Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Budimex z 8 miliardami przychodu

Published

on

Dariusz Blocher fot. Budimex

Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimexu, komentuje wyniki finansowe Grupy za 2020 rok.

Rok 2020 był pod wieloma względami rekordowy dla Grupy Budimex. Pomimo trudności związanych z wprowadzonym w marcu stanem epidemii po raz pierwszy w historii Grupy przekroczyliśmy poziom 8 miliardów złotych przychodów ze sprzedaży przy jednoczesnej poprawie rentowności. Pozwoliło to ponownie zająć pierwsze miejsce wśród największych firm budowlanych w Polsce. Podpisaliśmy nowe kontrakty o wartości 9 miliardów złotych i wchodzimy w rok 2021 z portfelem zamówień niemal 13 miliardów złotych.

Szacujemy, że łączny wpływ pandemii na wynik operacyjny Grupy to nieco ponad 30 milionów złotych i dotyczy głównie dodatkowych kosztów związanych z wydłużeniem czasu realizacji kilku kontraktów, a także kosztu zakupów środków ochrony osobistej i testowania pracowników. W całej Grupie odnotowaliśmy około 400 przypadków zakażenia, a  w szczytowym momencie na początku IV kwartału mieliśmy około 190 aktywnych zakażeń. Nie zatrzymaliśmy żadnej z budów, a zdecydowana większość naszych projektów realizowana jest zgodnie z harmonogramem. Tam, gdzie pandemia opóźniła nasze prace, Inwestorzy podchodzą ze zrozumieniem do propozycji aneksów terminowych, co w wpisuje się w ogólną bardzo dobrą współpracę z Zamawiającymi, szczególnie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe, w tym wymagającym czasie.

Advertisement

W 2020 roku produkcja budowlano-montażowa (w cenach bieżących)wzrosła o 0,4%. W segmencie budynków produkcja skurczyła się o 0,5%, po raz pierwszy od 2016 roku. Co ważne, w przypadku budynków niemieszkalnych spadek był głębszy i wyniósł -4,2%, co prawdopodobnie wynikało z ograniczenia nowych przedsięwzięć w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej. Największy spadek, rzędu -17,6%, dotyczył budownictwa biurowego, gdzie niewykluczona jest długoterminowa strukturalna zmiana popytu. Zachowanie ciągłości prac na zdecydowanej większości projektów infrastrukturalnych zaowocowało wzrostem segmentu inżynieryjnego na poziomie 1,2% w porównaniu do roku 2019. Zwiększenie skali inwestycji prowadzonych przez PKP PLK i GDDKiA oraz wysoka jakość współpracy przełożyła się na wzrost produkcji w obszarze kolejowym i drogowym odpowiednio o 8,2% i 2,6%.

Pomimo trudnego otoczenia sprzedaż segmentu budowlanego Grupy Budimex osiągnęła rekordowy poziom 7 539 milionów złotych, notując wzrost o 5,4%. Poprawie względem roku ubiegłego uległa również rentowność. Na poziomie zysku brutto osiągnęliśmy wynik 4,9% w porównaniu do 2,6% w roku ubiegłym. Po kilku latach, przy ogromnym zaangażowaniu całej organizacji, finalizujemy realizację trudnych projektów, które negatywnie wpływały na jakość portfela zamówień. Otoczenie pandemiczne i ogólna niepewność gospodarcza wpłynęła także na spadek utrzymującej się wysokiej presji na wzrost płac, cen usług podwykonawczych i materiałów – to pozwoliło na poprawę marży o 1-2 punkty procentowe.

Pomimo niższej aktywności inwestorów w roku 2020, szczególnie zauważalnej w segmencie przetargów kolejowych, wartość ofert złożonych przez Budimex w roku 2020 była porównywalna z rokiem poprzednim. Ofertowanie napędzane było głównie przez kontrakty drogowe, gdzie złożyliśmy oferty o wartości 23,4 miliarda złotych.

Advertisement

W segmencie budownictwa ogólnego odnotowaliśmy znaczne wyhamowanie procesów przetargowych w drugim kwartale a następnie istotne przyspieszenie, szczególnie w czwartym kwartale. Łączna wartość przygotowanych ofert w segmencie mieszkaniowym i niemieszkaniowym była zbliżona do roku 2019 i wyniosła nieco ponad 10 miliardów złotych.

Istotna poprawa skuteczności ofertowania kontraktów drogowych, utrzymanie wysokiej skuteczności na rynku budownictwa ogólnego, a także pozyskanie kontraktu kolejowego na przebudowę stacji Warszawa Zachodnia za 1,8 miliarda złotych, pozwoliło podpisać rekordowe 9,0 miliardów złotych nowych zleceń. Na koniec grudnia 2020 roku wartość portfela zamówień osiągnęła  poziom 12,7 miliarda złotych. Poprzez wysoką aktywność w segmencie drogowym, kolejowym i hydrotechnicznym zwiększyliśmy wartość portfela zamówień o 1,9 miliarda złotych, utrzymując przy tym jego dobrze zdywersyfikowaną strukturę. Główne segmenty, podobnie jak na koniec roku 2019, stanowiły kontakty infrastrukturalne (37%, wzrost o 4 p.p.) oraz kolejowe (32%, spadek o 1 p.p.). Sukcesywnie od 2018 r. zwiększamy w portfelu wartość kontraktów przemysłowych, osiągając na koniec roku 2020 1,1 miliarda złotych (8% portfela).

Dzięki pozyskaniu dwóch nowych kontraktów na przebudowę kanałów i wałów przeciwpowodziowych (Racza Struga oraz Krosno Odrzańskie) podkreśliliśmy swoją obecność w hydrotechnice, kończąc rok z portfelem zamówień w tym segmencie bliskim 0,4 miliarda złotych. Liczmy na podpisanie zlecenia na II etap prac związanych z przekopem przez Mierzeję Wiślaną, gdzie nasza oferta o wartości niemal 0,5 miliarda złotych została wybrana jako najkorzystniejsza, co dodatkowo wzmocniłoby naszą pozycję. 

Advertisement

Grupa Budimex zakończyła 2020 rok z pozycją gotówkową netto na poziomie 2,1 miliarda złotych. W porównaniu do stanu na 31 grudnia 2019 roku, była ona wyższa o 770 milionów złotych. Wzrost poziomu gotówki netto wynikał przede wszystkim z ogólnej poprawy rentowności Grupy oraz ograniczenia wysokości wypłaconej dywidendy za rok 2019. Ponadto, generowanie gotówki wspomagały przepływy na nowo podpisanych kontraktach budowlanych oraz przyrost salda wpłat od klientów w segmencie deweloperskim.

W roku 2020 przedsprzedaż segmentu deweloperskiego wyniosła 1 672 mieszkania i była nieznacznie wyższa (17 mieszkań) niż w roku poprzednim. Wynik przedsprzedaży jest efektem utrzymującej się rozbudowanej oferty mieszkaniowej spółki oraz utrzymującego się stabilnego popytu strukturalnego na mieszkania w największych miastach. Klienci Budimex Nieruchomości podpisali w 2020 roku 1 286 aktów notarialnych. Spadek w porównaniu do roku 2019 wyniósł 16% i jest on efektem mniejszej liczby zamkniętych projektów w stosunku do roku ubiegłego. Ograniczenia pandemiczne miały tylko tymczasowy wpływ na przekazania (przede wszystkim w marcu i kwietniu), a łączna liczba zawartych aktów notarialnych jest zgodna z naszym harmonogramem. Przychody ze sprzedaży wyniosły 674 miliony złotych, co oznacza wzrost o 21% rok do roku. Zysk brutto wzrósł ze 120 milionów w roku 2019 do rekordowych 195 milionów złotych w roku 2020. Budimex Nieruchomości konsekwentnie utrzymuje wysoką dodatnią pozycję gotówkową netto.

W dniu 3 lipca 2020 roku zarząd Budimex S.A., podjął decyzję o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych segmentu deweloperskiego, w ramach którego postanowił przeanalizować między innymi scenariusze uwzgledniające pozyskanie znaczącego inwestora lub inwestorów, czy wprowadzenie spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Scenariuszem analizowanym obecnie w pierwszej kolejności jest sprzedaż całego pakietu udziałów w Budimex Nieruchomości. W ramach procesu rozpoznania zainteresowania nabyciem udziałów na koniec roku 2020 Budimex zdecydował o udzieleniu wyłączności wybranej grupie inwestorów składających wspólną ofertę. Dwudziestego drugiego lutego Budimex S.A. podjął decyzję o zawarciu warunkowej umowy sprzedaży Budimex Nieruchomości Sp. z o.o. o wartości 1 mld 513 mln złotych. Nabywcą jest CP Developer – spółka utworzona w celu zawarcia umowy przez podmioty powiązane ze spółką: Cornerstone Partners sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie i Crestyl Real Estate s.r.o., z siedzibą w Pradze. W ocenie Zarządu parametry transakcji osiągnięte w toku negocjacji są korzystne dla obu stron i spółki Budimex Nieruchomości.

Advertisement

Rok 2020 był rekordowy dla Grupy FBSerwis. Kolejny rok z rzędu spółka odnotowała dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży przy jednoczesnej poprawie rentowności. Przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 610 milionów złotych i wzrosły w stosunku do ubiegłego roku o 22%, z kolei zysk netto wyniósł 47 milionów złotych co stanowiło przyrost o 31 milionów rok do roku. Grupa Budimex objęła pełną konsolidacją Grupę FBSerwis w ramach segmentu usługowego od lipca 2019 roku. Osiągnięcie wyników było możliwe dzięki: dalszym inwestycjom Grupy w środki trwałe, zwiększaniu portfolio kontraktów, a także wysokiej efektywności operacyjnej w branży odpadowej, stanowiącej główne źródło przychodów Grupy. Plany rozwojowe Grupy FBSerwis opierają się na dalszych długofalowych inwestycjach zwiększających potencjał operacyjny Grupy oraz poszukiwaniu atrakcyjnych celów akwizycyjnych.

Wchodzimy w rok 2021 z portfelem zamówień na poziomie 12,7 miliarda złotych. Tak ambitny poziom zleceń do realizacji pozwala nam na bezpieczne podejście do ofertowania, a podpisane długoterminowe kontrakty drogowe i kolejowe zapewniają utrzymanie odpowiedniego obłożenia prac w obszarze inżynieryjnym w perspektywie przynajmniej kilkunastu miesięcy. Jesteśmy odpowiednio przygotowani kadrowo i technicznie do realizacji tych prac. Systematycznie modernizujemy naszą bazę sprzętową w obszarze drogowym oraz zwiększamy możliwości produkcyjne w kolejach. W ciągu ostatnich 3 lat, przygotowując się do zwiększenia skali działalności, jako Grupa zainwestowaliśmy ponad 300 milionów złotych, przede wszystkim w odnowę i zakupy nowych maszyn.

Wyzwaniem w najbliższych kwartałach może być pozyskanie kontraktów w części kubaturowej, gdzie widoczne jest zaostrzenie konkurencji oraz ryzyko ograniczenia nowych inwestycji prywatnych (w szczególności obiektów biurowych i hotelowych) oraz częściowego wstrzymania planowanych inwestycji publicznych. W obszarze inżynieryjnym skala nowych inwestycji, według zapowiedzi GDDKiA oraz PKP PLK, powinna być zbliżona do roku 2020. To dobra informacja, ponieważ jeszcze kilka miesięcy temu obawialiśmy się spowolnienia procesów przetargowych, które jest charakterystyczne przy wejściu w nowy 7-letni budżet europejski. Patrząc na aktualny portfel zamówień spodziewamy się, że kolejne kwartały, jak i cały rok 2021, powinny przynieść utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży i rentowności powyżej wskaźników rynkowych. Jak zawsze, koncentrujemy się na realizacji powierzonych projektów, mając szczególnie na uwadze bezpieczeństwo, terminowość realizacji i wysoką jakość efektów pracy. Dobra pozycja bilansowa i perspektywa wyjścia z segmentu deweloperskiego zachęca nas do poszukiwania nowych możliwości dywersyfikacji segmentowej (w tym wejście jako inwestor w rynek energii odnawialnej) i geograficznej.

Advertisement

Ciągle dużą niewiadomą jest dalszy przebieg pandemii i jej wpływ na funkcjonowanie gospodarki, w tym na dostępność kadry i ciągłość dostaw, dlatego cały czas dokładnie monitorujemy sytuację i na bieżąco weryfikujemy nasze założenia operacyjne.

W 2020 roku Grupa Budimex zainwestowała ponad 4 miliony złotych w programy społeczne, sponsoringi i darowizny. Ponad 2,6 miliona złotych dotyczyło darowizn i grantów finansowych na zwalczanie skutków pandemii koronawirusa. Środki te trafiły głównie do szpitali, domów pomocy społecznej i placówek medycznych, w których leczeni są pacjenci z COVID-19. Część z tych funduszy została przekazana organizacjom pożytku publicznego zajmującym się wsparciem lokalnych społeczności w przeciwdziałaniu rozprzestrzenianiu się pandemii. Budimex pozostaje największym płatnikiem podatku CIT wśród firm budowlanych w kraju. Według rankingu przygotowanego przez Ministerstwo Finansów Budimex awansował od 2017 roku z 61 na 25. miejsce wśród największych płatników indywidualnych podatku CIT w Polsce. 

źródło informacji: Budimex S.A.

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Marina Royale i tańsze apartamenty. POC Real Estate reaguje na jawność cen

Published

on

Pierwszy deweloper z tańszymi mieszkaniami po konieczności publikowania cen ofertowych. POC Real Estate postanowił zareagować i obniżył ceny w Marina Royale.

Wraz z wejściem w życie nowych przepisów, które zobowiązują deweloperów do publikowania cen mieszkań, Marina Royale w Darłowie ogłosiła obniżkę cen apartamentów. POC Real Estate to prawdopodobnie pierwszy deweloper, który zdecydował się na tak szybkie dostosowanie swojej oferty do nowej, bardziej przejrzystej sytuacji rynkowej. Decyzja Marina Royale pojawia się w momencie, w którym jawność cen umożliwia nabywcom łatwiejsze porównywanie ofert. A jednocześnie zmusza rynek do bardziej precyzyjnego prezentowania wartości poszczególnych mieszkań.

Jawność cen zmienia sposób oceny inwestycji

Nowe regulacje nakładają na deweloperów obowiązek ujawniania cen, co — według uczestników rynku — wzmacnia pozycję klientów. Tworzy to możliwość klarownego zestawienia inwestycji i wyboru ofert dopasowanych do potrzeb kupujących. Jednocześnie, jak podkreśla deweloper Marina Royale, sama cena metra nie zawsze oddaje realną wartość nabywanego apartamentu.

Advertisement

– Patrząc wyłącznie na cenę metra, nasze mieszkania mogły wydawać się droższe. Ale w rzeczywistości oferują wysoki standard gotowego do zamieszkania apartamentu. Transparentność rynku pozwoliła klientom zobaczyć, że tak naprawdę oferujemy coś znacznie więcej, niż metry i gołe ściany. Dzięki jawności cen, widać wyraźnie, które inwestycje rzeczywiście dostarczają najwyższą jakość. A które jedynie sprawiają takie wrażenie – mówi Katarzyna Goryszewska, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w POC Real Estate.

W przypadku Marina Royale cena obejmuje wykończenie pod klucz oraz wyposażenie, które zwykle stanowi dodatkowy koszt. W praktyce oznacza to, że w cenie znajdują się m.in. kompletna kuchnia z AGD, w pełni urządzona łazienka, drewniane podłogi, pomalowane i wygłuszone ściany oraz klimatyzacja.

Dlaczego porównywanie cen „za metr” bywa niewystarczające

Wprowadzenie obowiązkowej jawności cen umożliwia kupującym szybsze porównania, jednak różnice pomiędzy ofertami bywają znaczące. Porównywanie mieszkań w stanie deweloperskim z apartamentami gotowymi do zamieszkania może prowadzić do błędnych wniosków. Kolejnym elementem różnicującym cenę jest infrastruktura rekreacyjna, która w wielu inwestycjach w ogóle nie istnieje.

Advertisement

– Wiele osób mogło wcześniej odnieść wrażenie, że nasze ceny są wyższe, ale w rzeczywistości to kwestia innego standardu. Wszystkie te wartości dodane – od wykończenia pod klucz z wykorzystaniem trwałych, wysokiej jakości materiałów, przez dostęp do strefy wellness, po niepowtarzalny widok na morze – tworzą standard, który zdecydowanie wykracza poza typowe pojęcie „apartamentu nad morzem”. To wartości, których nie da się wycenić, a możliwość osiągnięcia pełnego stanu odprężenia i odpoczynku jest – dosłownie – bezcenne – dodaje Katarzyna Goryszewska.

Marina Royale udostępnia mieszkańcom pełne zaplecze wypoczynkowe. W jego skład wchodzą m.in. dwie restauracje z widokiem na morze, basen, sauna sucha i mokra, wanna z hydromasażem. Do tego klub malucha, patio wewnętrzne, siłownia oraz sale konferencyjne.

Obniżka cen jako element strategii, a nie jednorazowa promocja

Decyzja o obniżeniu cen w Marina Royale nie jest krótkotrwałą akcją marketingową. Stanowi część szerszej polityki firmy, która — w warunkach rosnącej transparentności — chce podkreślić jakość całego projektu. Deweloper sygnalizuje, że segment premium również może reagować na otoczenie rynkowe, nie rezygnując z konsekwentnego utrzymania standardu wykonania.

Advertisement

Wprowadzenie jawności cen stawia klientów w nowej sytuacji. Mogą szybko ocenić relację wartości do ceny nie tylko na poziomie metrażu, lecz również biorąc pod uwagę realną zawartość oferty. Marina Royale wskazuje, że przejrzystość w branży jest korzystna zarówno dla kupujących, jak i dla firm stawiających na jakość. Ułatwia bowiem prezentowanie rzeczywistej wartości inwestycji.

Decyzja Marina Royale sprawia, że rynek apartamentów nadmorskich może wejść w kolejną fazę konkurencji. Nie tylko cenowej, lecz także opartej na transparentnym opisie standardu i wyposażenia. Obniżka cen w Darłowie staje się więc pierwszym wyraźnym sygnałem, że jawność cen zaczyna realnie wpływać na strategie deweloperów w Polsce.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Echo Investment sprzedaje biurowiec za ok. 140 milionów złotych

Published

on

Deweloper Echo Investment podpisał ostateczną umowę sprzedaży budynku Brain Park C w Krakowie. Nabywcą obiektu została firma Greenstone Asset Management, działająca na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce.

Biurowiec o powierzchni 13 700 mkw. jest w pełni wynajęty. Dodatkowo posiada certyfikat BREEAM na poziomie „Excellent”, potwierdzający jego zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Transakcja w ramach strategii Echo Investment

Budynek Brain Park C stanowi część większego kompleksu biurowego Brain Park, zaprojektowanego przez pracownię Baumschlager Eberle Architekci Kraków. Obiekt jest położony w centralnej części miasta, w pobliżu ważnych węzłów komunikacyjnych, co zapewnia dogodny dostęp do komunikacji publicznej. Natomiast z przestrzeni biurowych korzystają m.in. Volvo Tech Hub i EPAM Polska. Jak informuje spółka, wartość transakcji to ok. 33 mln euro.

Advertisement

– Brain Park to jedno z najpopularniejszych i najlepiej skomunikowanych centrów biznesowych w Krakowie. Charakterystykę ESG budynku C potwierdza certyfikat BREEAM „Excellent”. Efektywne biura przyciągają wymagających najemców, a rozwiązania w zakresie wellbeing odpowiadają na potrzeby pracowników. Transakcja z Greenstone AM potwierdza zainteresowanie renomowanych inwestorów biurowcami w polskich miastach regionalnych. Sprzedaż Brain Park C wpisuje się w strategię Grupy Echo. Ukierunkowaną na rentowny wzrost i realizację oczekiwań naszych interesariuszy – mówi Judyta Sawicka, Head of Investment & Divestment w Echo Investment.

Sprzedaż wpisuje się w długofalową politykę spółki, zakładającą utrzymanie równowagi między rozwojem portfela projektów biurowych i jego rotacją. Dzięki temu Echo Investment może realizować kolejne inwestycje, koncentrując się na efektywności i stabilności wyników.

Greenstone inwestuje po raz pierwszy w Krakowie

Natomiast dla Greenstone Asset Management zakup Brain Park C to pierwsza transakcja w Krakowie. Spółka działa na rynku od 2017 roku, inwestując dotychczas głównie w Trójmieście i Szczecinie. Łączna wartość zrealizowanych inwestycji przekroczyła 150 mln euro.

Advertisement

– Brain Park C wpisuje się w naszą strategię inwestowania w nowoczesne, przyszłościowe budynki biurowe w najbardziej dynamicznie rozwijających się miastach regionalnych w Polsce. Silny miks najemców, doskonała komunikacja oraz wysokie standardy zrównoważonego rozwoju. To czyni z Brain Park C stabilną inwestycję, zapewniającą naszym inwestorom długoterminowe i przewidywalne zyski. Cieszymy się, że naszą pierwszą transakcję w Krakowie zrealizowaliśmy poprzez zakup tak wysokiej jakości budynku od Echo Investment – mówi Stéphane Chauvel, Partner i Członek Zarządu Greenstone Asset Management.

– Zakup Brain Park C to transakcja typu core-plus, wzmacniająca naszą obecność w segmencie nowoczesnych biur przy zachowaniu konserwatywnego profilu ryzyka. Wysoki poziom wynajęcia i profil najemców stanowią solidną podstawę do dalszego wzrostu wartości budynku poprzez aktywne zarządzanie nim i inicjatywy ESG. W praktyce oznacza to możliwość stopniowej poprawy efektywności operacyjnej. Oraz atrakcyjności obiektu w kolejnych latach – dodaje Marcin Gajewski, Partner i Członek Zarządu Greenstone Asset Management.

Biurowiec zaprojektowany z myślą o użytkownikach

Brain Park C oferuje nie tylko przestrzeń biurową, lecz także strefy wypoczynku i rekreacji. Dlatego najemcy mogą korzystać z zielonego dziedzińca, siłowni plenerowej, huśtawek, stołów do ping-ponga i szachów. Kompleks wyposażono również w stacje ładowania pojazdów elektrycznych, stojaki rowerowe oraz szatnie z prysznicami.

Advertisement

Budynek posiada certyfikaty WELL Health-Safety oraz WiredScore Platinum. Potwierdzają zgodność z międzynarodowymi standardami w zakresie bezpieczeństwa, jakości powietrza i infrastruktury cyfrowej.

W procesie sprzedaży Echo Investment wspierała firma Colliers oraz kancelaria prawna A&O Shearman. Nabywcę reprezentowali prawnicy z Legal Kraft oraz zespół doradców z Trebbi.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Invest Komfort i Politechnika Gdańska z programem stypendialnym

Published

on

Invest Komfort wraz z Politechniką Gdańską rozpoczęli współpracę, której celem jest rozwój młodych talentów w branży budowlanej. Firma podpisała umowę z Wydziałem Inżynierii Lądowej i Środowiska, inaugurując Program Stypendialny Invest Komfort.

Program Stypendialny ma wspierać studentów w zdobywaniu doświadczenia zawodowego i praktycznych umiejętności. Projekt łączy edukację z biznesem, a jego założeniem jest budowanie mostu między światem akademickim a realiami rynku budowlanego.

– Chcemy stworzyć przestrzeń dla młodych inżynierów, w której będą mogli łączyć wiedzę z praktyką, uczyć się od ekspertów i kształtować swoją zawodową przyszłość – mówi Bolesław Rzepliński, dyrektor ds. realizacji inwestycji w Invest Komfort.

Advertisement

Program ma na celu nie tylko wsparcie finansowe, ale także praktyczne przygotowanie do pracy w branży. Studenci, którzy wezmą w nim udział, zyskają możliwość nauki poprzez doświadczenie i kontakt z rzeczywistymi procesami inwestycyjnymi.

Pierwsze kroki w branży budowlanej

Inicjatywa skierowana jest do studentów kierunku Budownictwo z Wydziału Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej. Kandydaci muszą ukończyć co najmniej cztery semestry studiów i posiadać średnią ocen na poziomie minimum 3,5.

Uczestnicy programu otrzymają stypendium w wysokości 10 000 zł., wypłacane w dwóch transzach. Oraz odbędą trzymiesięczny płatny staż w Invest Komfort. Podczas praktyk studenci będą mogli pracować w interdyscyplinarnych zespołach projektowych i inwestycyjnych. Uczestnicząc w całym procesie – od koncepcji po nadzór nad budową.

Advertisement

– Każdy z nas zaczynał od pierwszego projektu, pierwszego wejścia na budowę i pierwszej decyzji, która miała realne znaczenie. Ten program to właśnie taki moment – początek drogi, na której teoria spotyka się z praktyką. To bardzo cenne doświadczenie dla studenta, który niedługo będzie stawiał swoje pierwsze kroki na rynku pracy – podkreśla Ewelina Wit-Traka, kierownik budowy w Invest Komfort.

Jak aplikować do programu

Rekrutacja do programu potrwa do 11 listopada 2025 roku. Zgłoszenia należy przesyłać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie: https://bit.ly/program_stypendialny_IK.

Po zakończeniu naboru w dniach 17–21 listopada przeprowadzona zostanie weryfikacja formalna. Następnie rozmowy kwalifikacyjne z Komisją Rekrutacyjną, w której zasiądą przedstawiciele Invest Komfort i Politechniki Gdańskiej. Wyniki programu zostaną ogłoszone jeszcze w tym roku.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze