Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Luksusowe nieruchomości. Jak nimi zarządzać?

Published

on

Luksusowy apartamentowiec Młyny Mogilska w Krakowie, fot. Noho Investment

Strefa wellnes, piwniczka na wina, pokój kąpielowy dla psów czy całodobowa obsługa konsjerża – to nie opis ekskluzywnego hotelu. Luksusowe nieruchomości to nowy wymiar inwestycji, realizowanych przez deweloperów w ostatnim czasie.

Rynek nieruchomości najwyższej klasy i ich klientów sukcesywnie rośnie w naszym kraju. Wraz z postępującymi udogodnieniami, wzrosły także wymagania świadomych nabywców. I tak jak sama inwestycja wymagają szczególnej opieki. Jak zarządzać luksusowymi nieruchomościami i jak zadbać o najbardziej wymagających mieszkańców? Opowiadają deweloperzy, którzy specjalizują się w realizacji tego typu inwestycji.

Prestiżowa lokalizacja, historyczna wartość obiektu i standard wykończenia najwyższej klasy. Tym wyróżniają się luksusowe nieruchomości. Takie inwestycje prezentują określony styl życia i system wartości. Po apartamenty premium sięga grupa klientów z wysokimi wymaganiami i mocno sprecyzowanymi oczekiwaniami. Dla nich znaczenie ma nie tylko sama nieruchomość, ale sposób jej funkcjonowania w późniejszym czasie, który odzwierciedla ich status.

Advertisement

Zarządzanie nieruchomościami luksusowymi a segmentem popularnym. Czym się różni?

— Przede wszystkim produktem oraz oczekiwaniami właścicieli. W nieruchomościach luksusowych, takich jak krakowski Angel Wawel czy wrocławski Angel City, oprócz standardowych procesów wynikających z zarządzania budynkiem spotykamy się z szeregiem udogodnień dla mieszkańców (np. spa, całodobowa recepcja, ochrona, co-working, kluby dla mieszkańców, zielone części wspólne, concierge). Utrzymanie takich nieruchomości wymaga odpowiedniego doświadczenia oraz planu, który pozwala na konsekwentne podnoszenie ich wartości, a właścicielom pozwala czuć się wyjątkowo — mówi Małgorzata Nowodworska, Sales and Marketing Director – South w Angel Poland Group, członek zarządu Angel Management.

Jedna z najbardziej luksusowych inwestycji mieszkaniowych w Polsce. Angel Wawel mieści się w zabytkowym klasztorze sióstr Koletek w Krakowie, fot. Angel Poland Group

W tym wypadku kluczowa jest tu rola odpowiedniego podmiotu zarządzającego.

— Zarządca nieruchomościami luksusowymi jest podmiotem, który nie tylko odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie obiektu, ale także za całe spektrum niestandardowych usług dedykowanych mieszkańcom, które wyróżniają inwestycję premium na tle innych inwestycji na rynku. Rola takiego zarządcy jest wieloaspektowa. Wykracza poza standardowy zakres obowiązków i wymaga specjalistycznego doświadczenia. Dzięki temu mieszkaniec będzie miał zapewnioną najwyższą jakość obsługi i życia — komentuje Dawid Sporysz, dyrektor zarządzający NOHO Investment.

Pokój klubowy z kuchnią, jadalnią i częścią wypoczynkową w inwestycji premium Nadgóników14 w Katowicach, fot. Noho Investment

Luksusowe nieruchomości. Zarządzanie nimi to specjalistyczna dziedzina. Wymaga unikalnego zestawu umiejętności i wiedzy

Zarówno deweloperzy realizujący inwestycje premium, jak i właściciele tych nieruchomości, mają wysokie oczekiwania względem podmiotu zarządzającego. A powierzyć je mogą jedynie profesjonalistom, którzy mają lata doświadczenia i doskonale wiedzą jak wychodzić naprzeciw wysokim wymaganiom klientów. Czy polscy zarządcy nieruchomości zdają sobie sprawę z tego?

— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy. Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — tłumaczy Anna Wojsław, prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami. Jej spółka ma 17 lat doświadczenia w zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi oraz komercyjnymi.

Advertisement

Nowodworska: Doskonały zarządca wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych

— Warto podkreślić, że zarządca jest nie tylko osobą reprezentującą markę i jej filozofię, w naszym przypadku NOHO Premium Lifestyle, ale również kluczową osobą, która nawiązuje i buduje silne relacje z klientem, zapewniając mu komfort życia i odpowiadając na jego potrzeby — dodaje Dawid Sporysz.

O tym jak istotne są zaangażowanie i doświadczenie podmiotu zarządzającego, doskonale wie Angel Poland Group. Deweloper od 20 lat kształtuje rynek luksusowych nieruchomości w Polsce.

— Zrozumienie rynku i wartości obiektów, które zarządca przejmuje to podstawa. Aby we właściwy sposób skoordynować funkcjonowanie obiektów luksusowych, należy zadbać o odpowiednio wykwalifikowany personel i zainwestować w nowoczesne systemy do zarządzania, które zapewnią mieszkańcom najwyższy komfort korzystania z budynku. W naszych inwestycjach wdrożyliśmy innowacyjną platformę MyTower, która służy m.in. właśnie do komunikacji z mieszkańcami. Doskonały zarządca to nie tylko administrator, to manager, który wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych. Musi doskonale poznać potrzeby właścicieli i wychodzić im naprzeciw: usługi concierge, organizowanie celowanych eventów, ułatwianie komunikacji – wielu klientów z zagranicy wymusza dziś komunikację w językach obcych np. angielskim — podsumowuje Małgorzata Nowodworska.

Advertisement

materiał powstał przy współpracy z partnerem,
Imperium Zarządzanie Nieruchomościami

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Spadek o 47%. Victoria Dom podsumowuje III kwartały 2024 roku

Published

on

By

W pierwszych trzech kwartałach tego roku Victoria Dom sprzedała 862 mieszkania, co stanowi spadek o 47 proc. w stosunku do ubiegłego roku, w którym deweloper sprzedał 1619 mieszkań. 

W samym trzecim kwartale firma sprzedała 224 mieszkania, co oznacza spadek o 70 proc. w stosunku do rekordowego roku 2023, w którym sprzedano 736 mieszkań.

– Nasza ubiegłoroczna rekordowa sprzedaż napędzana była programem Bezpieczny Kredyt 2%. Bez tego wsparcia dla nabywców sprzedaż mieszkań w segmencie popularnym będzie ograniczona. Wpływają na to bardzo wysokie koszty finansowania nieruchomości, które są skutkiem wciąż wysokich stóp procentowych utrzymywanych przez Narodowy Bank Polski – mówi Waldemar Wasiluk, wiceprezes Zarządu Victorii Dom. 

Advertisement

– Potrzeby mieszkaniowe Polaków są bardzo duże, jednak możliwości finansowe ograniczone. Dlatego liczymy na zapowiadaną w nieodległej przyszłości serię obniżek stóp procentowych, która powinna zaktywizować osoby, które szukają dostępnych cenowo mieszkań. Rynek nadal jest zrównoważony, mimo wyzwań związanych z kosztami budowy i presją inflacyjną. Ogólnie, branża deweloperska w Polsce po III kwartałach 2024 r. pozostaje w dobrej kondycji, z perspektywą dalszego wzrostu w ostatnich miesiącach roku – dodaje Wasiluk.

Victoria Dom to deweloper z 26-letnim doświadczeniem. Posiada rozbudowany bank ziemi i systematycznie wprowadza do oferty w Warszawie kolejne projekty w już wykorzystywanych oraz nowych lokalizacjach zgodnie z planem na 2024 r. W Polsce aktualnie realizuje projekty na terenie Warszawy, Krakowa oraz przygotowuje się do wejścia z ofertą mieszkaniową do Trójmiasta. Spółka rozwija także działalność w Niemczech, prowadząc inwestycje w Berlinie i Lipsku.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

NDI. 105 milionów w 500 dni

Published

on

5,5 kilometra dlugości. 7 metrów szerokości drogi. Do tego chodniki, ścieżki rowerowe czy oświetlenie. Konsorcjum NDI zbuduje drogę Borówiec–Koninko–lotnisko Poznań-Krzesiny. 

Za budowę odpowiedzialne jest konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. oraz NDI S.A. Wykonają ją dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu budowę dróg

Zadanie obejmuje budowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 2489P do skrzyżowania z łącznicą drogi ekspresowej S11 oraz budowę nowo projektowanej drogi powiatowej w Koninku. Całość prac drogowych obejmie odcinek o łącznej długości prawie 3,5 km. Dzięki tej inwestycji mieszkańcy okolicznych miejscowości zyskają szybki i wygodny dojazd do drogi S11.

Advertisement

Powstaną drogi o najwyższym standardzie: 7-metrowa jezdnia wraz ze wzmocnioną nawierzchnią, chodniki i ścieżki rowerowe, pełne odwodnienie czy oświetlenie. Rozbudowana zostanie cała infrastruktura towarzysząca, łącznie ze skrzyżowaniami i infrastrukturą podziemną. Konsorcjum wykona również nowy wiadukt nad linią kolejową 272 Kluczbork – Poznań Główny, oraz dwa obiekty mostowe nad rzeką Koplą. Inwestycja znacząco poprawi sytuację komunikacyjną w regionie gmin Kórnik czy Mosina. Rozbudowa dróg powiatowych znacznie skróci czas podróży oraz odciąży inne drogi w regionie.

– Zrealizujemy historycznie największe zadanie dla Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu. Bardzo nas cieszy pozyskanie tak istotnego kontraktu drogowego. Przyczynimy się do poprawy płynności ruchu, co zwiększy też atrakcyjność inwestycyjną południowo-wschodnich rejonów powiatu poznańskiego – opowiada Cezary Chruściński, Prezes Zarządu NDI Energy.

Konsorcjum NDI będzie miało na realizację zadania 500 dni od podpisania umowy. Inwestycja będzie kosztować ponad 105 mln zł brutto.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Grupa Arche. Grochowski: 5 milionów zł na pomoc powodzianom

Published

on

By

Lena i Władysław Grochowscy, fot. mat. prasowe

Sztab Pomocy Powodzianom. Koordynacja działań poprzez Fundację Leny Grochowskiej. Zaangażowanie dyrektorów hoteli z całej Polski. Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche, przedstawia strategię pomocy powodzianom.

Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche.

„To, co mamy w sobie wyjątkowego do zaoferowania, to nasza baza hotelowa oraz doświadczenie organizacyjne i budowlane. W pierwszych dniach kryzysu zrobiliśmy zbiórki najpotrzebniejszych rzeczy. Teraz realizujemy najpilniejsze potrzeby, ale docelowo chcemy, aby było to wsparcie długofalowe. Zabezpieczyliśmy już 5 milionów zł na pomoc powodzianom, chociaż trudno to obecnie dokładnie zaplanować. Liczę, że kwotę zwielokrotnimy wraz z naszymi kontrahentami i sponsorami. Mam nadzieję, że na tym się nie skończy, bo czeka kilka ważnych projektów, a niektóre z nich są dużo bardziej kapitałochłonne.

Advertisement

Włączyliśmy się do programu Ministerstwa Edukacji Narodowej „Zielone szkoły”. Przygotowywane są już pobyty pierwszych grup w Zamku Arche w Janowie Podlaskim, a wkrótce dojdą kolejne. Na razie na tę część wsparcia wydzieliłem milion złotych, ale zobaczymy, jak się sytuacja rozwinie i gdzie będą największe potrzeby. Do akcji włączamy lokalnych nauczycieli, wolontariuszy, mniejsze firmy czy samorządy.

Nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka

Wewnętrznie przewidujemy również organizację turnusów dla dzieci i młodzieży z zalanych terenów w ferie zimowe oraz wakacje w 2025 r. Bardzo nam zależy na międzyludzkiej integracji, bo w takich sytuacji nie ma nic cenniejszego niż bezinteresowne wsparcie drugiego człowieka. Każda pomoc jest cenna, bo wówczas wspólnie będziemy mogli zwiększać jej skalę. Wszyscy mogą się przyłączyć i wesprzeć.

Nasze hotele oczywiście pracują i muszą zarabiać, aby można było się dzielić z innymi ludźmi, ale podobnie jak przy kryzysie związanym w wojną w Ukrainie były otwarte dla uchodźców, teraz są dostępne dla powodzian. Po prostu wydzielamy część lub wykorzystujemy obiekty z niepełnym obłożeniem.

Advertisement

Chcemy integrować ludzi, a nasi goście, będąc blisko powodzian, też mogą włączyć się do ich wsparcia. Kolejna grupa, o którą zadbamy, to seniorzy. Chcemy, aby mogli się choć na trochę oderwać od wielkiego dramatu.I na przykład część rodziny wysłać na grupowe wycieczki czy dłuższe bezpłatne turnusy wypoczynkowe do naszych hoteli — w co można włączyć np. lekarza, aby przeprowadził najpotrzebniejsze badania.

Fundacja Leny Grochowskiej pomoże przystosować pustostany do zamieszkania

Ponadto, jeśli lokalne sztaby kryzysowe wyrażą zapotrzebowanie, to deklarujemy gotowość zorganizowania im pobytów w naszych hotelach miejskich w okresie Świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku. Tu też każdy będzie mógł się włączyć, przygotować jakieś atrakcje lub wspólnie spędzić czas. A jeśli ktoś zechce relokować się na dłuższy czas, to w Siedlcach mamy mieszkania zastępcze w dobrze wyposażonym, prowadzonym przez fundację akademiku, który pełni rolę Domu Uchodźcy.

Dysponujemy również w pełni wyposażonymi kontenerami mieszkalnymi wykorzystywanymi jako baza noclegów w Siedliskach Arche, które – o ile tak zdecydują władze – mogą być użyte dla powodzian. Oczywiście jest tu kilka kwestii technicznych dot. logistyki, transportu i przyłączeń, które są obecnie analizowane. Zobaczymy, jak to się ułoży. Sytuacja się zmienia – ostatnio lepszym pomysłem wydaje się wykorzystanie istniejącej w okolicach lokalnej bazy hotelowej.

Advertisement

Z kolei w ramach tegorocznej kampanii związanej z Nagrodą Nansena przyznaną nam przez ONZ — “Każdy człowiek ma prawo do godnego życia” i projektu “Mieszkanie dla wykluczonych”, jeśli ktoś, kto stracił dobytek, chciałby się przeprowadzić, to wspólnie z władzami Bytomia — których prezydent Mariusz Wołosz wyszedł z pomysłem, aby bez zbędnych procedur wyremontować i przygotować do zamieszkania tamtejsze pustostany. A Fundacja Leny Grochowskiej pomoże w krótkim czasie takie lokale przystosować, aby wspólnie wdrożyć ten projekt.

Tyle na teraz, sytuacja jest bardzo rozwojowa i zadecyduje o naszych kolejnych ruchach pomocowych.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze