Connect with us

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Grupa GTC w trosce o środowisko. Tym razem przy współpracy z Elocity

Published

on

Grupa GTC posiada certyfikaty środowiskowe w 88% budynków. Natomiast we wszystkich biurowcach w Polsce firma używa zielonej energii. Teraz czas na stacje ładowania samochodów elektrycznych. Stąd decyzja o współpracy z Elocity.

Grupa GTC działa w kilku miastach w Polsce oraz w Budapeszcie, Belgradzie, Zagrzebiu, Sofii i Bukareszcie. Zarząd spółki podkreśla, że istotne jest prowadzenie biznesu w sposób odpowiedzialny i uwzględniający Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

Advertisement

— Jako jedyna firma z sektora nieruchomości w Polsce zostaliśmy wyróżnieni w konkursie za najlepszy raport roczny, dotyczący zrównoważonego rozwoju w swojej branży – opowiada Seweryna Afanasjew, Head of Asset Management w GTC. – Otrzymaliśmy srebrną nagrodę EPRA Sustainability Best Practices. Nasze kompleksowe rozwiązania energo- i wodooszczędne wdrażane we wszystkich, istniejących i planowanych budynkach. Są bardzo wysoko oceniane na rynku. Zależy nam na komforcie i łatwości korzystania z naszych budynków. Dlatego ułatwianie naszym klientom dostępu do stacji ładowania jest dla nas swego rodzaju oczywistością. Zwłaszcza w kontekście unijnych ograniczeń, dotyczących sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku – dodaje Afanasjew. 

Przeczytaj o inną informację o Elocity w artykule Budimex z Elocity wkracza w ekologiczny transport

Grupa GTC. Stacje ładowania Elocity we wszystkich budynkach

W czerwcu 2022 r. GTC stało się partnerem strategicznym WWF Polska. Ma to na celu aktywniejszą edukację swoich pracowników w kwestii ochrony środowiska naturalnego. Ale nie tylko. Również inwestorów, partnerów biznesowych i lokalne społeczności. 

Advertisement

— Od dawna zachęcamy naszych klientów i najemców do korzystania z alternatywnych form transportu. Mam tutaj na myśli na przykład hulajnogi czy rowery elektryczne – wyjaśnia Miłosz Tokarz, Asset Manager w GTC. – Wychodząc naprzeciw postawom ekologicznym, rozbudowujemy m.in. infrastrukturę dla rowerzystów. W naszych budynkach uruchamiamy punkty z kompleksowym zapleczem sanitarnym. Instalowanie stacji do ładowania aut elektrycznych to nasza inicjatywa, ale coraz częściej pytają nas o to najemcy. Zwłaszcza ci nastawieni na zeroemisyjną flotę, którzy szukając dla siebie budynku, oczekują również odpowiedniego zaplecza technicznego do jej ładowania. Dlatego postawiliśmy na współpracę z Elocity – podsumowuje Tokarz. 

Deweloperzy stawiają na ekologiczne rozwiązania

W ramach współpracy Elocity zapewni GTC oprogramowanie dostosowane do niestandardowych potrzeb klienta. Do tego także dostawę i montaż stacji ładowania we wskazanych przez partnera lokalizacjach. 

— Niewiele firm z branży deweloperskiej kładzie tak duży nacisk na gospodarkę cyrkularną obiektów. I dodatkowo zdaje sobie sprawę, że posiadanie stacji ładowania w obrębie nieruchomości już za chwilę będzie po prostu koniecznością – zaznacza Michał Baranowski, CEO Elocity. – Tym bardziej doceniamy rangę współpracy z GTC oraz możliwość współtworzenia nowych norm dla deweloperów. Dzięki elastyczności naszego modelu biznesowego i oferowanego oprogramowania będziemy mogli dostosować je do indywidualnych potrzeb. I na bieżąco modyfikować wraz ze zmieniającymi się realiami branży – wyjaśnia Baranowski. 

Advertisement

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Vastint podpisał umowę z PZU. W K2 powstanie placówka medyczna

Published

on

Vastint wynajął 815 mkw. w biurowcu K2 spółce PZU Zdrowie, fot. mat. prasowe

W Gdyni powstanie 18 gabinetów lekarskich i do badań diagnostycznych. Vastint wynajął 815 mkw. w biurowcu K2 spółce PZU Zdrowie.

Biurowiec mieści się przy ulicy Kieleckiej 2 w Gdyni. PZU Zdrowie wynajęło powierzchnie na parterze budynku.

Advertisement

— W ramach strategii rozwoju naszej ogólnopolskiej sieci medycznej, podjęliśmy decyzję o stworzeniu drugiej w Gdyni i piątej w Trójmieście, placówki działającej pod marką PZU Zdrowie. Decydując o lokalizacjach nowych centrów medycznych bierzemy pod uwagę przede wszystkim lokalizację i standard budynku. Biurowiec K2 pozwoli nam na komfortową obsługę pacjentów. Już w drugiej połowie tego roku będą mogli korzystać z usług naszej wielospecjalistycznej placówki medycznej. Planujemy zlokalizować 18 gabinetów do konsultacji lekarskich i badań diagnostycznych — opowiada Karolina Helmin-Biercewicz, członek zarządu PZU Zdrowie.

K2 to sześciopiętrowy budynek z 11 400 mkw. powierzchni biurowej klasy A. Lobby zaprojektowano jako przestrzeń do nieformalnych spotkań biznesowych. Natomiast dwukondygnacyjna podziemna hala garażowa posiada 136 miejsc parkingowych oraz szatnie dla rowerzystów. Dodatkowe miejsca postojowe dla jednośladów przewidziano od strony tylnego dziedzińca, który zdobi 50 ponad dwudziestoletnich brzóz.

— Możliwość podziału i elastycznej aranżacji przestrzeni pozwoliła dopasować przestrzeń do specyficznych potrzeb nowego najemcy. Z pewnością K2 zapewni komfortowe warunki pracy personelowi medycznemu, a lokalizacja w centrum Gdyni łatwy dojazd do punktu pacjentom. Centrum medyczne w biurowcu K2 będzie doskonałym uzupełnieniem oferty usług dla naszych pozostałych najemców — mówi Karolina Dorochowicz, Leasing Manager w Vastint Poland.

Advertisement

Biurowiec wyróżnia kolorystyka elewacji oraz rytmiczne rozmieszczone pionowe panele. Ich kształt stanowi odniesienie do architektury okrętowej, w szczególności stylu „Streamline” lat 30. Budynek posiada także certyfikat LEED Platinum i zapewnia warunki pracy charakterystyczne dla zdrowych i wydajnych obiektów.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Ponad 400 milionów zysku Dom Development za 2022 rok

Published

on

Osiedle Braniborska 80 we Wrocławiu od Dom Development, fot. mat. prasowe

Debiut w Krakowie, pierwsza transakcja PRS, rekord przekazanych mieszkań. I co najważniejsze, najlepszy wynik finansowy w historii. Dom Development podsumował 2022 rok. I wprowadził do sprzedaży kolejną inwestycję, tym razem we Wrocławiu.

Dom Development może pochwalić się kilkoma rekordami, które ustanowił mimo trudnej sytuacji na rynku nieruchomości. Jest nim oczywiście zysk netto wynoszący 410 milionów złotych. Ale również 3 666 mieszkań przekazanych w terminie. Deweloper pojawił się także po raz pierwszy z ofertą w Krakowie.

Advertisement

Na uwagę zasługuje pierwsza transakcja w sektorze PRS. Dom Development sprzedał 397 lokali. Natomiast ciekawą informacją podaną przez dewelopera jest to, że aż 70% sprzedanych mieszkań odbyło się bez kredytów. To rekordowy udział klientów gotówkowych. Mimo jednak spadku sprzedaży o 24% rok do roku spółka jest zadowolona, że jest on niższy niż rynkowy spadek o 45% w 6 największych miastach w Polsce.

Nowa inwestycja Dom Development. Braniborska 80 powstanie we Wrocławiu

Oprócz ogłoszenia wyników za poprzedni rok, Dom Development wprowadził do sprzedaży również inwestycję we Wrocławiu. Braniborska 80 powstanie w centrum Wrocławia, 20 minut spacerem do Rynku.

— Projekt elewacji to efektowna kompozycja białych płaszczyzn ścian i grafitowych okładzin cegieł klinkierowych. Szklane balustrady i zróżnicowane elementy drewniane dopełniają architekturę w detalu. W inwestycji Braniborska 80 zaprojektowaliśmy również zielony, wewnętrzny dziedziniec. Niewątpliwym atutem jest doskonała komunikacja miejska – liczne linie autobusowe i tramwajowe (m.in. nowa linia tramwajowa na Nowy Dwór) oraz ścieżki rowerowe. Ulica Braniborska umożliwia szybki dojazd do każdego punktu, a pobliska ulica Legnicka jest jedną z arterii wylotowych Wrocławia. Niedaleko stąd także do dworca Wrocław Mikołajów. Najbliższe otoczenie oferuje także wszystkie miejskie wygody: liczne sklepy i centra handlowe, przedszkola, szkoły i uczelnie wyższe. Tuż obok znajduje się Akademia Sztuk Teatralnych i Wrocławskie Muzeum Współczesne — zachwala nowy projekt deweloper.

Advertisement

W inwestycji Braniborska 80 zaprojektowano od 1- do 4-pokojowych mieszkań. Będą miały powierzchnie od 29 do 90 mkw. W części mieszkań na parterze mieszkańcy będą mieli ogródki. Na wyższych kondygnacjach balkony i loggię. Natomiast na ostatniej przestronne tarasy.

Advertisement
Continue Reading

NIERUCHOMOŚCI INFORMACJE

Luksusowe nieruchomości. Jak nimi zarządzać?

Published

on

Luksusowy apartamentowiec Młyny Mogilska w Krakowie, fot. Noho Investment

Strefa wellnes, piwniczka na wina, pokój kąpielowy dla psów czy całodobowa obsługa konsjerża – to nie opis ekskluzywnego hotelu. Luksusowe nieruchomości to nowy wymiar inwestycji, realizowanych przez deweloperów w ostatnim czasie.

Rynek nieruchomości najwyższej klasy i ich klientów sukcesywnie rośnie w naszym kraju. Wraz z postępującymi udogodnieniami, wzrosły także wymagania świadomych nabywców. I tak jak sama inwestycja wymagają szczególnej opieki. Jak zarządzać luksusowymi nieruchomościami i jak zadbać o najbardziej wymagających mieszkańców? Opowiadają deweloperzy, którzy specjalizują się w realizacji tego typu inwestycji.

Advertisement

Prestiżowa lokalizacja, historyczna wartość obiektu i standard wykończenia najwyższej klasy. Tym wyróżniają się luksusowe nieruchomości. Takie inwestycje prezentują określony styl życia i system wartości. Po apartamenty premium sięga grupa klientów z wysokimi wymaganiami i mocno sprecyzowanymi oczekiwaniami. Dla nich znaczenie ma nie tylko sama nieruchomość, ale sposób jej funkcjonowania w późniejszym czasie, który odzwierciedla ich status.

Zarządzanie nieruchomościami luksusowymi a segmentem popularnym. Czym się różni?

— Przede wszystkim produktem oraz oczekiwaniami właścicieli. W nieruchomościach luksusowych, takich jak krakowski Angel Wawel czy wrocławski Angel City, oprócz standardowych procesów wynikających z zarządzania budynkiem spotykamy się z szeregiem udogodnień dla mieszkańców (np. spa, całodobowa recepcja, ochrona, co-working, kluby dla mieszkańców, zielone części wspólne, concierge). Utrzymanie takich nieruchomości wymaga odpowiedniego doświadczenia oraz planu, który pozwala na konsekwentne podnoszenie ich wartości, a właścicielom pozwala czuć się wyjątkowo — mówi Małgorzata Nowodworska, Sales and Marketing Director – South w Angel Poland Group, członek zarządu Angel Management.

Jedna z najbardziej luksusowych inwestycji mieszkaniowych w Polsce. Angel Wawel mieści się w zabytkowym klasztorze sióstr Koletek w Krakowie, fot. Angel Poland Group

W tym wypadku kluczowa jest tu rola odpowiedniego podmiotu zarządzającego.

— Zarządca nieruchomościami luksusowymi jest podmiotem, który nie tylko odpowiada za prawidłowe funkcjonowanie obiektu, ale także za całe spektrum niestandardowych usług dedykowanych mieszkańcom, które wyróżniają inwestycję premium na tle innych inwestycji na rynku. Rola takiego zarządcy jest wieloaspektowa. Wykracza poza standardowy zakres obowiązków i wymaga specjalistycznego doświadczenia. Dzięki temu mieszkaniec będzie miał zapewnioną najwyższą jakość obsługi i życia — komentuje Dawid Sporysz, dyrektor zarządzający NOHO Investment.

Advertisement
Pokój klubowy z kuchnią, jadalnią i częścią wypoczynkową w inwestycji premium Nadgóników14 w Katowicach, fot. Noho Investment

Luksusowe nieruchomości. Zarządzanie nimi to specjalistyczna dziedzina. Wymaga unikalnego zestawu umiejętności i wiedzy

Zarówno deweloperzy realizujący inwestycje premium, jak i właściciele tych nieruchomości, mają wysokie oczekiwania względem podmiotu zarządzającego. A powierzyć je mogą jedynie profesjonalistom, którzy mają lata doświadczenia i doskonale wiedzą jak wychodzić naprzeciw wysokim wymaganiom klientów. Czy polscy zarządcy nieruchomości zdają sobie sprawę z tego?

— Istniejemy po to, by nasz klient codziennie doświadczał różnicy. Kładziemy nacisk na wzorową komunikację i merytoryczną współpracę z deweloperem. Wszelkie pojawiające się problemy eliminujemy w zarodku, więcej czasu poświęcając na egzekwowanie wyznaczonych standardów i kreowaniu przyszłości obiektu. W ten sposób mieszkańcy czują się zaopiekowani i dumni z dokonanego zakupu mieszkania. Dla dewelopera, współpraca z nami, to wsparcie budowanej przez niego marki i pozytywnego wizerunku. Poprzez swoją pracę opartą na najwyższych standardach, wartościach, potrzebach najbardziej nawet wymagających klientów kontynuujemy ich pozytywne doświadczenia z nabycia mieszkania od dewelopera i nowego etapu w życiu — tłumaczy Anna Wojsław, prezes Imperium Zarządzanie Nieruchomościami. Jej spółka ma 17 lat doświadczenia w zarządzaniu nieruchomościami mieszkaniowymi oraz komercyjnymi.

Nowodworska: Doskonały zarządca wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych

— Warto podkreślić, że zarządca jest nie tylko osobą reprezentującą markę i jej filozofię, w naszym przypadku NOHO Premium Lifestyle, ale również kluczową osobą, która nawiązuje i buduje silne relacje z klientem, zapewniając mu komfort życia i odpowiadając na jego potrzeby — dodaje Dawid Sporysz.

O tym jak istotne są zaangażowanie i doświadczenie podmiotu zarządzającego, doskonale wie Angel Poland Group. Deweloper od 20 lat kształtuje rynek luksusowych nieruchomości w Polsce.

Advertisement

— Zrozumienie rynku i wartości obiektów, które zarządca przejmuje to podstawa. Aby we właściwy sposób skoordynować funkcjonowanie obiektów luksusowych, należy zadbać o odpowiednio wykwalifikowany personel i zainwestować w nowoczesne systemy do zarządzania, które zapewnią mieszkańcom najwyższy komfort korzystania z budynku. W naszych inwestycjach wdrożyliśmy innowacyjną platformę MyTower, która służy m.in. właśnie do komunikacji z mieszkańcami. Doskonały zarządca to nie tylko administrator, to manager, który wykorzystuje możliwości nieruchomości ponadprzeciętnych. Musi doskonale poznać potrzeby właścicieli i wychodzić im naprzeciw: usługi concierge, organizowanie celowanych eventów, ułatwianie komunikacji – wielu klientów z zagranicy wymusza dziś komunikację w językach obcych np. angielskim — podsumowuje Małgorzata Nowodworska.

Advertisement
Continue Reading
Advertisement
Advertisement
Advertisement

na skróty

Advertisement
Advertisement
Advertisement

najpopularniejsze