Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Waldemar Olbryk: 110 milionów złotych zysku Archicomu

Published

on

Waldemar Olbryk, prezes zarządu Archicom, fot. materiały prasowe

827 sprzedanych mieszkań. Zysk na poziomie 110 mln zł i pozycja lidera na wrocławskim rynku. Archicom, choć skromnie w komunikacie, całkiem nieźle podsumował 2022 rok.

Ponad 35 lat obecności na rynku nieruchomości i 16% udział w sprzedaży mieszkań na rynku wrocławskim. Deweloper sprawnie dostosował się do nowych okoliczności. Natomiast zmniejszony popyt na mieszkania czy też inne wyzwania z zeszłego roku, nie uniemożliwiły spółce efektywnego funkcjonowania. Strategiczna współpraca z Echo Investment oraz know-how wypracowane w ciągu ostatnich lat, przełożyły się na większą zwinność organizacji. Archicom usprawnił digitalizację procesów, postawił na rozwój nowych kompetencji oraz zdolność adaptacji do wszelkich zmian realiów gospodarczych.

— Choć mijający rok był pewnego rodzaju niewiadomą, mieliśmy pełną świadomość cykliczności rynku mieszkaniowego. W związku z tym, bazując na wypracowanych solidnych fundamentach finansowych, niezmiennie realizowaliśmy naszą wieloletnią strategię stawiając czoła pojawiającym się wyzwaniom. Okres zmiennej sytuacji rynkowej wykorzystaliśmy na optymalizację procesów, a także doprowadzanie kolejnych inwestycji do statusu pełnej gotowości przed wprowadzeniem do sprzedaży. Odnotowaliśmy przy tym stabilne tempo sprzedaży, które pozwoliło nam zarówno na zabezpieczenie finansowe spółki, jak i konsekwentny, zrównoważony rozwój. W mojej ocenie możemy spodziewać się, że rozbudzenie rynku kredytowego już wkrótce doprowadzi do ponownego wzrostu zainteresowania nieruchomościami mieszkaniowymi wśród nabywców. Zapewniam, że jesteśmy na ten moment doskonale przygotowani — mówi Waldemar Olbryk, prezes zarządu w Archicom.

Advertisement

Archicom liderem wrocławskiego rynku

Deweloper ugruntował pozycję rynkowego lidera we Wrocławiu, osiągając 16% udział w rynku tutejszych nieruchomości. W 2022 roku, spółka przekazała klucze do mieszkań aż 928 klientom. Ponadto, Archicom osiągnął 500 mln przychodu ze sprzedaży. Z pewnością do osiągnięcia wspomnianych wyników przyczyniły się m.in. renoma marki, portfolio inwestycji oraz zaangażowanie środowiskowe oraz społeczne dewelopera. Nabywcy indywidualni oraz inwestorzy dostrzegają powyższe czynniki podczas procesu decyzyjnego.

Odpowiedzialność społeczna i środowiskowa

W minionym roku, Archicom opublikował pierwsze wydanie raportu ESG. Dokument podsumowuje zrealizowane do tej pory działania związane z troską o środowisko, społeczności oraz ład korporacyjny. Co więcej, wkrótce swoją premierę będzie miała kolejna edycja publikacji. Wierność zasadzie, która stawia człowieka i środowisko w centrum działań  doprowadziła m.in. do zacieśnienia współpracy ze Stowarzyszeniem Aktywności Lokalnej – Rewir Twórczy, w ramach której długofalowego wsparcia udzielono wielu uchodźcom z Ukrainy. Poczucie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej to jedne z głównych filarów strategii firmy. Deweloper zorganizował również wydarzenie PlayFair, którego celem była międzybranżowa dyskusja na temat zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa poskutkowała m.in. uruchomieniem pierwszego Ubraniomatu na osiedlu mieszkaniowym w ramach inwestycji Olimpia Port. Projekt jest możliwy dzięki współpracy Archicomu z markami 4F oraz Ubrania do Oddania. Deweloper angażuje się w kwestie środowiskowe, tym samym wykonując ukłon w stronę mieszkańców, którzy chcą uczestniczyć w ekologicznych działaniach.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Develia kupuje Nexity. Co dzięki temu zyska?

Published

on

Inwestycja LaPraga w Warszawie. M.in. ją przejmie deweloper Develia od Nexity

To transakcja warta 100 mln euro. Develia kupuje polskie spółki Nexity. Przejmie projekty o wielkości 70 tys. mkw. PUM. Ale nie tylko.

Develia kupi 19 polskich spółek z o.o. należących do Nexity. Nas tym jednak nie kończy się transakcja.

— W ramach Transakcji Emitent uzyska również dodatkowo kontrolę nad 10 spółkami komandytowymi (których komandytariuszami i komplementariuszami są Nabywane Spółki), prowadzącymi działalność deweloperską w Polsce:

Advertisement

(i) NP 11 sp. z o.o. sp. k. (realizująca projekt Next Ursus przy ul. Posag 7 Panien w Warszawie),

(ii) NP 12 sp. z o.o. sp. k. (która zrealizowała projekt Golden Space przy ul. Budki Szczęśliwickie w Warszawie),

(iii) NP 14 sp. z o.o. sp. k. (realizująca projekt Bemowo Line przy ul. Szeligowskiej w Warszawie),

Advertisement

(iv) NP 18 sp. z o.o. sp. k. (obecnie nierealizująca żadnego projektu),

(v) NP 19 sp. z o.o. sp. k. (realizująca projekt Malta Point przy ul. Brneńskiej w Poznaniu),

(vi) NP 20 sp. z o.o. sp. k. (realizująca projekt City Vibe przy ul. Myśliwskiej w Krakowie),

Advertisement

(vii) NP 21 sp. z o.o. sp. k. (która zrealizowała projekt La Praga przy ul. Radzymińskiej w Warszawie),

(viii) NP 23 sp. z o.o. sp. k. (która zrealizowała projekt Bliski Marcelin przy ul. Jeleniogórskiej w Poznaniu),

(ix) NP 8 sp. z o.o. sp. k. (realizująca projekt Bemosphere przy ul. Szeligowskiej w Warszawie,

Advertisement

(x) NP 8 Bogucicka sp. z o.o. sp. k. (obecnie nierealizująca żadnego projektu),

wszystkie z siedzibą w Warszawie („Spółki Komandytowe”, oraz łącznie z Nabywanymi Spółkami „Grupa Spółek”) — poinformowała Develia.

Develia kupuje Nexity. Przejmie projekty w Warszawie, Krakowie i Poznaniu

Co więcej, grupa spółek, o których czytamy w informacji dewelopera posiada spory potencjał inwestycyjny. Chodzi o 69 tys. mkw. PUM i PUU, które przekładają się na ok. 1413 jednostek. Do tego mają także bank ziemi z projektami w przygotowaniu. Te szacowane są na 115 tys. mkw. PUM i PUU. To natomiast przekładają się na 2200 jednostek. Zdecydowana większość inwestycji zlokalizowana jest w Warszawie. Stanowi bowiem aż 65% PUM. 25% to projekty w Krakowie, a 10% z nich znajduje się w Poznaniu.

Advertisement

Istotne jest również, że spółki, które kupuje Develia mają zabezpieczone umowami przedwstępnymi grunty na realizację około 109,500 mkw. PUM i PUU.

— Strony ustaliły łączną cenę sprzedaży udziałów Nabywanych Spółek na 100,0 mln EUR („Cena”), która uwzględnia dodatnią wartość Długu Netto (Gotówka Netto) w wysokości 42,0 mln zł czyli około 9 mln EUR. Struktura transakcji zakłada, że bieżące przepływy pieniężne oraz zyski wygenerowane w 2023 roku przypadają Emitentowi. W przypadku pojawienia się niedozwolonych przepływów finansowych pomiędzy Grupą Spółek a Sprzedającym i jego podmiotami powiązanymi w roku 2023, wycena będzie pomniejszona o wartość takich przepływów. Cena zostanie zapłacona w całości w dniu zawarcia Umowy Przyrzeczonej — wyjawia Develia.

Według informacji, zawarcie Umowy Przyrzeczonej nastąpi do 30 września 2023 roku.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Deweloper 7R z Totalizatorem Sportowym i Robod

Published

on

Kompleks 7R City Park Gdańsk South II, fot. mat. prasowe

Nowe umowy dewelopera 7R. 7 tys. mkw. wynajęła spółka Totalizator Sportowy. Natomiast 6 tys. mkw. w 7R City Park Gdańsk South II zajęła firma Robod.

Robod, to producent i dystrybutor artykułów BHP. Firma posiada sieć placówek w całym raju, m.in. w Trójmieście, Białymstoku, Szczecinie, Wrocławiu i Katowicach. Wynajęła powierzchnię magazynową, ale także 1,1 tys. mkw. biur. Do tego również 1,2 tys. mkw. szwalni. W procesie najmu firmę Robod wspierała agencja Querco Property.

Kompleks, w którym Robod wynajął powierzchnię, a więc 7R City Park Gdańsk South II, znajduje się w miejscowości Lublewo na Pomorzu.

Advertisement

— Cieszymy się, że po ofertę 7R sięgają doświadczone firmy, którą poszukują ściśle określonych, szytych na miarę rozwiązań. Takie oferuje właśnie 7R City Park Gdańsk South II. To kolejny przykład inwestycji 7R, która wyróżnia się strategiczną lokalizacją. Obiekt znajduje się w sąsiedztwie aglomeracji trójmiejskiej. To nie tylko wpływa na usprawnienie działalności logistycznej. Ale także znacząco ułatwia pozyskanie pracowników na bardzo konkurencyjnym rynku — opowiada Marzena Taube, Regional Leasing Director w 7R.

Inwestycje dewelopera 7r na pomorzu

Totalizator Sportowy wynajął powierzchnię od dewelopera 7R

Kolejną umowę, którą zawarła spółka 7R, dotyczy 7 tys. mkw. Najemcą został Totalizator Sportowy. To właściciel m.in. marki LOTTO.

— Dokładamy starań, aby obiekty pod szyldem 7R spełniały najwyższe standardy realizacyjne oraz wymagania naszych partnerów biznesowych.  To ogromna satysfakcja, że kolejny duży gracz na rynku zaufał naszej marce i nawiązał z nami współpracę. Ważnym aspektem dla najemcy były zastosowane w obiekcie ekologiczne rozwiązania. Takie jak instalacja fotowoltaiczna czy energooszczędne oświetlenie LED, co pozwoliło na uzyskanie oceny Very Good w procesie certyfikacji BREEAM — mówi Joanna Ociepka-Wojciechowska, Regional Leasing Director w 7R.

Advertisement

Podczas procesu negocjacji Totalizator Sportowy wspierała firma doradcza Savills.

— Wymagania Totalizatora Sportowego co do typu powierzchni były bardzo precyzyjne. A znalezienie odpowiedniej lokalizacji wymagało od nas jako doradcy pogłębionej analizy rynku. Dużym wyzwaniem, z którym musieliśmy się wspólnie mierzyć, były rosnące w ostatnim czasie stawki czynszu. Ścisła współpraca oraz elastyczne podejście do klienta zaowocowały wyborem rekomendowanej przez nas lokalizacji — wyjaśnia Małgorzata Papaj, dyrektor w dziale powierzchni magazynowych i przemysłowych, Savills.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Sun & Snow zarządzi lokalami w największych miastach Polski

Published

on

Sun & Snow poszerza ofertę o zarządzanie apartamentami w Warszawie i planuje działalność w kolejnych miastach, fot. Unsplash

Sun & Snow, największy w Polsce operator zarządzający wynajmem apartamentów w miejscowościach wypoczynkowych oraz miastach, zamierza rozszerzyć swoją działalność. Spółka uruchomiła właśnie nowe biuro w stolicy i planuje zadomowić się również we Wrocławiu, Toruniu i Poznaniu.

Sun & Snow, od teraz nie tylko turystycznie

— Apartamenty Sun & Snow kojarzą się głównie z bazą noclegową w atrakcyjnych turystycznie zakątkach Polski, głównie nad morzem i w górach. Jakiś czas temu wyszliśmy z ofertą na Mazury i to był strzał w dziesiątkę! — poinformowała spółka za pośrednictwem profilu Linkedin.

Sun & Snow działa na polskim rynku od 2008 roku. Od tego czasu współpracuje z właścicielami apartamentów, w imieniu których zarządza wynajmem. Grupa zdecydowała się również wprowadzić na rynek deweloperski markę Sun & Snow Resorts. Spółka realizuje apartamenty wypoczynkowe skierowane do klientów indywidualnych, jak i inwestorów. Dzięki połączeniu możliwości wypoczywania w zakupionym apartamencie oraz zarabiania na jego wynajmie, apartamenty cieszą się sporym zainteresowaniem klientów. Teraz spółka skupi się na poszerzeniu oferty dotyczącej zarządzania lokalami w największych miastach Polski.

Advertisement

— W pewnym sensie, podążamy za naszymi klientami, zarówno właścicielami apartamentów, jak i podróżnymi. Zwłaszcza w segmencie korporacyjnym widzieliśmy potencjał, by oferować kompleksową obsługę poszczególnym klientom biznesowym i wykorzystać doświadczenia zdobyte w Trójmieście i Krakowie w Warszawie i pozostałych rynkach miejskich. Chcemy szybko uzupełnić naszą wielkomiejską ofertę, dzięki czemu będziemy mogli oferować bardziej kompleksowe usługi najmu korporacyjnego, zarówno jeśli chodzi o pojedyncze pobyty, jak i rozwiązania abonamentowe. Więcej miejskich destynacji, wzmocni także naszą ofertę opartą o vouchery, które stale rozwijamy i oferujemy min. w systemach kafeteryjnych — powiedziała Mariola Skorupa, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Sun & Snow.

Na stronie operatora już widoczna jest oferta lokali na terenie Warszawy, gdzie spółka utworzyła biuro w ostatnim czasie. Według zapowiedzi w najbliższym czasie, na mapie ofertowej pojawią się kolejne duże miasta jak Poznań, Toruń czy Wrocław.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze