NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
ATAL wykańcza mieszkania za 999 zł i daje gwarancję ceny na lata

Deweloper ATAL zmienia swój program wykańczania mieszkań. Klienci zapłacą 999 zł za mkw. Dostaną także gwarancję ceny nawet wtedy, gdy mieszkanie będzie gotowe za dwa lata.
ATAL Design. Tak nazywa się program, z którego mogą skorzystać klienci dewelopera. Teraz został on zmodyfikowany i poszerzony. Pakiety wykończeniowe mają nie tylko nowe nazwy. Pojawił się całkowicie nowy asortyment materiałów i elementów wykończeniowych.
— ATAL Design to program, który stanowi naszą istotną przewagę konkurencyjną, a klientom daje komfort i pozwala oszczędzić czas oraz pieniądze. Stale go udoskonalamy, gdyż uważamy, że zakup wykończonych mieszkań jest tym trendem, który w Polsce będzie się umacniał. To dominująca forma sprzedaży mieszkań w Europie Zachodniej, zwłaszcza tam, gdzie bardzo rozwinięty jest rynek wynajmu – wyjaśnia Angelika Kliś, członek zarządu ATAL.
Nowe pakiety to Basic, Optimum i Premium. Najtańszy z nich kosztuje 999 zł za mkw. Swoje potrzeby można omówić i ustalić z doradcami z Działu Wykończeń w każdym z siedmiu regionalnych biur sprzedaży. ATAL zajmuje się obsługą logistyczną, transportową, projektową i montażową.
— Zmiany w programie ATAL Design objęły niemalże całość asortymentu oferowanego w ramach pakietów. W najwyższym z nich klienci mają teraz do wyboru płytki wielkoformatowe o wym. 60×120 cm. Wprowadziliśmy także możliwość montażu indywidualnie dobranej tapety i sztukaterii. Pakiety można rozszerzać o dodatkowe elementy wyposażenia łazienki oraz oświetlenia poszczególnych pomieszczeń – tłumaczy Malwina Sasin, kierownik Działu Wykończeń w ATAL.
ATAL wprowadza nowe pakiety wykończeniowe mieszkań
Co ważne dla klientów korzystających z programu ATAL Design, dostają oni gwarancję ceny w chwili podpisania umowy. A więc nie jest dla nich problemem to, że kupują mieszkanie, które gotowe do odbioru będzie za na przykład dwa lata.
— Kupujący, decydując się na któryś z pakietów, z góry wie, ile zapłaci za wykończenie mieszkania. Ma to duże znaczenie na rynku będącym pod presją inflacji, gdzie ceny materiałów budowlanych i stawki pracy wykazują dużą zmienność. Klient zyskuje także pewność co do terminowości i jakości robót, gdyż gwarantuje to umowa. Ponadto nie musi kłopotać się doglądaniem ekip, ich kontrolą oraz odbiorem prac – mówi Angelika Kliś.
Jak wyjaśnia deweloper, z pakietu wykończeniowego ATAL Design najczęściej decydują się klienci inwestycyjni. Natomiast z danych sprzedażowych wynika, że najchętniej wybieranym w tym roku pakietem wykończeniowym jest ten najdroższy. Klienci decydują się na niego około dwukrotnie częściej niż na pozostałe.
— W ich przypadku czas to zdecydowanie pieniądz, gdyż szybciej gotowe mieszkanie do wynajmu to możliwość wcześniejszego zarabiania na nim. To także kwestia profesjonalnej aranżacji powierzchni, którą preferują tego typu klienci. Wolą powierzyć ją specjalistom, niż zdawać się na własny „zmysł” architektoniczny. Jednakże takie podejście widzimy już coraz powszechniej w gronie osób kupujących mieszkanie na własne potrzeby – opowiada Malwina Sasin.
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
Jawność cen mieszkań już obowiązuje. Co deweloperzy muszą wiedzieć, by uniknąć ryzyka?

Od 11 lipca 2025 r. rynek mieszkaniowy działa na nowych zasadach. Zmiana ustawy o ochronie praw nabywcy oraz o Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym (tzw. Ustawa o jawności cen) nakłada na firmy deweloperskie obowiązek publikowania cen ofertowych mieszkań i domów w Internecie. To rewolucyjna zmiana, która wymaga pilnego wdrożenia odpowiednich procedur i zrozumienia interpretacji przepisów.
Od teraz wszystkie firmy deweloperskie oferujące mieszkania i domy muszą udostępniać ceny ofertowe na stronach internetowych. Ustawodawca wskazuje wprost: brak jawności może skutkować sankcjami. Dla wielu firm to konieczność przebudowy procesu sprzedażowego, komunikacji i aktualizacji narzędzi cyfrowych.
Czytaj więcej: Jawność cen mieszkań. Komunikat PZFD.
W odpowiedzi na nowe regulacje, Polski Związek Firm Deweloperskich (PZFD) opracował kompleksowy przewodnik, który ma na celu ułatwienie zgodnego z prawem działania w nowej rzeczywistości. Publikacja zawiera:
- praktyczne interpretacje kluczowych przepisów,
- odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania,
- rekomendacje dotyczące publikacji cen oraz ich aktualizacji,
- wytyczne zgodne z konsultacjami z Ministerstwami oraz UOKiK.
Przewodnik powstał w oparciu o stan prawny z dnia 15 lipca 2025 r., jednak – jak zaznacza PZFD – możliwe są dalsze zmiany interpretacyjne, dlatego zaleca się bieżące śledzenie komunikatów instytucji nadzorujących.
Dla firm deweloperskich nie jest to tylko formalność – to realna zmiana sposobu prowadzenia biznesu. Transparentność cenowa może wpływać na decyzje zakupowe klientów, a brak spójności między ofertą online a komunikacją handlową może być postrzegany jako działanie niezgodne z prawem.
Gdzie znaleźć przewodnik?
Przewodnik przygotowany przez PZFD jest publicznie dostępny na stronie internetowej www.pzfd.pl. W tym miejscu znajduje się PLIK DO POBRANIA.
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
Jawność cen mieszkań. Komunikat PZFD

Od 11 lipca 2025 r. zaczęła obowiązywać tzw. ustawa o jawności cen, która zobowiązuje deweloperów do publikowania na swoich stronach internetowych cen ofertowych mieszkań i domów. Choć zmiana zapowiada nową jakość na rynku, z punktu widzenia klientów rewolucja zacznie się stopniowo: wejście w życie ustawy przewidziano bowiem w dwóch etapach. To, kiedy klient zobaczy cenę na stronie, będzie zależało od tego, kiedy deweloper formalnie rozpoczął sprzedaż inwestycji. W większości przypadków na pełną przejrzystość cenową trzeba będzie poczekać do 11 września.
Nowe regulacje to efekt nowelizacji ustawy z 20 maja 2021 r. o ochronie nabywcy lokalu mieszkalnego i domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym. W praktyce oznaczają one obowiązek publikowania na stronie internetowej dewelopera ofert wraz ze szczegółowymi informacjami o cenach mieszkań i domów. Tak, by klienci nie mieli konieczności kontaktowania się ze sprzedawcą czy wysyłania dodatkowych zapytań. Cena ma być widoczna od razu.
– Polski Związek Firm Deweloperskich od początku popierał wprowadzenie obowiązku publikowania cen ofertowych mieszkań. Jesteśmy zwolennikami transparentności i uczciwej konkurencji – mówi Bartosz Guss, dyrektor generalny PZFD. – Klienci mają prawo znać pełne koszty zakupu nieruchomości, a jawność cen wspiera podejmowanie świadomych decyzji. Dobrze, że nowe przepisy zmierzają właśnie w tym kierunku. Aktywnie wspieramy branżę we wdrażaniu tych rozwiązań.
Na co powinien zwrócić uwagę każdy deweloper?
Nowe przepisy nakładają na deweloperów obowiązek informowania o:
- cenie metra kwadratowego powierzchni użytkowej każdego oferowanego lokalu (mieszkania i domu),
- cenie pomieszczeń przynależnych (np. komórek lokatorskich czy boksów rowerowych) lub miejsc postojowych,
- wszystkich dodatkowych kosztach związanych z zakupem nieruchomości, które nabywca będzie zobowiązany ponieść na rzecz dewelopera.
Informacje te muszą być zamieszczane od momentu opublikowania ofert po rozpoczęciu sprzedaży. Natomiast w przypadku prowadzenia tzw. przedsprzedaży – przed zawarciem pierwszej umowy rezerwacyjnej. Wszystkie informacje muszą być publicznie dostępne na stronie internetowej firmy, w miejscu umożliwiającym ich łatwe odnalezienie przez klienta. Dopuszczalne są podstrony lub poddomeny, ale z głównej strony musi prowadzić do nich czytelny link czy odesłanie. Ważne jest również, by informacje były jednoznacznie powiązane z konkretnym deweloperem i możliwe do zidentyfikowania przez nabywcę.
Uwaga: jeśli ceny są publikowane wyłącznie na portalach ogłoszeniowych lub stronach pośredników, nie spełnia to wymogów ustawy. Deweloper nadal ma obowiązek prowadzenia własnej strony internetowej lub zarządzanej przez siebie witryny z informacjami o cenach.
– To istotna zmiana, która uporządkuje sposób komunikowania cen na rynku – mówi Przemysław Dziąg, zastępca dyrektora generalnego PZFD. – Już teraz wielu deweloperów prezentuje ceny na swoich stronach, ale nowe przepisy tworzą jednolity standard, zrozumiały dla wszystkich. To korzystne zarówno dla klientów, jak i dla firm, które chcą działać na jasnych zasadach.
Obowiązek prowadzenia i aktualizowania strony internetowej obowiązuje tak długo, jak długo w danej inwestycji dostępne są niesprzedane lokale mieszkalne lub domy. Deweloper musi utrzymywać stronę aż do momentu przeniesienia własności wszystkich nieruchomości na nabywców. Nowe przepisy nie obejmują natomiast lokali usługowych (przeznaczonych pod działalność handlową, usługową czy biurową). Nie dotyczą także lokali przeznaczonych pod najem krótkoterminowy (np. aparthotele, condo – hotele).
Dlaczego 11 lipca nie zobaczymy jeszcze wszystkich cen?
Choć przepisy formalnie wchodzą w życie 11 lipca, dla zdecydowanej większości inwestycji będzie obowiązywał dwumiesięczny okres przejściowy. Dotyczy to projektów, w których sprzedaż rozpoczęła się przed tą datą. W ich przypadku obowiązek publikacji cen zacznie obowiązywać dopiero od 11 września 2025 r.
PZFD rekomenduje, by deweloperzy, którzy nie są objęci obowiązkiem od 11 lipca, wyraźnie informowali o tym na stronie internetowej. Dzięki temu nabywcy unikną nieporozumień i zyskają pewność, że firma działa zgodnie z prawem.
Przewodnik dla deweloperów
Aby ułatwić firmom deweloperskim bezpieczne i spójne wdrożenie nowych obowiązków, Polski Związek Firm Deweloperskich przygotował szczegółowy przewodnik po ustawie, który wyjaśnia, jak interpretować przepisy, kiedy i jak publikować ceny oraz jakie dane muszą znaleźć się na stronie internetowej. Pełna wersja przewodnika wkrótce będzie dostępna na stronie internetowej.
Zobacz także: Działalność Polskiego Związku Firm Deweloperskich.
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE
Śniadecki Development: Zamierzamy kontynuować ekspansję terytorialną

Poznański deweloper, Śniadecki Development, planuje realizować inwestycje wielorodzinne i docelowo skalować działalność w siedmiu największych aglomeracjach w Polsce. Spółka wkrótce rozpocznie prace budowlane przy pierwszych projektach mieszkaniowych w Poznaniu, a równolegle przygotowuje projekt biurowo- mieszkalny w Szczecinie.
Deweloper, działający na rynku nieruchomości od ponad dekady, rozpoczął działalność od budowy osiedli domów w zabudowie bliźniaczej i szeregowej. Na swoim koncie ma łącznie 11 zrealizowanych inwestycji pod Poznaniem.
Obecnie Śniadecki Development jest na etapie rozpoczęcia prac przy dwóch inwestycjach mieszkaniowych. W Poznaniu powstaną osiedla Smart14 oraz Zawangarda, a w fazie przygotowania znajduje się wieloetapowy projekt w Szczecinie. Ten obejmie blisko 400 mieszkań oraz powierzchnie usługowe i przestrzeń społeczną.
Śniadecki Development chce realizować inwestycje w segmencie premium
Wstępne harmonogramy zakładają kolejne uruchomienia inwestycji w latach 2025–2027. Jednocześnie trwają prace nad prognozami finansowymi i rozwojem struktury finansowania. Spółka zamierza położyć nacisk na synergię z bankami, partnerami inwestycyjnymi i nowoczesnymi instrumentami rynkowymi.
– Po latach działalności w segmencie domów jednorodzinnych nadszedł dla nas naturalny moment na skalowanie działalności w kierunku projektów wielorodzinnych w największych miastach Polski. Rozpoczynamy od Poznania i Szczecina, ale docelowo planujemy obecność w siedmiu aglomeracjach o największym potencjale. W najbliższych miesiącach zamierzamy kontynuować ekspansję terytorialną, rozwijać ofertę produktową oraz rozszerzać portfel projektów w dotychczasowej formule joint venture z zaufanymi partnerami. Analizujemy również różne możliwości pozyskania kapitału na dalszą rozbudowę banku ziemi oraz przyspieszenie realizacji zaplanowanych inwestycji mieszkaniowych. Naszym celem jest budowanie portfela projektów o podwyższonym standardzie oraz premium – mówi Sylwester Śniadecki, prezes Śniadecki Development.
Jak szacuje deweloper, obecny bank ziemi spółki, ma końcowy potencjał sprzedażowy zrealizowanych inwestycji na poziomie 400 mln zł. Ponadto, inwestor jest na etapie negocjacji kolejnych gruntów powyżej 100 tys. PUM.

Zobacz także: Działalność deweloperów w Poznaniu.
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE3 miesiące ago
Norbert Kurek: Zanieczyszczony grunt to ryzyko. Ale również szansa
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE5 miesięcy ago
Najwięksi deweloperzy z Dubaju w Polsce. 7 marca w Krakowie
-
NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE5 miesięcy ago
NOHO ONE. Luksusowe apartamenty z bogatą Strefą Lifestyle
-
DEVELOPER MAGAZINE6 miesięcy ago
Onelife. Spravia oferuje wille miejskie pod Warszawą
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE5 miesięcy ago
Najlepsza agencja nieruchomości w Dubaju przejeżdża do Polski
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE4 miesiące ago
Polski deweloper z podwójną wygraną w Cannes
-
EYE ON REAL ESTATE3 miesiące ago
Nova Marina, Ghelamco
-
DEVELOPER MAGAZINE4 miesiące ago
ROBYG poszerza ofertę w Gdańsku
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE3 miesiące ago
Deweloperzy hamują z nowymi inwestycjami
-
DEVELOPER MAGAZINE4 miesiące ago
Skyliner II zaczyna piąć się w górę
-
NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE1 miesiąc ago
Nowa inwestycja ATAL w Gdańsku
-
NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE4 tygodnie ago
NOHO ONE. Tak będzie wyglądać luksusowa Strefa Lifestyle
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE1 tydzień ago
Śniadecki Development: Zamierzamy kontynuować ekspansję terytorialną
-
NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE2 tygodnie ago
10 900 zł za mkw. w Poznaniu. Robyg oferuje 130 mieszkań
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE6 dni ago
Jawność cen mieszkań. Komunikat PZFD
-
EYE ON REAL ESTATE3 tygodnie ago
O27 Apartamenty Opolska, Trust Investment
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE2 tygodnie ago
Matexi Polska ze wzrostem sprzedaży
-
DEVELOPER MAGAZINE6 dni ago
Develia przejmuje Bouygues Immobilier Polska
-
NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE2 dni ago
Jawność cen mieszkań już obowiązuje. Co deweloperzy muszą wiedzieć, by uniknąć ryzyka?