Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Trzaskowski: 5 linii metra i idea 15-minutowego miasta

Published

on

5 linii metra w Warszawie. 17 na 18 dzielnic z szybkim transportem podziemnym. Ponad połowa mieszkańców stolicy z przystankiem metra w granicach kilometrowego spaceru. Takie cele stawia prezydent Warszawy.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski przedstawił masterplan. Zakłada on, że 17 z 18 dzielnic będzie miało dostęp do metra.

— Prawie 60 proc. mieszkanek i mieszkańców Warszawy korzysta z transportu publicznego, ponad 90 proc. jest z niego zadowolonych. Jesteśmy z tego dumni i będziemy rozwijać komunikację zbiorową. Chcemy, żeby transport szynowy dotarł do wszystkich 18 dzielnic stolicy oraz żeby do 2050 roku ponad połowa warszawianek i warszawiaków miała metro w zasięgu krótkiego, kilometrowego spaceru. A tam, gdzie metra nie będzie, dotrze komunikacja tramwajowa. Bliska jest nam też filozofia miasta 15-minutowego. Żeby wszystkie usługi, sprawy ważne dla mieszkańców były w zasięgu 15 minut drogi piechotą lub komunikacją publiczną – opowiada prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski.

Advertisement

5 linii metra w Warszawie. Trzaskowski prezentuje masterplan

Po przyjęciu uzgodnień i opinii, dokument zaprezentowany zostanie mieszkańcom podczas rozbudowanych konsultacji społecznych w maju i czerwcu. Uwagi będzie można składać do końca września. Najważniejsze pytanie, to jednak kiedy powstaną kolejne linie metra?

— Prace projektowe nad trzecią linią metra już się rozpoczęły. Równocześnie chcemy rozpocząć prace nad czwartą linią. Mam obietnice z Unii Europejskiej, że dostaniemy pieniądze, które są niezbędne w przypadku tak kosztownego przedsięwzięcia. Mam nadzieję, że uruchomione zostaną w końcu środki z KPO i że część z nich trafi właśnie na takie inwestycje, bo nie ma rozwoju kraju bez rozwoju dużych miast – dodaje prezydent Trzaskowski.

Obecnie 28 proc. mieszkańców znajduje się w strefie dojścia na piechotę (ok. 1000 m) do stacji metra. Po zakończeniu inwestycji ponad połowa mieszkańców stolicy ma mieć kwadrans na piechotę do stacji. Długość linii metra wzrośnie z 41,5 km do 113 km. Dostęp do metra zyskają: Białołęka, Wilanów, Praga Południe, Ochota, Ursus i Włochy. Podziemna kolej dotrze również do granic Rembertowa oraz Wawra.

Advertisement

W Warszawie sześć kolejnych dzielnic z dostępem do metra

— Chcemy komfortowych powiązań poszczególnych linii w obrębie stacji przesiadkowych. Zapewnimy wygodne przesiadki z innych środków transportu, które mają pełnić rolę przede wszystkim komplementarną i dowozową – mówi Marlena Happach, dyrektorka Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy.

Już działające linie metra zostaną jeszcze rozbudowane. Nowe linie M3, M4 i M5 sprawią, że sześć kolejnych dzielnic Warszawy zyska bezpośredni dostęp do metra. Rembertów i Wawer będą miały dostęp pośredni.

  • M1 w relacji Kabaty – Młociny, na tej linii powstaną dodatkowe stacje pl. Konstytucji (w rejonie skrzyżowania ulic Marszałkowskiej i Wilczej) oraz Muranów w rejonie skrzyżowania ulic gen. W. Andersa i M. Anielewicza,
  • M2 w relacji Ursus Niedźwiadek – Marymont,
  • M3 w relacji Stadion – Żwirki i Wigury,
  • M4 w relacji Tarchomin – Wilanów,
  • M5 w relacji Szamoty – Gocławek.

Planowane stacje metra będą również dwupoziomowe

Linia M5 na trasie Gocławek-Szamoty przechodzić będzie między innymi przez Śródmieście Południowe. Ta część centrum jest gęsto zabudowana m.in. zabytkowymi kamienicami, które przetrwały II wojnę światową. Dlatego stacje zaplanowano w lokalizacjach o ograniczonej powierzchni terenu będą piętrowe, dwupoziomowe. Dwa prowadzone do siebie równolegle tunele metra w rejonie stacji znajdą się jeden nad drugim. Takie dwupoziomowe stacje pojawią się na Solcu, w rejonie Pięknej, placu Konstytucji i na Koszykach.

Na Marymoncie powstanie krzyżówka aż trzech linii metra: M1, M2 i M4. Tam powstanie stacja z możliwością przesiadki między liniami na jednym peronie. Będzie możliwość podróży pociągami linii M2 lub M4.

Advertisement

Natomiast dwie najważniejsze linie metra M1 i M4 będą się krzyżować w rejonie Dworca Południowego. Tu jest miejsce na stacje tradycyjne, nie trzeba budować piętrowych. Powstanie jedno z największych punktów przesiadkowych z tramwajami, autobusami i kolejką podziemną.

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Dom Development i zmiany w zarządzie. Kim są nowi członkowie?

Published

on

Grzegorz Smoliński i Justyna Wilk. To oni zasiedli w fotelach członków zarządu Dom Development. Zabranie za to Moniki Perekitko, która zrezygnowała z funkcji.

Grzegorz Smoliński jest menadżerem z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku deweloperskim, który całą swoją karierę zawodową związał z obecną spółką. Pracę rozpoczął w 1997 roku, w pierwszym roku jej funkcjonowania. Niemal od początku zajmuje się sprzedażą mieszkań, najpierw jako Specjalista ds. Sprzedaży, a potem jako Kierownik Sprzedaży Regionalnej.

Od 2014 roku pełnił funkcję Zastępcy Dyrektora Działu Sprzedaży i Marketingu, a od 2020 roku zajmował stanowisko Dyrektora Działu Sprzedaży. Jest ponadto odpowiedzialny za rozwój działalności Grupy Dom Development w obszarze kredytów hipotecznych. W 2010 roku, wraz z powstaniem Działu Doradztwa Kredytowego, stanął na jego czele. A kiedy w 2017 roku utworzono spółkę Dom Development Kredyty, objął w niej stanowisko Członka Zarządu, a od 2019 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu.

Advertisement

– Moja kariera zawodowa rozwija się wraz z Dom Development od 27 lat. Jestem zaszczycony, że dołączam do grona najlepszych menadżerów w branży nieruchomości, którzy zarządzają Spółką i dziękuję za okazane mi zaufanie. Wierzę, że wspólnie będziemy kontynuować rozwój i budować przyszłość Dom Development – mówi Grzegorz Smoliński, Członek Zarządu Dom Development S.A.

Zamiany w zarządzie dewelopera Dom Development

Grzegorz Smoliński jest absolwentem Wyższej Szkoły Ubezpieczeń i Bankowości w Warszawie. Ukończył także studia MBA w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Justyna Wilk jest menadżerką z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży nieruchomości. Karierę zawodową rozpoczęła w 2002 roku jako Specjalista w Geopat. W 2004 roku objęła stanowisko Specjalisty w Sekcji Przejmowania i Zagospodarowania Nieruchomości w Agencji Mienia Wojskowego, Oddział w Warszawie.

Advertisement

W latach 2005-2011 pracowała na rzecz Budimex Nieruchomości, początkowo jako Specjalista ds. Przygotowania Inwestycji, potem jako Główny Specjalista ds. Przygotowania Inwestycji oraz następnie w roli Głównego Koordynatora ds. zakupów nieruchomości. Od 2011 roku jest związana z Dom Development – najpierw na stanowisku Specjalisty, a później jako Kierownik Projektu w Pionie Nieruchomości. W latach 2014-2022 pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora Działu Nieruchomości, a od 2022 roku zajmowała stanowisko Dyrektora Działu Nieruchomości oraz Prokurenta.

Lider w branży deweloperskiej z nowymi członkami zarządu

– Objęcie funkcji w zarządzie Dom Development to ogromna odpowiedzialność, ale też wyróżnienie. Przez kilkanaście lat pracy w tej firmie miałam okazję uczestniczyć w realizacji wielu kluczowych projektów i blisko współpracować z fantastycznym zespołem. Cieszę się, że będę mogła połączyć moje doświadczenie i pasję oraz brać udział w podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących dalszego rozwoju Spółki – mówi Justyna Wilk, Dyrektor Działu Nieruchomości Dom Development S.A., powołana na stanowisko Członka Zarządu Spółki od 1 stycznia 2025 roku.

Justyna Wilk jest absolwentką Wydziału Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej. Ukończyła także studia podyplomowe „Podstawy prawno-ekonomiczne procesu inwestycyjnego” w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Advertisement

– Dołączenie do zarządu dwojga doświadczonych menadżerów, którzy doskonale znają nie tylko rynek nieruchomości, ale też naszą Spółkę, to gwarancja stabilności, ale też utrzymania kursu na dalszy rozwój i wzrost. Grzegorz Smoliński w Dom Development ma niewiele krótszy staż niż ja, zaś Justyna Wilk pracuje z nami już od ponad 10 lat. W branży, w której solidne fundamenty są podstawą, to najlepszy możliwy scenariusz – mówi Jarosław Szanajca, Prezes Zarządu Spółki.

Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Spadek o 47%. Victoria Dom podsumowuje III kwartały 2024 roku

Published

on

By

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Victoria Dom sprzedała 862 mieszkania, co stanowi spadek o 47 proc. w stosunku do ubiegłego roku, w którym deweloper sprzedał 1619 mieszkań. 

W samym trzecim kwartale firma sprzedała 224 mieszkania, co oznacza spadek o 70 proc. w stosunku do rekordowego roku 2023, w którym sprzedano 736 mieszkań.

– Nasza ubiegłoroczna rekordowa sprzedaż napędzana była programem Bezpieczny Kredyt 2%. Bez tego wsparcia dla nabywców sprzedaż mieszkań w segmencie popularnym będzie ograniczona. Wpływają na to bardzo wysokie koszty finansowania nieruchomości, które są skutkiem wciąż wysokich stóp procentowych utrzymywanych przez Narodowy Bank Polski – mówi Waldemar Wasiluk, wiceprezes Zarządu Victorii Dom. 

Advertisement

– Potrzeby mieszkaniowe Polaków są bardzo duże, jednak możliwości finansowe ograniczone. Dlatego liczymy na zapowiadaną w nieodległej przyszłości serię obniżek stóp procentowych, która powinna zaktywizować osoby, które szukają dostępnych cenowo mieszkań. Rynek nadal jest zrównoważony, mimo wyzwań związanych z kosztami budowy i presją inflacyjną. Ogólnie, branża deweloperska w Polsce po III kwartałach 2024 r. pozostaje w dobrej kondycji, z perspektywą dalszego wzrostu w ostatnich miesiącach roku – dodaje Wasiluk.

Victoria Dom to deweloper z 26-letnim doświadczeniem. Posiada rozbudowany bank ziemi i systematycznie wprowadza do oferty w Warszawie kolejne projekty w już wykorzystywanych oraz nowych lokalizacjach zgodnie z planem na 2024 r. W Polsce aktualnie realizuje projekty na terenie Warszawy, Krakowa oraz przygotowuje się do wejścia z ofertą mieszkaniową do Trójmiasta. Spółka rozwija także działalność w Niemczech, prowadząc inwestycje w Berlinie i Lipsku.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

NDI. 105 milionów w 500 dni

Published

on

5,5 kilometra dlugości. 7 metrów szerokości drogi. Do tego chodniki, ścieżki rowerowe czy oświetlenie. Konsorcjum NDI zbuduje drogę Borówiec–Koninko–lotnisko Poznań-Krzesiny. 

Za budowę odpowiedzialne jest konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. oraz NDI S.A. Wykonają ją dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu budowę dróg

Zadanie obejmuje budowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 2489P do skrzyżowania z łącznicą drogi ekspresowej S11 oraz budowę nowo projektowanej drogi powiatowej w Koninku. Całość prac drogowych obejmie odcinek o łącznej długości prawie 3,5 km. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy okolicznych miejscowości zyskają szybki i wygodny dojazd do drogi S11.

Advertisement

Powstaną drogi o najwyższym standardzie: 7-metrowa jezdnia wraz ze wzmocnioną nawierzchnią, chodniki i ścieżki rowerowe, pełne odwodnienie czy oświetlenie. Rozbudowana zostanie cała infrastruktura towarzysząca, łącznie ze skrzyżowaniami i infrastrukturą podziemną. Konsorcjum wykona również nowy wiadukt nad linią kolejową 272 Kluczbork – Poznań Główny, oraz dwa obiekty mostowe nad rzeką Koplą. Inwestycja znacząco poprawi sytuację komunikacyjną w regionie gmin Kórnik czy Mosina. Rozbudowa dróg powiatowych znacznie skróci czas podróży oraz odciąży inne drogi w regionie.

– Zrealizujemy historycznie największe zadanie dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. Bardzo nas cieszy pozyskanie tak istotnego kontraktu drogowego. Przyczynimy się do poprawy płynności ruchu, co zwiększy też atrakcyjność inwestycyjną południowo-wschodnich rejonów powiatu poznańskiego – opowiada Cezary Chruściński, Prezes Zarządu NDI Energy.

Konsorcjum NDI będzie miało na realizację zadania 500 dni od podpisania umowy. Inwestycja będzie kosztować ponad 105 mln zł brutto.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze