia inwestycji w latach 2025–2027. Jednocześnie trwają prace nad prognozami finansowymi i rozwojem struktury finansowania. Spółka zamierza położyć nacisk na synergię z bankami, partnerami inwestycyjnymi i nowoczesnymi instrumentami rynkowymi.

– Po latach działalności w segmencie domów jednorodzinnych nadszedł dla nas naturalny moment na skalowanie działalności w kierunku projektów wielorodzinnych w największych miastach Polski. Rozpoczynamy od Poznania i Szczecina, ale docelowo planujemy obecność w siedmiu aglomeracjach o największym potencjale. W najbliższych miesiącach zamierzamy kontynuować ekspansję terytorialną, rozwijać ofertę produktową oraz rozszerzać portfel projektów w dotychczasowej formule joint venture z zaufanymi partnerami. Analizujemy również różne możliwości pozyskania kapitału na dalszą rozbudowę banku ziemi oraz przyspieszenie realizacji zaplanowanych inwestycji mieszkaniowych. Naszym celem jest budowanie portfela projektów o podwyższonym standardzie oraz premium – mówi Sylwester Śniadecki, prezes Śniadecki Development.

Jak szacuje deweloper, obecny bank ziemi spółki, ma końcowy potencjał sprzedażowy zrealizowanych inwestycji na poziomie 400 mln zł. Ponadto, inwestor jest na etapie negocjacji kolejnych gruntów powyżej 100 tys. PUM.

Advertisement
Inwestycja Smart14, którą Śniadecki Development realizuje w Poznaniu, fot. mat. prasowe.

Zobacz także: Działalność deweloperów w Poznaniu.

Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Matexi Polska ze wzrostem sprzedaży

Published

on

By

Inwestycja Sady Żoliborz dewelopera Matexi Polska, fot. mat. prasowe

Deweloper Matexi Polska zanotował wzrost sprzedaży w drugim kwartale 2025 roku, zawierając 99 umów deweloperskich. To poprawa wyniku względem pierwszego kwartału, kiedy zakontraktowano 71 lokali, oraz w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku (72 lokale).

Większość transakcji – 78 – dotyczyła inwestycji w Warszawie, a pozostałe 21 w Krakowie. W sumie w pierwszym półroczu 2025 roku spółka sprzedała 170 mieszkań (121 w Warszawie i 49 w Krakowie), co utrzymuje wynik na poziomie zbliżonym do pierwszej połowy 2024 roku.

– W drugim kwartale bieżącego roku zaobserwowaliśmy wzrost aktywności klientów. Było to spowodowane pierwszą obniżką stóp procentowych, ale w naszej ocenie również tym, że część z nich przestała oczekiwać na program rządowy – skomentował Mirosław Bednarek, prezes Matexi Polska.

Advertisement

Warto zaznaczyć, że firma przekazała klientom w II kwartale 82 mieszkania, a narastająco w całym półroczu – 154. Deweloper kontynuuje również rozwój portfolio inwestycji. W ostatnich miesiącach do sprzedaży trafiły dwa nowe projekty – na warszawskim Żoliborzu oraz Mokotowie.

Matexi Polska konsekwentnie realizuje strategię długofalowego zaangażowania na polskim rynku mieszkaniowym. Firma stawia na zrównoważony rozwój oferty i dywersyfikację lokalizacji zgodnie z dewizą „Witamy w okolicy”. Aktualne portfolio obejmuje blisko 3 400 mieszkań zrealizowanych na terenie Warszawy i Krakowa.

Zobacz także: Pozostałe wiadomości na temat inwestycji deweloperów w Warszawie.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze